כל המאמרים

הורדת ספר
רמת קושי 2

15 סכנות ברורות ומיידיות ב Google Tag Manager

אסף טרפיקנט | 08 יולי, 2016

[עודכן ביולי 2016] אם שמעתם על Google Tag Manager, ומישהו אמר לכם שזה חובה (זה לא..) ומישהו אמר לכם שכדאי (לא תמיד), ואתם לא בטוחים, אז קחו נשימה עמוקה וקראו את המאמר הזה בעיון. מומלץ להעביר אותו גם בתוך הארגון, בעיקר לאנשי ה Security וה IT. #1 - Google Tag Manager זה לא כלי אנליטיקס להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

פיצ'רים חדשים בגוגל אנליטיקס - אפריל 2016

אסף טרפיקנט | 18 אפריל, 2016

היה חודש עמוס בגוגל אנליטיקס. לפני כשבועיים התחילו בהשקה של הדוח User Explorer שכתבתי עליו בשבוע שעבר ושעשה גלים ברשת, והנה עוד כמה פיצ'רים חדשים שמגיעים ממש אוטוטו לכולם וחלקם הגדול מתייחס דווקא לשיפורים בצד ה Adwords reporting. עם זאת, ישנם כמה פיצ'רים חדשים המתייחסים לגרסת הפרימיום של גוגל אנליטיקס ול 360 Suite שלהם, ולא להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

User Explorer - לא פחות ממהפכה

אסף טרפיקנט | 06 אפריל, 2016

דוח חדש ומבטיח בשם User Explorer עלה השבוע כבטא בגוגל אנליטיקס ודי הפתיע אותי, לא בגלל חשיבותו (הגדולה בטח אם מסתכלים לטווח הארוך) אלא בגלל הצורה בה הוא חושף את דרך העבודה של מנהלי המוצר ומסמל בעיקר את ההתעוררות של גוגל בתחום האנליטיקס (באיחור די רציני יש לומר). על מנת שתבינו את מהות הדוח ומה אפשר להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

אנליסט, Big Data, Data Scientist? עושים סדר - מה צריך לדעת, תחומי אחריות וחיפוש עבודה

אסף טרפיקנט | 01 פברואר, 2016

בואו נשים את זה על השולחן. יש ביקוש אדיר לאנליסטים ומומחי דאטה בתחום הדיגיטל. לגבי ההיצע - זה כבר סיפור מורכב. במאמר הזה אני אעשה קצת סדר לגבי שוק העבודה, הידע הנדרש ואיך מגיעים למיומנות הנדרשות, בין אם אתם אנשי שיווק, UX, מעצבים, מפרסמים, סטטיטיקאים, מקדמים או Whatever. הצורך במאמר הזה נוצר בעיקר כי מגיעות אלי להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

Smart Goals ו - Smart Lists: גוגל אנליטיקס ואדוורדס נכנסים לתחום ה Machine Learning

אסף טרפיקנט | 11 נובמבר, 2015

הפוסט הזה זה יכול להיות הכנה מצויינת ל Wow גדול. לפני כמה חודשים גוגל אנליטיקס השיקו את Smart Lists וממש עכשיו הם משיקים Smart Goals. שניהם פיצ'רים חדשים ומבוססי Machine Learning ומספיק חשובים בשביל לכתוב על זה מאמר פרקטי. אז לפני הכל, מה זה Machine Learning, בניסוח מוצלח למדי מתוך וויקיפדיה: [anovaquotes]המטרה המרכזית של Machine Learning היא טיפול ממוחשב להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

זיהוי השעה המקומית של הגולשים באתר באמצעות Google Tag Manager

אסף טרפיקנט | 09 אוקטובר, 2015

את הדוח הבא והמידע היקר שתגלו מאחוריו אני ממש אוהב ורק בעקבות שאלה שהופנתה אלי, נזכרתי שאפשר גם לכתוב על זה מאמר נהדר ויעיל. הטכניקה עצמה וותיקה מאד וניתן ליישם אותה במגוון אופנים, אבל למי שיש Tag Manager זה הולך להיות הרבה יותר פשוט. אז הכל התחיל כשמישהו שאל אותי בפורום שאלה פשוטה: [anovaquotes]האם שעת הביקור שגוגל אנליטיקס להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

פיצ'רים חדשים בגוגל אנליטיקס - אפריל 2015

אסף טרפיקנט | 29 אפריל, 2015

דוח Life Time Value ההשקה השקטה שהתחילה בחשבונות הפרימיום מציגה דוחות מעניינים למדי שמשווים LTV בהיבטים של יחסי המרה, מכירות בפועל ויעדים אחרים. למי שלא יודע, מוזמן לקרוא מה זה LTV, מאמר בשלושה חלקים שהחלק השלישי יתפרסם בשבועות הקרובים. דוחות Adwords חדשים תחת קטגוריית דוחות ה Adwords תמצאו את הדוח Bid Adjustments שמכיל מעכשיו גם להמשיך לקרוא...

רמת קושי 2

7 תוספי חובה לכרום לניהול יעיל של Adowrds ו Analytics

אסף טרפיקנט | 22 אפריל, 2015

כשאני משתמש בדפדפן הכרום של מישהו אחר, נניח באתר הלקוח, אני שואל את עצמי "איך אפשר לעבוד ככה?!" כשאני רואה שכל התוספים האהובים עלי לא מותקנים שם. אני נאלץ להודות שהתוספים עושים לי חיים מאד קלים. הם חוסכים זמן יקר, מאפשרים לי לעלות על בעיות בהרף עין ובעיקר משפרים את היעילות שלי באנליטיקס, Tag Manager, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 5

Customer Life Time Value – כל מה שרצית לדעת (חלק ב')

אסף טרפיקנט | 26 מרץ, 2015

במאמר הקודם, הצגתי את Customer Life Time Value נתתי דוגמא מהחיים והבטחתי שחלק ב' יכיל גם נוסחאות לחישוב. נוסחאות חישוב ה LTV רבות והיה קשה לי לבחור. הדילמה הייתה תמיד בין יעילות לפשטות, אבל בחרתי מה שיכול להתאים לרוב אתרי המסחר ואתרים בכלל. מעבר לזה, חישוב LTV הוא משימה שצריכה להתבצע באופן תדיר כחלק מכלי המעקב שלכם על להמשיך לקרוא...

רמת קושי 5

Customer Life Time Value - כל מה שרצית לדעת (חלק א')

אסף טרפיקנט | 22 מרץ, 2015

בשנתיים האחרונות אני עושה שימוש רב בחישובי Customer Life-Time Value שונים באתרי e-commerce בעיקר, ומכיוון שיש הרבה שיטות חישוב ל  LTV (זה הקיצור שאשתמש בו מעכשיו) אני אנסה לעשות בסדרת המאמרים הבאה קצת סדר. זה לא יהיה קצר ופשוט ובטח ובטח שמאד חלקי, אבל ההמלצה היא לשים את המאמר ב Favorites שלכם. יש מצב שתעשו בו שימוש ממש בקרוב. להמשיך לקרוא...