רמת קושי 2

כיצד פותרים את בעיית ה Not Provided בשתי דקות?

גוגל אנליטיקס מחביא לכם את מונחי החיפוש שהביאו לכם משתמשים ממנוע החיפוש גוגל. הגיע הזמן לחשוף את הנתונים והרבה יותר טוב ממה שה Search Console עושה

אסף טרפיקנט | 18 מאי, 2017
הורדת ספר

מה שאני מציג פה זה פתרון ישן למדי שהוצג כבר בלא מעט מקומות, אבל הגיע הזמן לרענן את התוכן וגם להדגים את היישום של הפתרון באמצעים חדשים.

הבעיה

בדוחות התנועה האורגנית של גוגל אנליטיקס, כמעט כל מילות המפתח אינן מוצגות ובמקומן מופיעה המילה Not provided. גוגל (חברת האם, לא גוגל אנליטיקס) לא מעבירה את הנתונים של החיפושים בפועל למערכות האנליטיקס.

מצד שני, גוגל מספקים לכם מערכת אחרת בשם Search Console או בשמה הישן והמוכר יותר Google Webmaster Tools, ושם תקבלו שני דוחות. דוח אחד מציג רשימת מילות מפתח שבגינן האתר שלכם הופיע במנוע החיפוש, ועבור כל מילה, מה המיקום של האתר שלכם (אבל לא מגלים באיזה דף בדיוק) ודוח אחר, של דפים באתר שלכם שהופיעו בהנתן חיפושים שונים. גם כאן, תוצג רשימת הדפים, אבל לא עבור אילו חיפושים הם הופיעו.

אז יש דוח של מילות מפתח ודוח שני של דפים, אבל אין דוח שמציג גם וגם באותו המקום, באופן כזה שנוכל להצליב את המידע, שזה די מוזר, כי הנתונים גלויים למדי מאחורי הקלעים ואפילו גוגל מאפשרים גישה לנתונים האלה באמצעות ה API של Search Console.

אז איך עושים את זה?

אני עושה את זה באמצעות Supermetrics – תוסף נהדר ל Google Sheets שמאפשר גם את זה. גרסת הפרו עולה 49$ לחודש (ויש 10% הנחה עם קוד הקופון QUICKWIN_10)  ויש בה מלא סוכריות והיא מתממשקת כמעט לכל מערכת שתרצו כולל Adwords, אנליטיקס, פייסבוק לינקדאין ועוד.., אבל אפשר גם באופן עצמאי על ידי פיתוח מול ה API. סיפרו לי גם על תוסף חינמי בשם Search Analytics for Sheets שטרם בדקתי אותו ואתם מוזמנים לנסות. כך או כך, יש בטוח עוד לא מעט כלים בחוץ.

בוידאו המצורף הדגמתי את הטכניקה באמצעות Supermetrics. צפייה מהנה ובהצלחה!

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תודה רבה! אחלה מאמר! מכיר פתרון למילות המפתח שמובילות להקלקות בפועל על אדסנס?

    1. ספציפית ולא ברור למה, דאטה סטודיו לא נותן עדיין את ההצלבה הזו.
      מעבר לזה, דאטה סטודיו מתחבר כרגע רק למוצרים של גוגל בעוד סופרמטריקס מתחבר לכמעט כל חור בגלקסיה.

  2. כתבה מטעה מפני שלא פותרת בעיה של Not Provided אלה שואבת נתונים מSEARCH CONSOLE שם הכל גם ככה גלוי.
    אם תשנה את מקור המידע ותחבר לאנליטיקס, המערכת לא תתן אפשרות של LANDING PAGE עם KEYWORDS

    1. בדיוק כמו שכתבתי – השליפה מתבצעת מה Search Console ולא מאנליטיקס (כי באנליטיקס אין את המידע הזה, גם לא ב API) ומעבר לזה הנתונים ב Search console מופיעים באופן חלקי – פעם אחת רק מילים ופעם אחת רק דפים. נכון להים, אין שום דרך בממשק להוציא את אותם נתונים ביחד, ולכן הטענה ש"הכל גלוי" היא שגויה. רק באמצעות ה API ניתן להוציא את הקומבינציה של מילות מפתח ודפים ביחד או כמו בדרך שהצגתי שעושה שימוש ב API . אופציה זו לא מופיעה באנליטיקס כבר עידן ועידנים מאז החלה תופעת ה Not provided. וזו הדרך *היחידה* לעקוף את המגבלה הזו.

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

גוגל אנליטיקס מחביא לכם את מונחי החיפוש שהביאו לכם משתמשים ממנוע החיפוש גוגל. הגיע הזמן לחשוף את הנתונים והרבה יותר טוב ממה שה Search Console עושה

מה שאני מציג פה זה פתרון ישן למדי שהוצג כבר בלא מעט מקומות, אבל הגיע הזמן לרענן את התוכן וגם להדגים את היישום של הפתרון באמצעים חדשים.

הבעיה

בדוחות התנועה האורגנית של גוגל אנליטיקס, כמעט כל מילות המפתח אינן מוצגות ובמקומן מופיעה המילה Not provided. גוגל (חברת האם, לא גוגל אנליטיקס) לא מעבירה את הנתונים של החיפושים בפועל למערכות האנליטיקס.

מצד שני, גוגל מספקים לכם מערכת אחרת בשם Search Console או בשמה הישן והמוכר יותר Google Webmaster Tools, ושם תקבלו שני דוחות. דוח אחד מציג רשימת מילות מפתח שבגינן האתר שלכם הופיע במנוע החיפוש, ועבור כל מילה, מה המיקום של האתר שלכם (אבל לא מגלים באיזה דף בדיוק) ודוח אחר, של דפים באתר שלכם שהופיעו בהנתן חיפושים שונים. גם כאן, תוצג רשימת הדפים, אבל לא עבור אילו חיפושים הם הופיעו.

אז יש דוח של מילות מפתח ודוח שני של דפים, אבל אין דוח שמציג גם וגם באותו המקום, באופן כזה שנוכל להצליב את המידע, שזה די מוזר, כי הנתונים גלויים למדי מאחורי הקלעים ואפילו גוגל מאפשרים גישה לנתונים האלה באמצעות ה API של Search Console.

אז איך עושים את זה?

אני עושה את זה באמצעות Supermetrics – תוסף נהדר ל Google Sheets שמאפשר גם את זה. גרסת הפרו עולה 49$ לחודש (ויש 10% הנחה עם קוד הקופון QUICKWIN_10)  ויש בה מלא סוכריות והיא מתממשקת כמעט לכל מערכת שתרצו כולל Adwords, אנליטיקס, פייסבוק לינקדאין ועוד.., אבל אפשר גם באופן עצמאי על ידי פיתוח מול ה API. סיפרו לי גם על תוסף חינמי בשם Search Analytics for Sheets שטרם בדקתי אותו ואתם מוזמנים לנסות. כך או כך, יש בטוח עוד לא מעט כלים בחוץ.

בוידאו המצורף הדגמתי את הטכניקה באמצעות Supermetrics. צפייה מהנה ובהצלחה!

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תודה רבה! אחלה מאמר! מכיר פתרון למילות המפתח שמובילות להקלקות בפועל על אדסנס?

    1. ספציפית ולא ברור למה, דאטה סטודיו לא נותן עדיין את ההצלבה הזו.
      מעבר לזה, דאטה סטודיו מתחבר כרגע רק למוצרים של גוגל בעוד סופרמטריקס מתחבר לכמעט כל חור בגלקסיה.

  2. כתבה מטעה מפני שלא פותרת בעיה של Not Provided אלה שואבת נתונים מSEARCH CONSOLE שם הכל גם ככה גלוי.
    אם תשנה את מקור המידע ותחבר לאנליטיקס, המערכת לא תתן אפשרות של LANDING PAGE עם KEYWORDS

    1. בדיוק כמו שכתבתי – השליפה מתבצעת מה Search Console ולא מאנליטיקס (כי באנליטיקס אין את המידע הזה, גם לא ב API) ומעבר לזה הנתונים ב Search console מופיעים באופן חלקי – פעם אחת רק מילים ופעם אחת רק דפים. נכון להים, אין שום דרך בממשק להוציא את אותם נתונים ביחד, ולכן הטענה ש"הכל גלוי" היא שגויה. רק באמצעות ה API ניתן להוציא את הקומבינציה של מילות מפתח ודפים ביחד או כמו בדרך שהצגתי שעושה שימוש ב API . אופציה זו לא מופיעה באנליטיקס כבר עידן ועידנים מאז החלה תופעת ה Not provided. וזו הדרך *היחידה* לעקוף את המגבלה הזו.