הפוסט הזה זה יכול להיות הכנה מצויינת ל Wow גדול. לפני כמה חודשים גוגל אנליטיקס השיקו את Smart Lists וממש עכשיו הם משיקים Smart Goals. שניהם פיצ'רים חדשים ומבוססי Machine Learning ומספיק חשובים בשביל לכתוב על זה מאמר פרקטי. אז לפני הכל, מה זה Machine Learning, בניסוח מוצלח למדי מתוך וויקיפדיה: [anovaquotes]המטרה המרכזית של Machine Learning היא טיפול ממוחשב להמשיך לקרוא...
כל המאמרים


זיהוי השעה המקומית של הגולשים באתר באמצעות Google Tag Manager
את הדוח הבא והמידע היקר שתגלו מאחוריו אני ממש אוהב ורק בעקבות שאלה שהופנתה אלי, נזכרתי שאפשר גם לכתוב על זה מאמר נהדר ויעיל. הטכניקה עצמה וותיקה מאד וניתן ליישם אותה במגוון אופנים, אבל למי שיש Tag Manager זה הולך להיות הרבה יותר פשוט. אז הכל התחיל כשמישהו שאל אותי בפורום שאלה פשוטה: [anovaquotes]האם שעת הביקור שגוגל אנליטיקס להמשיך לקרוא...

פיצ'רים חדשים בגוגל אנליטיקס - אפריל 2015
דוח Life Time Value ההשקה השקטה שהתחילה בחשבונות הפרימיום מציגה דוחות מעניינים למדי שמשווים LTV בהיבטים של יחסי המרה, מכירות בפועל ויעדים אחרים. למי שלא יודע, מוזמן לקרוא מה זה LTV, מאמר בשלושה חלקים שהחלק השלישי יתפרסם בשבועות הקרובים. דוחות Adwords חדשים תחת קטגוריית דוחות ה Adwords תמצאו את הדוח Bid Adjustments שמכיל מעכשיו גם להמשיך לקרוא...

7 תוספי חובה לכרום לניהול יעיל של Adowrds ו Analytics
כשאני משתמש בדפדפן הכרום של מישהו אחר, נניח באתר הלקוח, אני שואל את עצמי "איך אפשר לעבוד ככה?!" כשאני רואה שכל התוספים האהובים עלי לא מותקנים שם. אני נאלץ להודות שהתוספים עושים לי חיים מאד קלים. הם חוסכים זמן יקר, מאפשרים לי לעלות על בעיות בהרף עין ובעיקר משפרים את היעילות שלי באנליטיקס, Tag Manager, להמשיך לקרוא...

Customer Life Time Value – כל מה שרצית לדעת (חלק ב')
במאמר הקודם, הצגתי את Customer Life Time Value נתתי דוגמא מהחיים והבטחתי שחלק ב' יכיל גם נוסחאות לחישוב. נוסחאות חישוב ה LTV רבות והיה קשה לי לבחור. הדילמה הייתה תמיד בין יעילות לפשטות, אבל בחרתי מה שיכול להתאים לרוב אתרי המסחר ואתרים בכלל. מעבר לזה, חישוב LTV הוא משימה שצריכה להתבצע באופן תדיר כחלק מכלי המעקב שלכם על להמשיך לקרוא...

Customer Life Time Value - כל מה שרצית לדעת (חלק א')
בשנתיים האחרונות אני עושה שימוש רב בחישובי Customer Life-Time Value שונים באתרי e-commerce בעיקר, ומכיוון שיש הרבה שיטות חישוב ל LTV (זה הקיצור שאשתמש בו מעכשיו) אני אנסה לעשות בסדרת המאמרים הבאה קצת סדר. זה לא יהיה קצר ופשוט ובטח ובטח שמאד חלקי, אבל ההמלצה היא לשים את המאמר ב Favorites שלכם. יש מצב שתעשו בו שימוש ממש בקרוב. להמשיך לקרוא...

הכל על Cohort Analysis
השבוע גוגל אנליטיקס השיקו פיצ'ר חדש בשם Cohort Analysis. המתודה עצמה וותיקה למדי, ועד לרגע זה ניתן היה לבצע אותה באופן די פרימיטיבי בגוגל אנליטיקס או באופן רציני יותר בעזרת כלים אחרים שהתמחו בזה (ובעיקר עם המון אקסל). יש סיכוי סביר שאפילו כבר עשיתם את זה רק לא ידעתם שקוראים לזה ככה. אז לפני שנרד לפרטים, להמשיך לקרוא...

בניית דוחות מופלאים בגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets - חלק ב'
במאמר הקודם (בניית דוחות בגוגל אנליטיקס - חלק א') הצגתי איך מתחברים לגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets ובונים דוחות מופלאים וגרפים מופלאים עוד יותר. הפעם אנחנו הולכים עוד צעד אחד קדימה.מי שזוכר, אחרי שבנינו את הדוח(אבל עוד לא הרצנו אותו), מופיע לנו הגליון הבא שמכיל טור אחד לכל דוח שבנינו: את כל הגליון הזה אגב, להמשיך לקרוא...

בניית דוחות מופלאים בגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets - חלק א'
בניית דוחות בגוגל אנליטיקס אף פעם לא היה תהליך נעים. המערכת מוגבלת למדי, הדוחות מוגבלים וחלקיים והממשק קצת כבד. לשם כך צצו כמה פתרונות המבוססים כולם על העובדה שגוגל מאפשרת התחברות מבחוץ לתוך הנתונים ושאיבת הנתונים למערכות שלכם. יש תוספים לאקסל שעושים את זה ומאפשרים לכם לבנות דוחות יפים בתוך אקסל. כתבתי על זה כבר להמשיך לקרוא...

רוצים לתפוס יותר שטח אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל, בחינם?
בספטמבר 2014 גוגל פרסמו בבלוג שלהם על פיצ'ר חדש שלאט לאט יצא החוצה, ומאפשר להחצין את מנוע החיפוש הפנימי באתר שלכם, החוצה לתוך תוצאות החיפוש של גוגל. כך, כאשר מחפשים את שם המותג שלכם למשל, מתחת לקישור לדף הבית, יופיע שדה חיפוש. הפעילות אמורה למעשה לקצר למשתמשים את החיפוש באתר שלכם ולייעל לכאורה את השימושיות. להמשיך לקרוא...