כל המאמרים

הורדת ספר
רמת קושי 4

כל מה שרצית לדעת על Attribution - חלק ב'

אסף טרפיקנט | 03 דצמבר, 2022

בחלק הקודם (כל מה שרצית לדעת על Attribution - חלק א'), הסברתי באריכות איך עובד האטריביושן של כל פלטפורמה בפני עצמה. איך פייסבוק או גוגל או כל רשת אחרת, יודעים לקחת אוונט כלשהו ולשייך אותו לקמפיין או מודעה ספציפית בתוך מערכת הניהול שלהם. ואכן, ביקום שבו מפרסמים בפלטפורמה אחת, הכל מושלם ואוטופי. אבל ברור לכולנו להמשיך לקרוא...

רמת קושי 4

כל מה שרצית לדעת על Attribution - חלק א'

אסף טרפיקנט | 16 נובמבר, 2022

(לגרסה באנגלית) פייסבוק, גוגל, טיקטוק, בינג, לינקדין, אאוטבריין, אורגני וכל השאר - כולם שולחים לכם טראפיק לאותם נכסים דיגיטליים בלי הפסקה. אתם מוציאים לא מעט כסף, לפעמים אתם מנהלים את הקמפיינים, לפעמים חברות חיצוניות, פרילנס או סוכנות או בכלל דרך יחידה אחרת בארגון.  כשאנחנו, בתור בעלי האתר או האנליסטים, מסתכלים על כל הדבר הגדול הזה, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 2

Trended Funnels בגוגל אנליטיקס 4

אסף טרפיקנט | 07 אוגוסט, 2022

פוסט זה מתוך ההרצאה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4" שהעברתי בכנס Analytics Mini-Summit (פספסתם? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק ווב אנליטיקס ישראל) Funnels - תזכורת קצרה בזמנו, כתבתי מאמר בשם "מפצחים את הפאנל" (שווה לכם לקרוא בכל זאת), שמתאר פרקטיקה חלופית לבניית פאנלים בגוגל אנליטיקס. פאנל במובן Funnel ולא Panel, כן? בכל מקרה, כתבתי להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

Audience Conversions בגוגל אנליטיקס 4

אסף טרפיקנט | 24 יולי, 2022

מי שחבר בקבוצת "ווב אנליטיקס ישראל" שמע על אירוע ה Mini-Summit שהרמתי במשרדי Google For Startups, וההרשמה הסתיימה תוך שעות ספורות מבלי שהספקתי לפרסם במקומות אחרים. עם זאת, הבטחתי לכל מי שלא יכל להגיע או לא הספיק להירשם, שאני אעלה את החומרים לאתר. ההרצאה הראשונה הייתה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4", אבל להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

הסבת גוגל אנליטיקס לגרסה 4

אסף טרפיקנט | 12 מאי, 2022

איפשהו באמצע 2019, גוגל הכריזו על מוצר חדש בשם Google Analytics v4, שזה למעשה רענון של מוצר אחר שהיה להם (שהיה למעשה גוגל אנליטיקס לאפליקציות+Web שכמעט לא היה בשימוש). עם ההכרזה הזו, גוגל דחפו את כל החשבונות החדשים שנוצרו לעבוד עם גרסה 4 והיה צריך בעוד כמה קליקים במקומות נסתרים כדי לפתוח חשבון בתצורתו הקודמת להמשיך לקרוא...

רמת קושי 2

מעקב אחרי יעדים בדאטה סטודיו עם Gauge

אסף טרפיקנט | 04 מאי, 2021

אני מניח שאתם משתמשים בדאטה סטודיו כחלק אינטגרלי וטבעי בדשבורדים שלכם או של הלקוחות שלכם אם אתם סוכנות פרסום/מדידה, ואני גם מניח שאתם מכירים את כל האלמנטים הויזואלים שאתם יכולים להשתמש בהם, טבלאות, מטריקות, גרפים ועוד. אמנם המערכת מגיעה עם סט אלמנטים מצומצם אבל היא פתוחה לקהילה שתוכל לייצר אלמנטים גרפיים חדשים.  אחד מהאלמנטים הויזואלים להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

עסקאות איקומרס חסרות או שגויות בגוגל אנליטיקס - המדריך המלא [עודכן 2022]

אסף טרפיקנט | 05 אוגוסט, 2020

אחת הבעיות הנפוצות באתרי איקומרס, היא שנתוני המכירות המופיעים בגוגל אנליטיקס לא ממש קשורים למספרים שמופיעים במערכת המסחר מאחורה (Shopify, מג'נטו וכו'). לפעמים מדובר בסטיות קטנות שלא מטרידות יותר מדי ומתוך 100 עסקאות מאבדים איזו אחת או שתיים, אבל לפעמים מדובר בטרלול מוחלט של מספרים. במאמר הזה אני אציג את התהליך המלא לבדיקה של כל להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

נלחמים בסמפלינג - ניקוי פרמטרים אקראיים מכתובת האתר

אסף טרפיקנט | 11 אפריל, 2020

אחת הדרכים להתמודד עם גזירת הסמפלינג של גוגל אנליטיקס היא פשוט לא לשלוח כל כך הרבה דאטה. במאמר הזה אני רוצה להציג טכניקה קלילה ומהירה ליישום שיכולה לפתור אולי לחלק מכם את הבעיה כי הפתרון המובנה של גוגל אנליטיקס לא בהכרח מספיק. למי זה מתאים לעיתים האתר שלכם כולל כתובות נורא יפות כמו domain.com/page ולפעמים להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

עושים סדר - אינטליגנציה מלאכותית (AI), למידת מכונה (ML) ו Deep Learning

אסף טרפיקנט | 31 דצמבר, 2019

בשנה האחרונה אני עובד עם כמה מערכות מבוססות בינה מלאכותית או אם לדייק מבוססות Machine Learning ועוד כמה Buzzwords שמסתובבים. ברוב הקבוצות המקצועיות שאני חבר בהן המונחים האלה עולים תדיר ואין יום בלי שאני קורא מאמר או שניים בנושא. כך או כך, לפעמים מדובר בחרטוטים ולפעמים מדובר בדבר האמיתי. במאמר הזה אני אנסה לעשות סדר להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

קבלת התראות על המרות בזמן אמת, היישר לטלגרם - המדריך המלא, צעד צעד

אסף טרפיקנט | 08 יולי, 2019

לפני כמה שבועות, בקמפיין מסויים היה לנו צורך לקבל עדכונים חיים לגבי ההמרות המתרחשות באתר. לא רצינו להכנס לאנליטיקס כי ממילא הנתונים מגיעים באיחור. ההמרות מגיעות באיחור גם מגוגל ופייסבוק. אבל יש דבר אחד שלא מגיע באיחור. ההמרה עצמה. כלומר, הנחת היסוד היא שכל מערכת שתופסת את ההמרה בזמן אמת, יכולה לדווח לי. במקרה הספציפי להמשיך לקרוא...