כל המאמרים

הורדת ספר
רמת קושי 4

הכל על Cohort Analysis

אסף טרפיקנט | 07 פברואר, 2015

השבוע גוגל אנליטיקס השיקו פיצ'ר חדש בשם Cohort Analysis. המתודה עצמה וותיקה למדי, ועד לרגע זה ניתן היה לבצע אותה באופן די פרימיטיבי בגוגל אנליטיקס או באופן רציני יותר בעזרת כלים אחרים שהתמחו בזה (ובעיקר עם המון אקסל). יש סיכוי סביר שאפילו כבר עשיתם את זה רק לא ידעתם שקוראים לזה ככה. אז לפני שנרד לפרטים, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

בניית דוחות מופלאים בגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets - חלק ב'

אסף טרפיקנט | 13 נובמבר, 2014

במאמר הקודם (בניית דוחות בגוגל אנליטיקס - חלק א') הצגתי איך מתחברים לגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets ובונים דוחות מופלאים וגרפים מופלאים עוד יותר. הפעם אנחנו הולכים עוד צעד אחד קדימה.מי שזוכר, אחרי שבנינו את הדוח(אבל עוד לא הרצנו אותו), מופיע לנו הגליון הבא שמכיל טור אחד לכל דוח שבנינו: את כל הגליון הזה אגב, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

בניית דוחות מופלאים בגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets - חלק א'

אסף טרפיקנט | 06 נובמבר, 2014

בניית דוחות בגוגל אנליטיקס אף פעם לא היה תהליך נעים. המערכת מוגבלת למדי, הדוחות מוגבלים וחלקיים והממשק קצת כבד. לשם כך צצו כמה פתרונות המבוססים כולם על העובדה שגוגל מאפשרת התחברות מבחוץ לתוך הנתונים ושאיבת הנתונים למערכות שלכם. יש תוספים לאקסל שעושים את זה ומאפשרים לכם לבנות דוחות יפים בתוך אקסל. כתבתי על זה כבר להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

רוצים לתפוס יותר שטח אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל, בחינם?

אסף טרפיקנט | 13 אוקטובר, 2014

בספטמבר 2014 גוגל פרסמו בבלוג שלהם על פיצ'ר חדש שלאט לאט יצא החוצה, ומאפשר להחצין את מנוע החיפוש הפנימי באתר שלכם, החוצה לתוך תוצאות החיפוש של גוגל. כך, כאשר מחפשים את שם המותג שלכם למשל, מתחת לקישור לדף הבית, יופיע שדה חיפוש. הפעילות אמורה למעשה לקצר למשתמשים את החיפוש באתר שלכם ולייעל לכאורה את השימושיות. להמשיך לקרוא...

מספר הזהב - עוצרים את נטישת סל הקניות!

אסף טרפיקנט | 30 יולי, 2014

אתם בטח מכירים את זה: נכנסתם לסופרמרקט, מילאתם את העגלה ואיכשהו ליד הקופות או אפילו ברגע העברת המוצרים בקופה, התחלתם להוציא מוצרים החוצה ולוותר עליהם. חרטות של הרגע האחרון. גם בחנויות דיגיטליות, הסיפור חוזר על עצמו. אנשים ממלאים את סל הקניות, ואיכשהו ברגע האחרון מתחילים להוריד מוצרים. לפני כשנה, בעל אתר מכירות רצה לשפר את תהליך המכירה להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

הורגים את ה Captcha- חלק ב'

אסף טרפיקנט | 11 דצמבר, 2013

במאמר הקודם, דיברתי על מבחן הקפצ'ה האימתני, ועל הכשלון המובנה במנגנון הזיהוי. בנוסף, ציינתי שלא ממש באתי לדבר על הבעיתיות הטכנולוגית של הקפצ'ה, אלא בעיקר על השאלה - האם מישהו מבין בכלל שזה מבחן ומה המשמעות שלו והבטחתי גם שני מקרי מבחן. בזמן שעבר בין המאמר ההוא לנוכחי, קיבלתי לא מעט פניות וביקשו שאתן אלטרנטיבות להמשיך לקרוא...

הורגים את ה Captcha - חלק א'

אסף טרפיקנט | 08 דצמבר, 2013

אני סובל מ Captcha. אותו מבחן טיורינג שמתיימר להבחין ביני לבין מכונה. אותו מבחן שבא "להגן" על בעלי האתרים מספאם ושאר מחלות מרושעות התוקפות את הטפסים התמימים באתר ומייצרים פניות סרק או גרוע מזה, תגובות פיקטיביות למאמרים. זה אותו מבחן שמונע ממני לשלוח טופס עד שאוכיח לו את אנושיותי. ומדוע אני אומר אנושיות? לא רק להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

מדידת פוטנציאל SEO בעזרת גוגל אנליטיקס

אסף טרפיקנט | 21 יולי, 2013

בין אם אתם מקדמים את האתר לבד או בעזרת סוכנות חיצונית (ואולי אתם לא מקדמים בכלל), אני מניח שאתם עובדים בצמוד לכלי אנליטיקס כלשהו. יש גם כלים שמספרים לכם מה המיקומים שלכם בגוגל מונחי חיפוש שונים (Ranking tools), אבל גם גוגל אנליטיקס יכול לעזור לכם בזה. אני מניח שכולם מסתכלים בדוחות ה Organic שמספרים לכם להמשיך לקרוא...

רמת קושי 4

יוניברסל אנליטיקס (UA)

אסף טרפיקנט | 31 מרץ, 2013

יוניברסל אנליטיקס, אולי הדבר הגדול הבא מבית גוגל בכלל וגוגל אנליטיקס בפרט, הוא לא סתם מהלך. הוא שינוי טכנולוגי ותפיסתי מעמיק בתפיסת האנליטיקס של גוגל. השינוי כולל בתוכו רבדים רבים, בעיקר טכנולוגיים,  ההולכים לעזור לנו כאנשי שיווק, אנליסטים ובעלי אתרים. עידן חדש בפתח הקשר שהיה ביניכם לבין הלקוחות היה רב גוני מאז ומתמיד ודומה שהופך להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

האם ניתן לדעת את הכתובת האמיתית של הגולשים באתר שלי? כן!

אסף טרפיקנט | 16 ינואר, 2013

גם השבוע נשאלתי , כיצד ניתן לדעת את כתובת ה IP של הגולש בגוגל אנליטיקס. אז יש שתי סיבות בגינן לא ניתן לדעת את זה (ותיכף אגלה איך אפשר לעקוף את זה). הראשונה, בניגוד ללא מעט למדינות אחרות - בישראל לא ניתן לדעת את זה. הקשר בין כתובת ה IP לשם או הכתובת האמיתית של להמשיך לקרוא...