כל המאמרים

הורדת ספר
רמת קושי 2

7 תוספי חובה לכרום לניהול יעיל של Adowrds ו Analytics

אסף טרפיקנט | 22 אפריל, 2015

כשאני משתמש בדפדפן הכרום של מישהו אחר, נניח באתר הלקוח, אני שואל את עצמי "איך אפשר לעבוד ככה?!" כשאני רואה שכל התוספים האהובים עלי לא מותקנים שם. אני נאלץ להודות שהתוספים עושים לי חיים מאד קלים. הם חוסכים זמן יקר, מאפשרים לי לעלות על בעיות בהרף עין ובעיקר משפרים את היעילות שלי באנליטיקס, Tag Manager, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 5

Customer Life Time Value – כל מה שרצית לדעת (חלק ב')

אסף טרפיקנט | 26 מרץ, 2015

במאמר הקודם, הצגתי את Customer Life Time Value נתתי דוגמא מהחיים והבטחתי שחלק ב' יכיל גם נוסחאות לחישוב. נוסחאות חישוב ה LTV רבות והיה קשה לי לבחור. הדילמה הייתה תמיד בין יעילות לפשטות, אבל בחרתי מה שיכול להתאים לרוב אתרי המסחר ואתרים בכלל. מעבר לזה, חישוב LTV הוא משימה שצריכה להתבצע באופן תדיר כחלק מכלי המעקב שלכם על להמשיך לקרוא...

רמת קושי 5

Customer Life Time Value - כל מה שרצית לדעת (חלק א')

אסף טרפיקנט | 22 מרץ, 2015

בשנתיים האחרונות אני עושה שימוש רב בחישובי Customer Life-Time Value שונים באתרי e-commerce בעיקר, ומכיוון שיש הרבה שיטות חישוב ל  LTV (זה הקיצור שאשתמש בו מעכשיו) אני אנסה לעשות בסדרת המאמרים הבאה קצת סדר. זה לא יהיה קצר ופשוט ובטח ובטח שמאד חלקי, אבל ההמלצה היא לשים את המאמר ב Favorites שלכם. יש מצב שתעשו בו שימוש ממש בקרוב. להמשיך לקרוא...

רמת קושי 4

הכל על Cohort Analysis

אסף טרפיקנט | 07 פברואר, 2015

השבוע גוגל אנליטיקס השיקו פיצ'ר חדש בשם Cohort Analysis. המתודה עצמה וותיקה למדי, ועד לרגע זה ניתן היה לבצע אותה באופן די פרימיטיבי בגוגל אנליטיקס או באופן רציני יותר בעזרת כלים אחרים שהתמחו בזה (ובעיקר עם המון אקסל). יש סיכוי סביר שאפילו כבר עשיתם את זה רק לא ידעתם שקוראים לזה ככה. אז לפני שנרד לפרטים, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

בניית דוחות מופלאים בגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets - חלק ב'

אסף טרפיקנט | 13 נובמבר, 2014

במאמר הקודם (בניית דוחות בגוגל אנליטיקס - חלק א') הצגתי איך מתחברים לגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets ובונים דוחות מופלאים וגרפים מופלאים עוד יותר. הפעם אנחנו הולכים עוד צעד אחד קדימה.מי שזוכר, אחרי שבנינו את הדוח(אבל עוד לא הרצנו אותו), מופיע לנו הגליון הבא שמכיל טור אחד לכל דוח שבנינו: את כל הגליון הזה אגב, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

בניית דוחות מופלאים בגוגל אנליטיקס בעזרת Google Sheets - חלק א'

אסף טרפיקנט | 06 נובמבר, 2014

בניית דוחות בגוגל אנליטיקס אף פעם לא היה תהליך נעים. המערכת מוגבלת למדי, הדוחות מוגבלים וחלקיים והממשק קצת כבד. לשם כך צצו כמה פתרונות המבוססים כולם על העובדה שגוגל מאפשרת התחברות מבחוץ לתוך הנתונים ושאיבת הנתונים למערכות שלכם. יש תוספים לאקסל שעושים את זה ומאפשרים לכם לבנות דוחות יפים בתוך אקסל. כתבתי על זה כבר להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

רוצים לתפוס יותר שטח אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל, בחינם?

אסף טרפיקנט | 13 אוקטובר, 2014

בספטמבר 2014 גוגל פרסמו בבלוג שלהם על פיצ'ר חדש שלאט לאט יצא החוצה, ומאפשר להחצין את מנוע החיפוש הפנימי באתר שלכם, החוצה לתוך תוצאות החיפוש של גוגל. כך, כאשר מחפשים את שם המותג שלכם למשל, מתחת לקישור לדף הבית, יופיע שדה חיפוש. הפעילות אמורה למעשה לקצר למשתמשים את החיפוש באתר שלכם ולייעל לכאורה את השימושיות. להמשיך לקרוא...

מספר הזהב - עוצרים את נטישת סל הקניות!

אסף טרפיקנט | 30 יולי, 2014

אתם בטח מכירים את זה: נכנסתם לסופרמרקט, מילאתם את העגלה ואיכשהו ליד הקופות או אפילו ברגע העברת המוצרים בקופה, התחלתם להוציא מוצרים החוצה ולוותר עליהם. חרטות של הרגע האחרון. גם בחנויות דיגיטליות, הסיפור חוזר על עצמו. אנשים ממלאים את סל הקניות, ואיכשהו ברגע האחרון מתחילים להוריד מוצרים. לפני כשנה, בעל אתר מכירות רצה לשפר את תהליך המכירה להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

הורגים את ה Captcha- חלק ב'

אסף טרפיקנט | 11 דצמבר, 2013

במאמר הקודם, דיברתי על מבחן הקפצ'ה האימתני, ועל הכשלון המובנה במנגנון הזיהוי. בנוסף, ציינתי שלא ממש באתי לדבר על הבעיתיות הטכנולוגית של הקפצ'ה, אלא בעיקר על השאלה - האם מישהו מבין בכלל שזה מבחן ומה המשמעות שלו והבטחתי גם שני מקרי מבחן. בזמן שעבר בין המאמר ההוא לנוכחי, קיבלתי לא מעט פניות וביקשו שאתן אלטרנטיבות להמשיך לקרוא...

הורגים את ה Captcha - חלק א'

אסף טרפיקנט | 08 דצמבר, 2013

אני סובל מ Captcha. אותו מבחן טיורינג שמתיימר להבחין ביני לבין מכונה. אותו מבחן שבא "להגן" על בעלי האתרים מספאם ושאר מחלות מרושעות התוקפות את הטפסים התמימים באתר ומייצרים פניות סרק או גרוע מזה, תגובות פיקטיביות למאמרים. זה אותו מבחן שמונע ממני לשלוח טופס עד שאוכיח לו את אנושיותי. ומדוע אני אומר אנושיות? לא רק להמשיך לקרוא...