
היה חודש עמוס בגוגל אנליטיקס. לפני כשבועיים התחילו בהשקה של הדוח User Explorer שכתבתי עליו בשבוע שעבר ושעשה גלים ברשת, והנה עוד כמה פיצ'רים חדשים שמגיעים ממש אוטוטו לכולם וחלקם הגדול מתייחס דווקא לשיפורים בצד ה Adwords reporting. עם זאת, ישנם כמה פיצ'רים חדשים המתייחסים לגרסת הפרימיום של גוגל אנליטיקס ול 360 Suite שלהם, ולא ציינתי אותם כאן.
פיצ'רים חדשים בגוגל אנליטיקס אפריל 2016
- בדוחות ה Adwords, ליד שמות הקמפיינים תמצאו את האייקון של Adwords שיקח אתכם היישר לתוך הקמפיין במערכת ה Adwords:
- שינוי מהותי בתחרות הורדת הידיים של ה Auto Tagging של Adwords אל מול ה UTM Tagging שחלק מהמפרסמים מוסיפים. בעקרון, מי שהשתמש ב UTM's בלבד, לא היה מקבל נתונים נוספים מאדוורדס (כמו Placement domain, Ad format ועוד רבים). מעכשיו, אפשר גם וגם במנגנון היברידי. תוכלו להשתמש ב Auto Tagging וגם ב UTM's ולהנות משני העולמות שהתיוגים מקנים לכם.
- כל הדאטה נשלח מהאתר שלכם לגוגל אנליטיקס באופן מוצפן SSL.
- Dimension חדש בשם AdWords Final URL התווסף לדוחות ותוכלו מעתה לראות את ה URL הסופי של המודעות שלכם על פי המבנה החדש של ה URL שהושק ב Adwords לפני כמה חודשים. למי שלא יודע על מה מדובר, מוזמן לצפות בוידאו הבא:
- לא פחות מ"הגיע הזמן" – דוח הקלקות וביצועים של Sitelinks:
- לכל מפתחי אפליקציות מבוססות גוגל אנליטיקס, הושק Google Analytics API 4, ומעתה במקום לבקש Metrics ולעשות עליהם מניפולציות בצד שלכם, לבצע את החישובים כבר בצד של גוגל, ונניח לבקש ישר את התוצאה של ga:goal1completions/ga:sessions. בנוסף, אפשר באותה בקשה לבקש שני טווחי תאריכים (על מנת לבצע השוואה) וגם כמה סגמנטים בו זמנית באותה הבקשה. זה מאפשר למפתחים לשחרר קצת עומס מהשרתים שלכם וכמובן לחסוך משמעותית בקריאות לשרתים של גוגל.
בנוסף, וממש חדש דנדש, אפשר באמצעות ה API להביא Life Time Value ואת זה אני חייב לבדוק (:
מעניין מאוד , תודה