הפוסט הזה זה יכול להיות הכנה מצויינת ל Wow גדול. לפני כמה חודשים גוגל אנליטיקס השיקו את Smart Lists וממש עכשיו הם משיקים Smart Goals. שניהם פיצ'רים חדשים ומבוססי Machine Learning ומספיק חשובים בשביל לכתוב על זה מאמר פרקטי. אז לפני הכל, מה זה Machine Learning, בניסוח מוצלח למדי מתוך וויקיפדיה:
אז לפני שנקפוץ ל Smart Goals – פסקה על Smart Lists:
חלק א' – עושים Remarketing? נסו את Smart Lists
כאמור, לפני כמה חודשים, גוגל השיקו פיצ'ר מוצלח הקרוי Smart Lists ומיועד למפרסמי Adwords Remarketing. הטכניקה פשוטה למדי. אתם אומרים לגוגל אנליטיקס שיבנה רשימת רימרקטינג מסוג Smart List ו…זהו. בלי הגדרות, בלי נוסחאות, בלי תנאים ובלי חישובים. רק מפעילים ועוזבים. בתמורה אתם אמורים לקבל רשימת רימרקטינג שעל פי החישובים שגוגל אנליטקיס עושה, היא תכלול משתמשים שהסיכויים שימירו בביקור הבא מאד גבוהים. איך הם יודעים? כמו שאמרתי Machine Learning. מנגנון שלוקח בחשבון ביצועים היסטוריים ומאפיינים של הביקור (מאיזה סוג מכשיר, שעה, מקור הגעה וכו') ובעזרת שיטת ניקוד נסתרת, המנגנון נותן ניקוד לביקור הנ"ל.
ביקורים שזוכים לניקוד גבוה, צובעים את המשתמש ומשייכים אותו לרשימה הזו. המודל החישובי משתנה מדי יום על מנת שהמערכת תלמד באופן דינמי על שינויים ולא תשאר תקועה במודלים שכבר אינם רלוונטיים.
האם זה עובד? התשובה הקצרה. כן, עובד די טוב. בכמה קמפיינים שאנו מריצים הביצועים יותר טובים באופן מובהק בהשוואה לרשימות אחרות, ובקמפיין אחר המודל קצת מקרטע אך עדיין מביא המרות (עם ROI נמוך יותר יחסית).
איך מפעילים Smart List?
- נכנסים למסך ה Admin בגוגל אנליטיקס.
- בטור המרכזי, תחת ה Property, פתחו את תפריט Remarketing, והקליקו על Audiences.
- כעת אתם רואים את כל רשימות הרימרקטינג שיצרתם בגוגל אנליטיקס. צרו רשימה חדשה ובחרו רשימה מסוג Smart List ותנו לה שם נוח.
- כנסו ל Adwords ויבאו את הרשימה מגוגל אנליטיקס.
מה המגבלות?
אם באתר שלכם יש יותר מ 500 עסקאות אי-קומרס בחודש ויותר מ 10,000 Pageviews שיחקתם אותה והרשימה תחושב באופן המיטבי. אם אתם לא עוברים את המחסום הזה, גוגל בונה את הרשימה בהתבסס על המדדים שלכם בהשואוה למדדים של אתרים אחרים (סוג של בנצ'מארק).
חלק ב' – Smart Goals – האם מדובר במהפיכה?
Smart Goals זוהי טכניקה בה גוגל מזהה באופן אוטומטי ביקורים "מוצלחים" באתר וברגע שסט שלם של סיגנלים מאותת לגוגל שמדובר בביקור מוצלח, נרשמת המרה תחת ה Smart Goal. החישוב והערכת "שווי" הביקור, מתבצעת ב Live תוך כדי הביקור ומתבססת בין היתר על משך הביקור, מספר דפים נצפים, הזמן שעבר מהביקור האחרון ועשרות מדדים נוספים. הביקורים שיזכו באופן יחסי לציון הכי גבוה, משדרים למעשה "המרה חכמה".
שימו לב, גוגל לא שואל אתכם מהו ביקור מוצלח ומהו דף התודה שאתם מכוונים אליו ובעצם לא שואל אתכם כלום. הוא מנחש לבד. בנוסף, אין קשר בין ה Smart Goal הזה ל Goals הקודמים הרגילים שהגדרתם.
איך מייצרים Smart Goal?
נכנסים למסך ה Goals בגוגל אנליטיקס, מייצרים Goal חדש ומגדירים שהוא יהיה מסוג Smart Goals. וזהו.
תוכלו לעשות זאת אגב, רק בחשבונות בהם הAdwords מחובר ל View הרלוונטי ומניב 1000 הקלקות בחודש, לפחות.
נו, אז הייתה לי המרה חכמה, מה עכשיו?
על פי גוגל, כל שנותר הוא לייבא את ה Goal הזה לתוך חשבון ה Adwords שלכם, ולבצע אופטימיציה ל Bids על פי ההמרות הנ"ל. טיפ קטן: בקרוב מאד אמור להיות בגוגל אנליטיקס דוח חדש בשם Smart Goals. הדוח הזה יציג לכם את אחוזי ההמרה שגוגל חישב כ Smart Goals על מנת שתוכלו לראות אילו ערכים מתקבלים לפני שאתם מייבאים ל Adwords. באמת מתחשב מצידם (:
וכמו תמיד, מדובר בפיצ'ר חדש ויש עליו עדיין קצת פצפצים, אבל אנחנו נתחיל עם זה ממש אוטוטו ודי מתרגשים לראות אילו תוצאות זה יביא. בהצלחה לכולם!