הטמעת פיקסל Outbrain - המדריך המלא

מערכת הפרסום של Outbrain דורשת גם היא קצת מאמץ טכני בהטמעת פיקסלים וכל המסביב, אז הרמתי את הכפפה!

אסף טרפיקנט | 19 נובמבר, 2018
הורדת ספר

ב 22 לנובמבר 2018 התארחתי בוובינר של Outbrain ובו שוחחתי עם גיל לדרר (Head of sales, Outbarin) על סוגי הקמפיינים השונים שיש, איך מתחילים, איך מתכננים, ואיך מבצעים אופטימיזציה עד לשלב הדיווח. הוובינר הוקלט כמובן וניתן לצפייה כאן. כחלק מהוובינר הצגתי גם את הצד הטכני של הטמעות הפיקסלים והתשתית הנדרשת, ובשביל זה הכנתי את המדריך הזה שיסביר את כל ההטמעות הפשוטות והמתקדמות של הפיקסל של  Outbrain.אז בלי לבזבז זמן – מתחילים!

חלק א' – הטמעת פיקסל הבסיס

ל Outbrain יש סקריפט פיקסל בסיסי שבדומה לשאר מערכות הפרסום, יש להטמיע אותו לכל רוחב האתר, בכל הדפים. כמובן שניתן להטמיע אותו רק באיזור של דפי הנחיתה שלכם, אבל כדי למקסם את יכולות הטרגוט ובניית הקהלים, מומלץ לשים את הסקריפט בכל דפי האתר.

הכנסו למערכת הפרסום של Outbrain, והקליקו על התפריט Pixels ואז Conversions.

בצד ימין תופיע לכם טבלה עם כל ההמרות שהוגדרו במערכת (נגיע אליה בהמשך, בשלב ההתחלתי היא ריקה).

לחצו על כפתור View Outbrain Pixel ויפתח לכם חלון popup המכיל קטע קוד קצר אותו יש להטמיע באתר.

מכאן, או שתעבירו את הקוד למפתח שיטמיע אותו באתר שלכם, או שתטמיעו אותו באמצעות Google Tag Manager. על מנת לעשות זאת, יש ליצור Tag מסוג Custom HTML שהטריגר שלו יהיה All Pages, כלומר שירוץ בכל הדפים. בסיום ההטמעה יש לפבלש את הקוד ואתם באוויר.

חלק ב' – בדיקת הפיקסל

על מנת לבדוק אם ההתקנה בוצעה בהצלחה, אני ממליץ להתקין את תוסף הכרום הרשמי של Outbrain המיועד בדיוק בשביל זה. לאחר שהפיקסל מוטמע,כנסו לאתר בו הטמעתם את הפיקסל, רעננו אותו, ובמידה וההתקנה בוצעה באופן תקין, התוסף יציג לכם שהפיקסל תקין ויש גם Pageview:

חלק ג' – הגדרת המרות

שימו לב, שכאן המטרה לא להגדיר המרות לגוגל אנליטיקס, אלא להגדיר המרות ל Outbrain על מנת שנוכל לראות בממשק של Outbrain את מדדי ההמרות וגם נאפשר ל Outbrain לבצע אופטימיזציה לפי ההמרות שנתקבלו בפועל. המערכת מאפשרת לכם לייצר שני סוגים של המרות:

  1. המרות מבוססות URL – כלומר, אנו מעוניינים שתספר המרה כאשר המשתמשים מגיעים לכתובת מסויימת באתר.
  2. המרות מבוססות Event – למשל, אם משתמש הקליק על מספר טלפון לחיוג אליכם (Click to call) או שביצע פעולה שלא מיוצגת כדף עצמאי (נניח הוספה לסל). במקרה הזה נצטרך לשלוח אוונט ל Outbrain ולהגדיר אותו כ Conversion בממשק.

כנס לממשק של Outbrain, והקליקו על Conversions תחת Pixels, ואז הקליקו על Add Conversion. האופציה הראשונה, היא כאמור Conversion מסוג כתובת. כאן תזינו את הכתובת של הדף שביקור בו מייצג מבחינתכם המרה. למשל דף תודה של הרשמה, רכישה וכו'.

האופציה השנייה היא הגדרת המרה מבוססת אוונט ונגיע אליה מיד. לפני זה, בוא נניח שההמרה היא מסוג URL-Based ונמשיך לשאר ההגדרות.

במסך הבא נותנים שם להמרה (תזכרו את זה, נשתמש בזה בהמשך), מסווגים אותה לקטגוריה, מגדירים את חלון ההמרות, ואת הערך של ההמרה אם אתם רוצים.

המרה מסוג אוונט

אז כמו שכתבתי, לפעמים נרצה להגדיר המרות מסוג Event, ואפילו לשלוח מידע דינמי נוסף. למשל, אם מישהו מגיע לדף התודה של אתר איקומרס, נרצה לשלוח גם מידע על שווי הרכישה ולשלוח את זה כערך ההמרה ל Outbrain. איך עושים את זה? יש פה וידאו נהדר של אאוטבריין שמדגים בדיוק כיצד יש להטמיע את האוונט הזה באמצעות GTM. שימו לב שההדגמה כאן מתייחסת לאוונט המרה שמתרחש לאחר שהגולש שוהה 30 שניות באתר,  אבל אתם יכולים לבחור איזה טריגר שתרצו.

אחרי שהגדרתם את זה ב GTM, אתם צריכים ליצור את ה Conversion בממשק של Outbrain ולתת לו את אותו השם שמופיע בקוד:

גם כאן, אם תרצו לבדוק שהאוונט נורה ברגע הנכון, מוזמנים לבדוק בתוסף של Outbrain,

 

במידה ותרצו לשלוח אוונט המעיד על רכישה ותרצו לשלוח גם את ערך הרכישה באופן דינמי, ה Tag יראה כך:

 

חלק ד' – הטמעת פיקסל של רשתות פרסום צד ג'

כאשר גולש מקליק על אחת המודעות של Outbrain ועובר ליחידת התוכן, ניתן בדרך "לצבוע" אותו, כלומר, להפעיל פיקסל של נניח פייסבוק וליצור קהל פייסבוק או גוגל על מנת שנוכל להריץ קמפיינים עבור אותו קהל באותן רשתות. למה שנרצה לעשות את זה בכלל?

בואו נניח שכתבו כתבה בנושא מסויים, והזכירו את המוצר/שירות שלכם. עם זאת, הכתבה פורסמה באתר חדשות שאינו שלכם ואתם מעוניינים לקדם את הכתבה, כלומר להזרים תנועה, על חשבונכם, לאתר שאינו שלכם. מצד אחד אתם תביאו לחשיפה של המותג/שירות אבל מצד שני, ככל הנראה שלא תוכלו למדוד המרות ישירות וכו' מכיוון שהכתבה אינה יושבת באתר שלכם. מה שאתם יכולים לעשות, זה לצבוע את כל קהל המקליקים, ואז להקים קמפיין רימרקטינג ברשתות צד ג' (כמו פייסבוק וגוגל). לדוגמה, אני מפעיל בית ספר לשחייה באיזור המרכז, ובמקרה מישהו פרסם כתבה באתר חדשות על עשרת השיטות הטובות ביותר ללמוד שחייה, ועל הדךר בית הספר שלי אוזכר שם. אני ארים קמפיין באאוטבריין שימשוך טראפיק מאיזור המרכז לכתבה הזו. גולש מקליק על המודעה, מגיע לכתבה, ואחרי כמה דקות מופיע לו בפייסבוק למשל, מודעת פרסומת לבית הספר שלי.

איך מטמיעים את הפיקסל?

כנסו להגדרות הקמפיין עצמו (שימו לב, זה לא נמצא באיזור ה Pixels כמו מקודם). גללו עד הסוף, ותמצאו 3rd Party Pixels.

  1. פיקסל פייסבוק – כנסו לתיעוד הרשמי של פייסבוק כאן, וחפשו Report a custom event via img pixel  מתחתיו יופיע תיאור קוד קצר ובתוכו כתובת המתחילה ב HTTP. העתיקו את הכתובת הזו, והתאימו את הפרמטרים השונים בהתאם למספר המזהה של הפיקסל שלכם וכו'. זו הכתובת שאתם צריכים להזין בממשק של אאוטבריין.
  2. פיקסל גוגל – עכשיו זה קצת טריקי, כי בממשק החדש אי אפשר להנפיק פיקסל כזה ולכן תעתיקו את הקוד כפי שהוא מופיע בהנחיות של אאוטבריין, ממש כאן, רק לא לשכוח לשנות את המזהה של הפיקסל שלכם.

[קרדיט תמונהתמונת הפוסט המופיעה בעת השיתוף ברשתות חברתיות, הינה מתוך יום העלייה לקרקע של קיבוץ דברת בעמק יזרעאל. צילום: זולטן קלוגר. מתוך קרן וויקימדיה]

בשורה התחתונה

צאו לדרך ובהצלחה!

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

מערכת הפרסום של Outbrain דורשת גם היא קצת מאמץ טכני בהטמעת פיקסלים וכל המסביב, אז הרמתי את הכפפה!

ב 22 לנובמבר 2018 התארחתי בוובינר של Outbrain ובו שוחחתי עם גיל לדרר (Head of sales, Outbarin) על סוגי הקמפיינים השונים שיש, איך מתחילים, איך מתכננים, ואיך מבצעים אופטימיזציה עד לשלב הדיווח. הוובינר הוקלט כמובן וניתן לצפייה כאן. כחלק מהוובינר הצגתי גם את הצד הטכני של הטמעות הפיקסלים והתשתית הנדרשת, ובשביל זה הכנתי את המדריך הזה שיסביר את כל ההטמעות הפשוטות והמתקדמות של הפיקסל של  Outbrain.אז בלי לבזבז זמן – מתחילים!

חלק א' – הטמעת פיקסל הבסיס

ל Outbrain יש סקריפט פיקסל בסיסי שבדומה לשאר מערכות הפרסום, יש להטמיע אותו לכל רוחב האתר, בכל הדפים. כמובן שניתן להטמיע אותו רק באיזור של דפי הנחיתה שלכם, אבל כדי למקסם את יכולות הטרגוט ובניית הקהלים, מומלץ לשים את הסקריפט בכל דפי האתר.

הכנסו למערכת הפרסום של Outbrain, והקליקו על התפריט Pixels ואז Conversions.

בצד ימין תופיע לכם טבלה עם כל ההמרות שהוגדרו במערכת (נגיע אליה בהמשך, בשלב ההתחלתי היא ריקה).

לחצו על כפתור View Outbrain Pixel ויפתח לכם חלון popup המכיל קטע קוד קצר אותו יש להטמיע באתר.

מכאן, או שתעבירו את הקוד למפתח שיטמיע אותו באתר שלכם, או שתטמיעו אותו באמצעות Google Tag Manager. על מנת לעשות זאת, יש ליצור Tag מסוג Custom HTML שהטריגר שלו יהיה All Pages, כלומר שירוץ בכל הדפים. בסיום ההטמעה יש לפבלש את הקוד ואתם באוויר.

חלק ב' – בדיקת הפיקסל

על מנת לבדוק אם ההתקנה בוצעה בהצלחה, אני ממליץ להתקין את תוסף הכרום הרשמי של Outbrain המיועד בדיוק בשביל זה. לאחר שהפיקסל מוטמע,כנסו לאתר בו הטמעתם את הפיקסל, רעננו אותו, ובמידה וההתקנה בוצעה באופן תקין, התוסף יציג לכם שהפיקסל תקין ויש גם Pageview:

חלק ג' – הגדרת המרות

שימו לב, שכאן המטרה לא להגדיר המרות לגוגל אנליטיקס, אלא להגדיר המרות ל Outbrain על מנת שנוכל לראות בממשק של Outbrain את מדדי ההמרות וגם נאפשר ל Outbrain לבצע אופטימיזציה לפי ההמרות שנתקבלו בפועל. המערכת מאפשרת לכם לייצר שני סוגים של המרות:

  1. המרות מבוססות URL – כלומר, אנו מעוניינים שתספר המרה כאשר המשתמשים מגיעים לכתובת מסויימת באתר.
  2. המרות מבוססות Event – למשל, אם משתמש הקליק על מספר טלפון לחיוג אליכם (Click to call) או שביצע פעולה שלא מיוצגת כדף עצמאי (נניח הוספה לסל). במקרה הזה נצטרך לשלוח אוונט ל Outbrain ולהגדיר אותו כ Conversion בממשק.

כנס לממשק של Outbrain, והקליקו על Conversions תחת Pixels, ואז הקליקו על Add Conversion. האופציה הראשונה, היא כאמור Conversion מסוג כתובת. כאן תזינו את הכתובת של הדף שביקור בו מייצג מבחינתכם המרה. למשל דף תודה של הרשמה, רכישה וכו'.

האופציה השנייה היא הגדרת המרה מבוססת אוונט ונגיע אליה מיד. לפני זה, בוא נניח שההמרה היא מסוג URL-Based ונמשיך לשאר ההגדרות.

במסך הבא נותנים שם להמרה (תזכרו את זה, נשתמש בזה בהמשך), מסווגים אותה לקטגוריה, מגדירים את חלון ההמרות, ואת הערך של ההמרה אם אתם רוצים.

המרה מסוג אוונט

אז כמו שכתבתי, לפעמים נרצה להגדיר המרות מסוג Event, ואפילו לשלוח מידע דינמי נוסף. למשל, אם מישהו מגיע לדף התודה של אתר איקומרס, נרצה לשלוח גם מידע על שווי הרכישה ולשלוח את זה כערך ההמרה ל Outbrain. איך עושים את זה? יש פה וידאו נהדר של אאוטבריין שמדגים בדיוק כיצד יש להטמיע את האוונט הזה באמצעות GTM. שימו לב שההדגמה כאן מתייחסת לאוונט המרה שמתרחש לאחר שהגולש שוהה 30 שניות באתר,  אבל אתם יכולים לבחור איזה טריגר שתרצו.

אחרי שהגדרתם את זה ב GTM, אתם צריכים ליצור את ה Conversion בממשק של Outbrain ולתת לו את אותו השם שמופיע בקוד:

גם כאן, אם תרצו לבדוק שהאוונט נורה ברגע הנכון, מוזמנים לבדוק בתוסף של Outbrain,

 

במידה ותרצו לשלוח אוונט המעיד על רכישה ותרצו לשלוח גם את ערך הרכישה באופן דינמי, ה Tag יראה כך:

 

חלק ד' – הטמעת פיקסל של רשתות פרסום צד ג'

כאשר גולש מקליק על אחת המודעות של Outbrain ועובר ליחידת התוכן, ניתן בדרך "לצבוע" אותו, כלומר, להפעיל פיקסל של נניח פייסבוק וליצור קהל פייסבוק או גוגל על מנת שנוכל להריץ קמפיינים עבור אותו קהל באותן רשתות. למה שנרצה לעשות את זה בכלל?

בואו נניח שכתבו כתבה בנושא מסויים, והזכירו את המוצר/שירות שלכם. עם זאת, הכתבה פורסמה באתר חדשות שאינו שלכם ואתם מעוניינים לקדם את הכתבה, כלומר להזרים תנועה, על חשבונכם, לאתר שאינו שלכם. מצד אחד אתם תביאו לחשיפה של המותג/שירות אבל מצד שני, ככל הנראה שלא תוכלו למדוד המרות ישירות וכו' מכיוון שהכתבה אינה יושבת באתר שלכם. מה שאתם יכולים לעשות, זה לצבוע את כל קהל המקליקים, ואז להקים קמפיין רימרקטינג ברשתות צד ג' (כמו פייסבוק וגוגל). לדוגמה, אני מפעיל בית ספר לשחייה באיזור המרכז, ובמקרה מישהו פרסם כתבה באתר חדשות על עשרת השיטות הטובות ביותר ללמוד שחייה, ועל הדךר בית הספר שלי אוזכר שם. אני ארים קמפיין באאוטבריין שימשוך טראפיק מאיזור המרכז לכתבה הזו. גולש מקליק על המודעה, מגיע לכתבה, ואחרי כמה דקות מופיע לו בפייסבוק למשל, מודעת פרסומת לבית הספר שלי.

איך מטמיעים את הפיקסל?

כנסו להגדרות הקמפיין עצמו (שימו לב, זה לא נמצא באיזור ה Pixels כמו מקודם). גללו עד הסוף, ותמצאו 3rd Party Pixels.

  1. פיקסל פייסבוק – כנסו לתיעוד הרשמי של פייסבוק כאן, וחפשו Report a custom event via img pixel  מתחתיו יופיע תיאור קוד קצר ובתוכו כתובת המתחילה ב HTTP. העתיקו את הכתובת הזו, והתאימו את הפרמטרים השונים בהתאם למספר המזהה של הפיקסל שלכם וכו'. זו הכתובת שאתם צריכים להזין בממשק של אאוטבריין.
  2. פיקסל גוגל – עכשיו זה קצת טריקי, כי בממשק החדש אי אפשר להנפיק פיקסל כזה ולכן תעתיקו את הקוד כפי שהוא מופיע בהנחיות של אאוטבריין, ממש כאן, רק לא לשכוח לשנות את המזהה של הפיקסל שלכם.

[קרדיט תמונהתמונת הפוסט המופיעה בעת השיתוף ברשתות חברתיות, הינה מתוך יום העלייה לקרקע של קיבוץ דברת בעמק יזרעאל. צילום: זולטן קלוגר. מתוך קרן וויקימדיה]

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *