לפני כעשר שנים, כאשר הקמתי את חברת Quickwin הכל היה קטן וקומפקטי. כמה קמפיינים גדולים, כמה לקוחות יפים, מעט פרילנסרים תומכים, אתרי אפיליאצייה מספקת והכל זרם בשקט. לאט לאט (סתם, זה היה מהר), החברה התחילה לצמוח ולגדול, לקוחות רבים התווספו, מספר הקמפיינים המנוהלים גדל בצורה אקספוננציאלית, ובעיקר תקציבי הפרסום של הלקוחות גדלו מסכומים זעומים לתקציבים להמשיך לקרוא...
כל המאמרים


התאמת דשבורדים ב Data Studio למובייל
מת על Data Studio. אחלה כלי, בחינם, מחבר אותו לאן שאני רוצה ובונה ללקוחות ולי דשבורדים מופלאים. מהכותרת אתם כבר מבינים שיש חסרון אחד גדול למערכת. מערכת הדשבורדים של Data Studio היא לצורך העניין מערכת Canvas. מערכת שמציירים עליה כמו על בד. ולבד הזה יש גודל, ואנו מפזרים עליו מטריקות וגרפים וטבלאות. וכמו רוב מערכות להמשיך לקרוא...
הטמעת פיקסל Outbrain - המדריך המלא
ב 22 לנובמבר 2018 התארחתי בוובינר של Outbrain ובו שוחחתי עם גיל לדרר (Head of sales, Outbarin) על סוגי הקמפיינים השונים שיש, איך מתחילים, איך מתכננים, ואיך מבצעים אופטימיזציה עד לשלב הדיווח. הוובינר הוקלט כמובן וניתן לצפייה כאן. כחלק מהוובינר הצגתי גם את הצד הטכני של הטמעות הפיקסלים והתשתית הנדרשת, ובשביל זה הכנתי את המדריך להמשיך לקרוא...
אנליטיקס בניהול מוצר: אסף טרפיקנט מתארח בפודקאסט "מוצרלה"
אני חושב שלפני שהייתי איש שיווק, הייתי איש מוצר, מאפיין וחובב ממשקים. איכשהו נהיה שבעשור האחרון אני משלב את הידע שצברתי בכל עולמות התוכן האלה, ומרגיש שמדובר בסימביוזה מושלמת. היכולת לתכנן ולאפיין אבל גם להבין את הצד השיווקי והצד המדידתי, והכל באותו הזמן. גיליתי גם שהפוליטיקה הארגונית, התרבות הארגונית ומאזני הכוחות בתוך הארגון מונעים עבודת להמשיך לקרוא...
מדברים אנליטיקס - מאחורי המספרים של "כאן - תאגיד השידור"
אי שם באמצע 2016, תאגיד השידור החדש עמד במרכז החדשות. כן יפתחו, לא יפתחו, וויכוחים ודרמות פוליטיות. במקביל להכנות של הדבר עצמו, קם לו גם דף הפייסבוק הרשמי, קטן בהתחלה, קרא לעצמו פשוט התאגיד (לימים יגיע לרבע מיליון אוהדים) והעלה תוכן שמתבסס בעיקר על וידאו ועוסק בכל מה שמעניין את הציבור הישראלי. העמוד, כמו התאגיד, להמשיך לקרוא...

קבלו דוח שגיאות 404 אוטומטי שנשלח אליכם פעם בשבוע
דפי 404. איזה סיוט. הדף הזה שאומר למשתמש שהדף שהוא רצה להגיע אליו כבר לא קיים. במיוחד למי שיש לו אתרים המורכבים על כמה תשתיות ומופזרים בין הרבה שרתים, מערכות CMS שונות ועשרות טמפלטים שמשתנים כל הזמן. הסיטואציות האלה מעלות את הסיכוי שדף שהיה אתמול כבר לא יהיה קיים, ופוגעות בחווית המשתמש של האתר ובסופו של להמשיך לקרוא...

מה הסיכוי שהגולשים שלכם ימירו? דוח חיזוי חדש מגוגל אנליטיקס
השבוע הושק דוח חדש בגוגל אנליטיקס הקרוי Conversion Probability, או בקיצור - מה הסיכוי שהמשתמשים שלכם ימירו תוך 30 יום. זהו נסיון נוסף של גוגל לשלב (או לתרגל עלינו) Machine learning בתוך גוגל אנליטיקס ומקווה שהפעם זה יעבוד טוב. איפה הדוח נמצא? הדוח, שנמצא כרגע בבטא, יושב תחת Audience->Behavior ומופעל/מוצג רק עבור אתרי איקומרס שהטמיעו להמשיך לקרוא...

מחיקת נתוני משתמשים בגוגל אנליטיקס - לקראת ה GDPR
למה צריך את זה? מכל הסעיפים ב GDPR, הסעיף היחיד שנראה על פניו רלוונטי לעניין הזה הוא "הזכות להשכח". ההגדרה של זה מתוך וויקיפדיה: "הזכות להישכח" מעוגנת במאמר 17 לרגולציה, וקובעת כי לנושא המידע יש את הזכות לבקש מחיקה של הנתונים האישיים הקשורים אליו ללא דיחוי...." אבל זה יותר עמוק מזה. גוגל למעשה מאפשרים לכם להבין להמשיך לקרוא...

יחס הזהב - יחס ההמרה האמיתי שלכם
במאמר הקודם (מפצחים את הפאנל) תיארתי שיטה מגניבה להסתכל על הפאנל שלכם בצורה קצת שונה. במקום לראות תמונה סטטית בהתאם לטווח התאריכים שבחרתם, הצגתי שיטה בה תוכלו להסתכל על התנהגות הפאנל לאורך זמן ולהוציא מכך תובנות לגבי השונות בתוך הפאנל בהתאם לתקופות שונות מבלי לשחק בתאריכים. הפעם אני רוצה לדבר על יחס הזהב. מה זה יחס להמשיך לקרוא...

מפצחים את ה Funnel
בניית פאנלים (Funnels=משפכים) זו אחת הפרקטיקות הוותיקות והבסיסיות ביותר בעולם האנליטיקס ובגוגל אנליטיקס בפרט. פאנל מאפשר לנו לשים רגע את מאמצי השיווק והאופטימיזצייה השיווקית בצד, ולהתמקד במוצר, כלומר בכל תהליכי הליבה הקיימים בתוך המוצר שלנו. תהליך צ'קאאוט, תהליכי רישום או כל תהליך שעל מנת להגיע לנקודה מסויימת, כולם חייבים לעבור את אותו המסלול. הגדרת הפאנל להמשיך לקרוא...