כשאני משתמש בדפדפן הכרום של מישהו אחר, נניח באתר הלקוח, אני שואל את עצמי "איך אפשר לעבוד ככה?!" כשאני רואה שכל התוספים האהובים עלי לא מותקנים שם.
אני נאלץ להודות שהתוספים עושים לי חיים מאד קלים. הם חוסכים זמן יקר, מאפשרים לי לעלות על בעיות בהרף עין ובעיקר משפרים את היעילות שלי באנליטיקס, Tag Manager, או בניהול קמפייני Adwords או כל מערכת פרסום אחרת. חלק מהתוספים לא מייצרים שום פופאפ עם מידע שגלוי באופן נוח, אבל ניתן לראות את תוצאות הניתוח שלהם בתוך ה Developer tools, החלון המופיע בתחתית הדפדפן כשלוחצים על מקש F12. מעבר לזה, חלק מהתוספים בעלי פונקצינאליות חופפת עם תוספים אחרים, אבל לכל אחד יש את טריק שלו.
אחרי ששיתפתי עם קולגה את רשימת התוספים שלי והוא את שלו, הכנתי את הרשימה הבאה שבעיני היא חובה. יש עוד כמה תוספים שאני משתמש בהם לצרכי ה SEO אבל החלטתי לוותר עליהם כאן. יש יותר מדי וזה גם חורג מהסקופ של המאמר.
GTM Sonar
סימו אהבה, איש ה Google Tag Manager הכי מוכשר שאני מכיר (אולי בגלל שהוא בין הבודדים שבכלל כותב מאמרים כל כך עמוקים ואינטנסיביים בנושא בבלוג המצויין שלו) פיתח תוסף לכרום שמיועד לחסוך טסטים בהטמעות GTM מתקדמות. אם לפשט את זה, הכלי מאפשר לסמלץ (מלשון סימולציה) למשל האזנה לקליקים בדף (Click Listener) או למידע שנשלח מטופס מבלי להטמיע אותם בפועל ב GTM, ולראות אילו תוצאות יתקבלו.
Wasp
התוסף הזה מבית CardinalPath, שמבוסס פטנט (Patent pending) מאפשר לכם לתפוס את כל התגיות והפיקסלים המשוגרים מהאתר, זה כולל פיקסלים של Adwords או Facebook, גוגול אנליטיקס כמובן וכמעט כל מערכת הגשה שהיא או בכלל כל סקריפט שרץ באתר.
מה שיותר מגניב זו הויזואליזציה של התוצאות. למשל הם מפרידים בין תגיות לסקריפטים וגם מראים את הקשרים ביניהם. למשל אם שמתי תג של Google Tag Mnager שמשגר קוד מסויים בהנתן תנאי מסויים, המערכת תציג לי את הדאטה הנשלח וגם את הסקריפט שמניע אותו ואת הקשר ביניהם.
Google Analytics Debugger
התוסף הזה פותח על ידי גוגל, ומאפשר לכם לבדוק איזה מידע גוגל אנליטיקס שולח מהאתר לשרתי גוגל אנליטיקס. זה כולל אוונטים, אי קומרס וכו', כאשר עבור כל אחד מהם הוא מציין את כל המידע הנדרש. כלומר אם שלחתם Event הוא יציג לכם את הקטגוריה, שם אוונט וכו'.
Google Analytics Url Builder
התוסף הזה מאפשר לכם לתייג את הקישורים שאתם מפיצים ברשת באופן כזה שתוכלו לנתח ולהשוות יותר טוב את אפיקי השיווק שלכם. התוסף מאפשר קיצור Bit.ly מובנה, שמירת רשימות תיוגים נפוצות לתיוג מהיר ועוד. התוסף פותח על ידי הח"מ ויש לו כבר מעל 30,000 משתמשים ברחבי העולם. למאמר על התוסף לתיוג קישורים.
Tag Assistant
אם לאולר שוויצרי היה תוסף, ככה הוא היה נראה. התוסף מבית גוגל מציג בבהירות ובמהירות אם יש או אין בעייה בהטמעת אנליטיקס או Google Tag Manager, והוא עושה את זה בעיצוב מזמין, אסתטי ויעיל באופן מזהיר.
לאחר ההתקנה שלו, בכל אתר שתבקרו התוסף יגיד לכם כמה קודי אנליטיקס מותקנים בו ואיזה גרסאות כולל Tag Manager. אם כפתור התוסף הופך לירוק – ההתקנה מושלמת. אם הוא בצבע כחול – ההתקנה טובה אבל לא מושלמת. אם הוא אדום – יש בעיות בהתקנה ווכל הנראה שום מידע לא נשלח לגוגל.
במידה וההתקנה לא טובה או לא מושלמת, התוסף מציג הערות והסברים איך לסדר ולתקן את זה. לא מעט פעמים אני מגלה בעזרת התוסף, שיש באתר מסויים לפעמים מעל לחמישה קודי אנלייקס שונים שהלקוח מכיר רק אחד מהם. לא את כולם אפשר לראות על ידי צפייה פשוטה בקוד האתר ונדרש לעיתים שימוש בתוספים אחרים אבל התוסף הזה – פשוט עושה את זה הרבה יותר טוב ומזמין.
רוצים לצפות בוובינר בעברית על Tag Assistant? הקליקו כאן
User Agent switcher for Chrome
התוסף הזה מדמה בלחיצת כפתור איך האתר נראה כשגולשים מאקספלורר, פייפוקס, אופרה, או כל דפדפן אחר כולל התייחסות ל iOS/אייפונים למיניהם. אני משתמש בזה גם כדי לבדוק תאימות של אתר בדפדפנים שונים במהירות, וגם על הדרך, "להתחזות" ל Google Bot על מנת לבדוק כיצד גוגל רואה את הדף הספציפי.
Tag Manager Injector
התוסף הזה פשוט גאוני. יש לקוח שרוצה להטמיע Tag Management אבל לא בטוח ביכולות שלו? אני מקים לו חשבון ב GTM, מקבל קוד להטמעה אבל במקום להטמיע את הקוד של ה GTM באתר – אני משתמש בתוסף הזה כדי לסמלץ הטמעה שלו. באופן זה, כל ההטמעות המתקדמות שאעשה בתוך ה GTM ישוגרו ויפעלו באופן תקין מבלי להכניס אפילו שורת קוד אחת אמיתית לתוך האתר. וזה חברים, פשוט נהדר. משום מה לפעמים זה לא עבד לי, אבל ייתכן וזה היה באגים זמניים.