רמת קושי 3

רוצים לתפוס יותר שטח אורגני בתוצאות החיפוש של גוגל, בחינם?

רוצים להגדיל את השטח שהאתר שלכם תופס בתוצאות החיפוש של גוגל? הוציאו את המנוע החיפוש הפנימי שלכם - החוצה, אל גוגל!

אסף טרפיקנט | 13 אוקטובר, 2014

בספטמבר 2014 גוגל פרסמו בבלוג שלהם על פיצ'ר חדש שלאט לאט יצא החוצה, ומאפשר להחצין את מנוע החיפוש הפנימי באתר שלכם, החוצה לתוך תוצאות החיפוש של גוגל. כך, כאשר מחפשים את שם המותג שלכם למשל, מתחת לקישור לדף הבית, יופיע שדה חיפוש. הפעילות אמורה למעשה לקצר למשתמשים את החיפוש באתר שלכם ולייעל לכאורה את השימושיות. מעבר לזה, אתם מגדילים בכך את השטח שהאתר שלכם תופס בתוצאות החיפוש של גוגל, אז אתם גם מרוויחים מזה ודוחקים כל מינינ עלוקות עוד כמה פיקסלים למטה. אז הסבר קצר על איך לאפשר את המנגנון הזה באתר שלכם.

amazon internal search

שלב א'-  כמה דברים קטנים שצריך לוודא

  1. וודאו שמנוע החיפוש שלכם באתר אכן עובד.
  2. אם אתם בודקים את החיפוש הפנימי באתר שלכם, וכתובת תוצאות החיפוש אינה מכילה את מונח החיפוש, אז המנגנון אינו יכול לעבוד בשלב זה.
  3. אם מנוע החיפוש שלכם לא מציג ב URL את מילת החיפוש, אלא קודים כלליים כמו Q=234 או משהו שהוא תוצר של מערכת החיפוש הפנימית שלכם – זה לא יעבוד!
  4. אם האתר שלכם הוא אתר אינדקס, כמו זאפ, המקצוענים וכו' – התוצאות של האינדקס לא קשורות למנגנון הזה, אלא רק השדה של החיפוש החופשי.
  5. לא תמיד זה עובד. כלומר, זה תמיד עובד רק לא תמיד גוגל מציגים את זה, ולא ברור באופן רשמי כרגע מתי בדיוק זה מופיע. גם בחיפוש המותג שלכם, זה עלול שלא להופיע.

שלב ב' – הכרת מנוע החיפוש שלכם

כנסו לאתר שלכם, ודאו כי מנוע החיפוש עובד באופן תקין, ובצעו חיפוש כלשהו. כאשר קיבלתם את תוצאות החיפוש, הסתכלו בבקשה בכתובת ה URL של הדף. בבלוג הזה למשל, אם תבצעו חיפוש של המונח "CRO", ה URL של תוצאות החיפוש יהיה:

http://www.analytics.org.il/?x=0&y=0&S=CRO

שימו לב לקטע המודגש בוורוד. מכיוון שזה אתר וורדפרס, כל החיפושים מיוצגים תחת הפרמטר S. ייתכן ואצלכם יהיה כתוב Q או Search או Query או כל דבר אחר.

שלב ג' – הטמעת סקריפט

הוסיפו את הקוד הבא לדף הבית בלבד, באיזור של הסקריפטים. שימו לב שאתם צריכים להחליף את הטקסט המודגש הראשון בכתובת של האתר שלכם (כתובת קנונית, בלי פרמטרים) ואת הטקסט המודגש השני, בכתובת האתר כפי שהיא מוצגת לאחר ביצוע החיפוש:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "WebSite",
"url": "https://www.analytics.org.il/",
"potentialAction": {
"@type": "SearchAction",
"target": "http://www.analytics.org.il/?x=0&y=0&s={search_term_string}","query-input": "required name=search_term_string"
}
}
</script>

שלב ד' – בדיקות

עכשיו אתם צריכים להתאזר בסבלנות, לחכות שגוגל יגיע לבקר ויופתע מהטריק החדש שלכם, וברגע שזה קורה, חפשו את שם המותג שלכם באינטרנט וקוו שהכל יהיה טוב. מה שיקרה מעכשיו, זה שבמידה והגולשים מקלידים משהו בשדה החיפוש, הם יועברו היישר אל תוצאות החיפוש בתוך האתר שלכם.

ואם יש לכם עוד שתי דקות, כדאי לכם לקרוא על מקרה מבחן שכתבתי שבוסס כולו על ניתוח החיפושים הפנימיים באתר מכירת רכב בריטי – גברים מפורד, נשים מטויוטה

בהצלחה!

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

רוצים להגדיל את השטח שהאתר שלכם תופס בתוצאות החיפוש של גוגל? הוציאו את המנוע החיפוש הפנימי שלכם - החוצה, אל גוגל!

בספטמבר 2014 גוגל פרסמו בבלוג שלהם על פיצ'ר חדש שלאט לאט יצא החוצה, ומאפשר להחצין את מנוע החיפוש הפנימי באתר שלכם, החוצה לתוך תוצאות החיפוש של גוגל. כך, כאשר מחפשים את שם המותג שלכם למשל, מתחת לקישור לדף הבית, יופיע שדה חיפוש. הפעילות אמורה למעשה לקצר למשתמשים את החיפוש באתר שלכם ולייעל לכאורה את השימושיות. מעבר לזה, אתם מגדילים בכך את השטח שהאתר שלכם תופס בתוצאות החיפוש של גוגל, אז אתם גם מרוויחים מזה ודוחקים כל מינינ עלוקות עוד כמה פיקסלים למטה. אז הסבר קצר על איך לאפשר את המנגנון הזה באתר שלכם.

amazon internal search

שלב א'-  כמה דברים קטנים שצריך לוודא

  1. וודאו שמנוע החיפוש שלכם באתר אכן עובד.
  2. אם אתם בודקים את החיפוש הפנימי באתר שלכם, וכתובת תוצאות החיפוש אינה מכילה את מונח החיפוש, אז המנגנון אינו יכול לעבוד בשלב זה.
  3. אם מנוע החיפוש שלכם לא מציג ב URL את מילת החיפוש, אלא קודים כלליים כמו Q=234 או משהו שהוא תוצר של מערכת החיפוש הפנימית שלכם – זה לא יעבוד!
  4. אם האתר שלכם הוא אתר אינדקס, כמו זאפ, המקצוענים וכו' – התוצאות של האינדקס לא קשורות למנגנון הזה, אלא רק השדה של החיפוש החופשי.
  5. לא תמיד זה עובד. כלומר, זה תמיד עובד רק לא תמיד גוגל מציגים את זה, ולא ברור באופן רשמי כרגע מתי בדיוק זה מופיע. גם בחיפוש המותג שלכם, זה עלול שלא להופיע.

שלב ב' – הכרת מנוע החיפוש שלכם

כנסו לאתר שלכם, ודאו כי מנוע החיפוש עובד באופן תקין, ובצעו חיפוש כלשהו. כאשר קיבלתם את תוצאות החיפוש, הסתכלו בבקשה בכתובת ה URL של הדף. בבלוג הזה למשל, אם תבצעו חיפוש של המונח "CRO", ה URL של תוצאות החיפוש יהיה:

http://www.analytics.org.il/?x=0&y=0&S=CRO

שימו לב לקטע המודגש בוורוד. מכיוון שזה אתר וורדפרס, כל החיפושים מיוצגים תחת הפרמטר S. ייתכן ואצלכם יהיה כתוב Q או Search או Query או כל דבר אחר.

שלב ג' – הטמעת סקריפט

הוסיפו את הקוד הבא לדף הבית בלבד, באיזור של הסקריפטים. שימו לב שאתם צריכים להחליף את הטקסט המודגש הראשון בכתובת של האתר שלכם (כתובת קנונית, בלי פרמטרים) ואת הטקסט המודגש השני, בכתובת האתר כפי שהיא מוצגת לאחר ביצוע החיפוש:

<script type="application/ld+json">
{
"@context": "http://schema.org",
"@type": "WebSite",
"url": "https://www.analytics.org.il/",
"potentialAction": {
"@type": "SearchAction",
"target": "http://www.analytics.org.il/?x=0&y=0&s={search_term_string}","query-input": "required name=search_term_string"
}
}
</script>

שלב ד' – בדיקות

עכשיו אתם צריכים להתאזר בסבלנות, לחכות שגוגל יגיע לבקר ויופתע מהטריק החדש שלכם, וברגע שזה קורה, חפשו את שם המותג שלכם באינטרנט וקוו שהכל יהיה טוב. מה שיקרה מעכשיו, זה שבמידה והגולשים מקלידים משהו בשדה החיפוש, הם יועברו היישר אל תוצאות החיפוש בתוך האתר שלכם.

ואם יש לכם עוד שתי דקות, כדאי לכם לקרוא על מקרה מבחן שכתבתי שבוסס כולו על ניתוח החיפושים הפנימיים באתר מכירת רכב בריטי – גברים מפורד, נשים מטויוטה

בהצלחה!