במאמר הקודם (מפצחים את הפאנל) תיארתי שיטה מגניבה להסתכל על הפאנל שלכם בצורה קצת שונה. במקום לראות תמונה סטטית בהתאם לטווח התאריכים שבחרתם, הצגתי שיטה בה תוכלו להסתכל על התנהגות הפאנל לאורך זמן ולהוציא מכך תובנות לגבי השונות בתוך הפאנל בהתאם לתקופות שונות מבלי לשחק בתאריכים. הפעם אני רוצה לדבר על יחס הזהב.
מה זה יחס הזהב
מה זאת אומרת מה זה יחס הזהב? זה מונח שאני המצאתי אז בואו נתקדם להסבר –
בכל פעם שגוגל אנליטיקס מציג לכם פאנל, הוא רושם בתחתיתו אחוז. זהו היחס בין אלו שסיימו את הפאנל לאלו שהתחילו את הפאנל. שימו לב, זה אינו יחס ההמרה הרגיל שתראו בכל הדוחות (שמחושב על פי היחס בין מספר ההמרות לסך הביקורים באתר) אלא יחס המרה שאנו בתעשיית האופטימיזציה אוהבים לקרוא לו יחס המרה אמיתי, והוא ראוי לגמרי לתשומת הלב.
יחס הזהב בפאנל שלפניכם הוא 25%, כלומר 1172 צפיות יחודיות בדף התודה אל מול 4578 צפיות בשלב הראשון בתהליך:
אם אתם רוצים לראות כיצד היחס הזה משתנה לאורך זמן זה קצת בעיה כי גם כאן צריך לשחק עם התאריכים של הפאנל כל הזמן ולראות את המספר. אז במקום זה אציג לכם פתרון אלגנטי אבל הוא יכול להציג ולחשב נתונים מרגע זה והלאה. אם תרצו לראות גם נתונים היסטוריים, נצטרך לייצא נתונים לאקסל ולעשות שם חישובים. אני אציג הפעם את הפתרון המובנה בתוך גוגל אנליטיקס.
הפתרון האלנגטי להציג את יחס ההמרה האמיתי
התהליך בקצרה:
- ניצור Goal שמתייחס לצעד הראשון בפאנל.
- ניצור Calculated Metrics שמחשב את היחס בין ה Goal החדש שיצרנו לGoal שכבר קיים לכם ומייצג את ההמרה הרגילה.
ועכשיו בפירוט:
בואו נסתכל על ההגדרה של הפאנל המקורי:
אנחנו רואים שהשלב הראשון בפאנל זה מי שהיה בדף שכתובתו /step1/personal-details. העתיקו את השורה הזו וצרו Goal חדש שיהיה בנוי כך:
כשתחזרו לרשימת ה Goals, תוכלו לראות ליד כל Goal את המספר הסידורי שלו. יש לכם 20. בואו נניח שה Goal הזה שיצרתם עכשיו קיבל את המספר 8, וה goal המקורי שלכם (זה עם הפאנל המלא) מספרו הוא 7. זכרו את המספרים. הם יקחו אתכם לשלב הבא:
שלב ב' – Calculated Metrics
- עברו ל Admin של גוגל אנליטיקס
- בטור הימני של הגדרות ה View, בחרו Calculated Metrics
- צרו Calculated Metric חדש
- תנו לו שם כמו "Real Funnel Conversion Rate"
- ב Formatting Type בחרו Percent
- התחילו להקליד goal 7 completions ובחרו את מה שגוגל משלים לכם. מזכיר לכם שאצלי goal 7 זה הגול המקורי שלי. תבחרו אתם לפי מספר ה goal המקורי שלכם.
- לאחר מכן הקלידו את סימן החילוק /
- עכשיו תתחילו להקליד goal 8 completions ובחרו את מה שגוגל משלים לכם. מזכיר לכם שאצלי goal 8 זה הגול החדש שיצרתי. תבחרו אתם לפי מספר ה goal שלכם.
- התוצאה הסופית אמורה להיראות בערך ככה:
בעצם אמרנו לגוגל, קח את מספר הביקורים שכללו צפיות בדף האחרון בפאנל, וחלק במספר הביקורים שכללו צפיות בדף הראשון בפאנל. התוצאה של זה היא יחס הזהב.
איפה רואים את הגרף של יחס הזהב?
מכיוון שיצרתם ממש עכשיו Goal חדש, תאלצו להמתין כמה ימים או שבועות שיצטבר מספיק דאטה, אז בואו נקפץ קדימה בזמן:
ברגע שיצרתם Calculated Metrics בעצם יצרתם Metric חדש שניתן להוספה לכל הדוחות והגרפים. תוכלו ליצור דוח חדש תחת Custom reports ולבקש להציג את המדד שיצרתם כעת, ששמו בישראל Real Funnel Conversion Rate ולראות בגרף כיצד הקו הזה משתנה לאורך זמן:
אני רואה שהחל מ 12 בצהריים יחס ההמרה האמיתי עומד סביב 12% אבל עד אז הוא די משתגע. שווה לבדוק בכמה טראפיק מדובר ולראות האם מדובר במגמה קבועה מדי יום או ביום חריג שבחרתי. באותה המידה אפשר היה לבחור תקופה של חודש ולראות האם יחס הזהב נשמר או מתנהג באופן שונה לאורך החודש.
בהצלחה!
בשורה התחתונה
עוד לא עשיתם את זה? למה אתם מחכים?