במאמר הקודם (בניית דוחות בגוגל אנליטיקס – חלק א') הצגתי איך מתחברים לגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets ובונים דוחות מופלאים וגרפים מופלאים עוד יותר. הפעם אנחנו הולכים עוד צעד אחד קדימה.מי שזוכר, אחרי שבנינו את הדוח(אבל עוד לא הרצנו אותו), מופיע לנו הגליון הבא שמכיל טור אחד לכל דוח שבנינו:
את כל הגליון הזה אגב, תוכלו לשמור נניח בשם "דוחות לסמנכל שיווק", כאשר הוא מכיל את כל הדוחות הרצויים למנהל השיווק. כל דוח מקבל Tab אחד.
אם תשימו לב, הגליון מכיל Metrics וגם Dimensions ומתחתיהם יש גם Sort לצורך מיון הדוח, פילטרים וסגמנטים. הצרה היא שאנחנו צריכים לדעת מה אפשר לכתוב בכלל בשדות האלו. בשביל זה, יש לכם את Google Analytics Query Explorer או בקיצור QE.
QE זה כלי של גוגל המאפשר לכם להתחבר לחשבון האנליטיקס שלכם ולעשות כל מיני שאילתות ולבנות דוחות פשוטים, אבל אנחנו נעשה בו שימוש על מנת להבין איך מגדירים סגמנטים, מיונים ופילטרים בדוחות שבנינו ב Sheets. אחרי שתכנסו לקישור, תראו הודעה על רקע כתום וכתוב בה "Click Here To authorize" לחצו על זה ותנו גישה לכלי להתחבר לחשבונות האנליטיקס שלכם.
לאחר מכן יופיע טופס ויבקש מכם לבחור לאיזה חשבון אתם רוצים להתחבר, ובין כל השדות תמצאו שם את Segments:
פתיחת הרשימה תשלוף את כל הסגמנטים שהגדרתם כבר בעבר בחשבון האנליטיקס שלכם. אחרי שתבחרו סגמנט מסויים, שימו לב שהשם שמופיע פתאום נראה מאד לא ידידותי בעליל, נניח משהו כזה: gaid::ZqyxHgAFS3qa7qcR7wucKQ
זה הטקסט שאתם מעתיקים מכאן, חוזרים ל Google Sheets ומדביקים בשדה הריק של הסגמנטים:
בניית פילטרים
כדי לעדכן ב Google Sheets את הפילטרים, לא חייבים לעבוד עם QE. אם תסתכלו כאן, תראו רשימה של כל ה Dimensions ו Metrics שאתם תוכלו לפלטר על פיהם. ל Dimension של המדינה קוראים ga:Country. ל Metric של Bounce Rate קוראים ga:bounceRate. חפשו את המדדים והמימדים שאתם רוצים לבנות על פיהם פילטר וחזרו ל Google Sheets.
עכשיו יש מתמטיקה קטנה וחביבה. אם אתם רוצים להציג נתונים שהגיעו מארה"ב בימי שני, הקלידו בשדה של הפילטרים ga:country==United states;ga:daydayOfWeekName==Monday
אם תשימו לב יש בין שני הטקסטים תו של נקודה פסיק (;). זה מציין קשר של AND. כלומר גם ימי שני וגם ארה"ב. אם תשתמשו בפסיק רגיל (,) זה יהיה קשר של OR. סימנים נוספים שתוכלו להשתמש בהם:
- == שווה בדיוק
- =! לא שווה
- ><>=<= – את אלו אתם מכירים..
- @= מכיל טקסט מסויים, למשל ga:city=@York
- @! לא מכיל טקסט מסויים, למשל ga:city!@York
- ~= מיועד למי שרוצה להשתמש ב Regular Expression.
ויש עוד. הרשימה המלאה של האופרטורים נמצאת כאן
אז יש דוח, ויש פילטרים ויש גם סגמנטים, ואם תרצו למיין, פשוט תכתבו Ascending: ga:Sessions למשל, כדי למיין את הדוח לפי מדד הביקורים. אם תרצו כמה מיונים, כלומר מיון בתוך מיון, שימו פסיק וציינו מדד נוסף שאתם רוצים למיין לפיו. למשל: ga:country,ga:browser ימיין קודם כל לפי מדינה, ועבור כל מדינה ימיין את שם הדפדפן לפי ABC.
אז הכל מוכן, והשלב האחרון זה להיכנס לתפריט למעלה, ותחת Google Analytics תמצאו גם את Schedule Reports שמאפשר לגוגל להריץ ולרענן את כל הגליון (גם אם יש בו 20 דוחות) באופן קבוע כל X זמן. מעולה!
יופי אבל מה עם דוחות של Adwords?
נכון, רוב מדדי Adwords נכנסים לתוך גוגל אנליטיקס ואפשר לבנות איתם דוחות באופן שהצגתי, אבל אם תרצו לבנות דוחות ב Google Sheets היישר מתוך Adwords , ולדלג על אנליטיקס – זה אפשרי.
על מנת לעשות זאת, צריך להתקין תוסף חדש שמתחבר ל Adowrds ול Google Sheets. כנסו לתפריט Add Ons ובחרו Get Addons:
בחלון שיפתח חפשו SuperMetrics והתקינו אותו. תוסף זה שאינו פותח על ידי גוגל ומנוהל על ידי חברת צד ג' (וזה חשוב שתדעו) מאפשר להתחבר גם למערכות הפרסום של Bing ופייסבוק (בגרסת הפרו) טוויטר ויוטיוב ומדי פעם הם מוסיפים רשת חדשה שאפשר להתחבר אליה. התוסף בעיקרון חינמי, ואם תרצו פיצ'רים נוספים תאלצו להיפרד מ 50$ בכל חודש.
התוסף הזה עובד על אותו עקרון וברגע שתוסיפו אותו, תוכלו לבחור חשבון ולהריץ עליו ניתוחים כאוות נפשכם. עניין הפילטרים מטופל ביתר קלות ואם תרצו להציג כמה מימדים ומדדים, לחיצה על Ctrl במקביל תאפשר לכם בחירה מרובה.
מוזמנים להציק ולשאול בתגובות למטה. שיתוף גם אפשרי, זה עלול להביא עוד מבקרים לאתר שעלולים ללמוד מזה משהו.