כל המאמרים

הורדת ספר
רמת קושי 3

Google Tag Assistant - מדריך וידאו מלא

אסף טרפיקנט | 15 מרץ, 2017

גוגל פיתחו תוסף נהדר בשם Google Tag Assistant המאפשר לכם בין היתר: לבדוק את תקינות קוד האנליטיקס ששמתם באתר שלכם בדיקת פיקסלים של גוגל מעקב אחרי שיגור דפים ואוונטים באתר שלכם ובדיקת Funnels איתור בעיות בזיהוי סשנים ומקורות הגעה ועוד כמה ממתקים סודיים. קצת קשה להסביר אותו במאמר אז החלטתי שהדרך הפשוטה להסביר עליו היא להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

כיצד להגן על האתר שלכם מקוד זדוני או קוד לא מוכר שמישהו שם ב Google Tag Manager

אסף טרפיקנט | 01 פברואר, 2017

בעבר כתבתי מאמר ארוך ומקיף על כל הסכנות הטמונות ב Google Tag Manager , החל מעניין ההרשאות ושבעצם זו מערכת של הזרקת קוד מבחוץ וכל ההשלכות הנגזרות מכך. עד היום זו אחת הכתבות הנקראות ביותר באתר, ובאמת כל אזהרה שם "נכתבה בדם" כמו שנהוג לומר בישראל. במאמר ההוא נתתי מספר המלצות כלליות לשמירה על החשבון להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

9 פיצ'רים קטנים ש(אולי) לא הכרתם בגוגל אנליטיקס

אסף טרפיקנט | 27 ספטמבר, 2016

גוגל אנליטיקס מפוצצת בפיצ'רים, כפתורים סודיים, ואינסוף מידע שמתחבא אם רק מישהו יגיע אליו. לצערי, גם כשיוצא משהו חדש, בטח אם הוא קטן, גוגל לא טורחת לספר עליו ואני נוטה לגלות פיצ'רים תוך כדי עבודה. עוזר גם לעקוב אחרי כל מיני מקצוענים אחרים בעולם, לראות אם מישהו גילה את זה קודם. אז הכנתי רשימה של להמשיך לקרוא...

רמת קושי 2

15 סכנות ברורות ומיידיות ב Google Tag Manager

אסף טרפיקנט | 08 יולי, 2016

[עודכן ביולי 2016] אם שמעתם על Google Tag Manager, ומישהו אמר לכם שזה חובה (זה לא..) ומישהו אמר לכם שכדאי (לא תמיד), ואתם לא בטוחים, אז קחו נשימה עמוקה וקראו את המאמר הזה בעיון. מומלץ להעביר אותו גם בתוך הארגון, בעיקר לאנשי ה Security וה IT. #1 - Google Tag Manager זה לא כלי אנליטיקס להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

פיצ'רים חדשים בגוגל אנליטיקס - אפריל 2016

אסף טרפיקנט | 18 אפריל, 2016

היה חודש עמוס בגוגל אנליטיקס. לפני כשבועיים התחילו בהשקה של הדוח User Explorer שכתבתי עליו בשבוע שעבר ושעשה גלים ברשת, והנה עוד כמה פיצ'רים חדשים שמגיעים ממש אוטוטו לכולם וחלקם הגדול מתייחס דווקא לשיפורים בצד ה Adwords reporting. עם זאת, ישנם כמה פיצ'רים חדשים המתייחסים לגרסת הפרימיום של גוגל אנליטיקס ול 360 Suite שלהם, ולא להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

User Explorer - לא פחות ממהפכה

אסף טרפיקנט | 06 אפריל, 2016

דוח חדש ומבטיח בשם User Explorer עלה השבוע כבטא בגוגל אנליטיקס ודי הפתיע אותי, לא בגלל חשיבותו (הגדולה בטח אם מסתכלים לטווח הארוך) אלא בגלל הצורה בה הוא חושף את דרך העבודה של מנהלי המוצר ומסמל בעיקר את ההתעוררות של גוגל בתחום האנליטיקס (באיחור די רציני יש לומר). על מנת שתבינו את מהות הדוח ומה אפשר להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

אנליסט, Big Data, Data Scientist? עושים סדר - מה צריך לדעת, תחומי אחריות וחיפוש עבודה

אסף טרפיקנט | 01 פברואר, 2016

בואו נשים את זה על השולחן. יש ביקוש אדיר לאנליסטים ומומחי דאטה בתחום הדיגיטל. לגבי ההיצע - זה כבר סיפור מורכב. במאמר הזה אני אעשה קצת סדר לגבי שוק העבודה, הידע הנדרש ואיך מגיעים למיומנות הנדרשות, בין אם אתם אנשי שיווק, UX, מעצבים, מפרסמים, סטטיטיקאים, מקדמים או Whatever. הצורך במאמר הזה נוצר בעיקר כי מגיעות אלי להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

Smart Goals ו - Smart Lists: גוגל אנליטיקס ואדוורדס נכנסים לתחום ה Machine Learning

אסף טרפיקנט | 11 נובמבר, 2015

הפוסט הזה זה יכול להיות הכנה מצויינת ל Wow גדול. לפני כמה חודשים גוגל אנליטיקס השיקו את Smart Lists וממש עכשיו הם משיקים Smart Goals. שניהם פיצ'רים חדשים ומבוססי Machine Learning ומספיק חשובים בשביל לכתוב על זה מאמר פרקטי. אז לפני הכל, מה זה Machine Learning, בניסוח מוצלח למדי מתוך וויקיפדיה: [anovaquotes]המטרה המרכזית של Machine Learning היא טיפול ממוחשב להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

זיהוי השעה המקומית של הגולשים באתר באמצעות Google Tag Manager

אסף טרפיקנט | 09 אוקטובר, 2015

את הדוח הבא והמידע היקר שתגלו מאחוריו אני ממש אוהב ורק בעקבות שאלה שהופנתה אלי, נזכרתי שאפשר גם לכתוב על זה מאמר נהדר ויעיל. הטכניקה עצמה וותיקה מאד וניתן ליישם אותה במגוון אופנים, אבל למי שיש Tag Manager זה הולך להיות הרבה יותר פשוט. אז הכל התחיל כשמישהו שאל אותי בפורום שאלה פשוטה: [anovaquotes]האם שעת הביקור שגוגל אנליטיקס להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

פיצ'רים חדשים בגוגל אנליטיקס - אפריל 2015

אסף טרפיקנט | 29 אפריל, 2015

דוח Life Time Value ההשקה השקטה שהתחילה בחשבונות הפרימיום מציגה דוחות מעניינים למדי שמשווים LTV בהיבטים של יחסי המרה, מכירות בפועל ויעדים אחרים. למי שלא יודע, מוזמן לקרוא מה זה LTV, מאמר בשלושה חלקים שהחלק השלישי יתפרסם בשבועות הקרובים. דוחות Adwords חדשים תחת קטגוריית דוחות ה Adwords תמצאו את הדוח Bid Adjustments שמכיל מעכשיו גם להמשיך לקרוא...