כל המאמרים

הורדת ספר

מדברים אנליטיקס - מאחורי המספרים של "כאן - תאגיד השידור"

אסף טרפיקנט | 24 יוני, 2018

אי שם באמצע 2016, תאגיד השידור החדש עמד במרכז החדשות. כן יפתחו, לא יפתחו, וויכוחים ודרמות פוליטיות. במקביל להכנות של הדבר עצמו, קם לו גם דף הפייסבוק הרשמי, קטן בהתחלה, קרא לעצמו פשוט התאגיד (לימים יגיע לרבע מיליון אוהדים) והעלה תוכן שמתבסס בעיקר על וידאו ועוסק בכל מה שמעניין את הציבור הישראלי. העמוד, כמו התאגיד, להמשיך לקרוא...

רמת קושי 2

קבלו דוח שגיאות 404 אוטומטי שנשלח אליכם פעם בשבוע

אסף טרפיקנט | 29 אפריל, 2018

דפי 404. איזה סיוט. הדף הזה שאומר למשתמש שהדף שהוא רצה להגיע אליו כבר לא קיים. במיוחד למי שיש לו אתרים המורכבים על כמה תשתיות ומופזרים בין הרבה שרתים, מערכות CMS שונות ועשרות טמפלטים שמשתנים כל הזמן. הסיטואציות האלה מעלות את הסיכוי שדף שהיה אתמול כבר לא יהיה קיים, ופוגעות בחווית המשתמש של האתר ובסופו של להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

מה הסיכוי שהגולשים שלכם ימירו? דוח חיזוי חדש מגוגל אנליטיקס

אסף טרפיקנט | 18 אפריל, 2018

השבוע הושק דוח חדש בגוגל אנליטיקס הקרוי Conversion Probability, או בקיצור - מה הסיכוי שהמשתמשים שלכם ימירו תוך 30 יום. זהו נסיון נוסף של גוגל לשלב (או לתרגל עלינו) Machine learning בתוך גוגל אנליטיקס ומקווה שהפעם זה יעבוד טוב. איפה הדוח נמצא? הדוח, שנמצא כרגע בבטא, יושב תחת Audience->Behavior ומופעל/מוצג רק עבור אתרי איקומרס שהטמיעו להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

מחיקת נתוני משתמשים בגוגל אנליטיקס - לקראת ה GDPR

אסף טרפיקנט | 16 אפריל, 2018

למה צריך את זה? מכל הסעיפים ב GDPR, הסעיף היחיד שנראה על פניו רלוונטי לעניין הזה הוא "הזכות להשכח". ההגדרה של זה מתוך וויקיפדיה: "הזכות להישכח" מעוגנת במאמר 17 לרגולציה, וקובעת כי לנושא המידע יש את הזכות לבקש מחיקה של הנתונים האישיים הקשורים אליו ללא דיחוי...."  אבל זה יותר עמוק מזה. גוגל למעשה מאפשרים לכם להבין להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

יחס הזהב - יחס ההמרה האמיתי שלכם

אסף טרפיקנט | 28 אוגוסט, 2017

במאמר הקודם (מפצחים את הפאנל) תיארתי שיטה מגניבה להסתכל על הפאנל שלכם בצורה קצת שונה. במקום לראות תמונה סטטית בהתאם לטווח התאריכים שבחרתם, הצגתי שיטה בה תוכלו להסתכל על התנהגות הפאנל לאורך זמן ולהוציא מכך תובנות לגבי השונות בתוך הפאנל בהתאם לתקופות שונות מבלי לשחק בתאריכים. הפעם אני רוצה לדבר על יחס הזהב. מה זה יחס להמשיך לקרוא...

רמת קושי 4

מפצחים את ה Funnel

אסף טרפיקנט | 21 אוגוסט, 2017

בניית פאנלים (Funnels=משפכים) זו אחת הפרקטיקות הוותיקות והבסיסיות ביותר בעולם האנליטיקס ובגוגל אנליטיקס בפרט. פאנל מאפשר לנו לשים רגע את מאמצי השיווק והאופטימיזצייה השיווקית בצד, ולהתמקד במוצר, כלומר בכל תהליכי הליבה הקיימים בתוך המוצר שלנו. תהליך צ'קאאוט, תהליכי רישום או כל תהליך שעל מנת להגיע לנקודה מסויימת, כולם חייבים לעבור את אותו המסלול.  הגדרת הפאנל להמשיך לקרוא...

רמת קושי 4

בחן את עצמך: אנליסט או ברדקיסט?

אסף טרפיקנט | 01 יוני, 2017

את השאלון הזה כתבתי כבר לפני כשנה עבור מועמדים למשרת אנליסט אצל לקוח, והחלטתי שהגיע הזמן לאוורר אותו ולהוציא אותו החוצה למי שרוצה, ואיך לא, על פלטפורמת Playbuzz. אם אתם מגייסים, מנהלים, אנליסטים או סתם רוצים לדעת מה מצבכם בניואנסים של המערכת, אז קדימה - 22 שאלות על גוגל אנליטיקס שיבחנו את רמת הבקיאות שלכם להמשיך לקרוא...

רמת קושי 2

כיצד פותרים את בעיית ה Not Provided בשתי דקות?

אסף טרפיקנט | 18 מאי, 2017

מה שאני מציג פה זה פתרון ישן למדי שהוצג כבר בלא מעט מקומות, אבל הגיע הזמן לרענן את התוכן וגם להדגים את היישום של הפתרון באמצעים חדשים. הבעיה בדוחות התנועה האורגנית של גוגל אנליטיקס, כמעט כל מילות המפתח אינן מוצגות ובמקומן מופיעה המילה Not provided. גוגל (חברת האם, לא גוגל אנליטיקס) לא מעבירה את הנתונים להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

Google Tag Assistant - מדריך וידאו מלא

אסף טרפיקנט | 15 מרץ, 2017

גוגל פיתחו תוסף נהדר בשם Google Tag Assistant המאפשר לכם בין היתר: לבדוק את תקינות קוד האנליטיקס ששמתם באתר שלכם בדיקת פיקסלים של גוגל מעקב אחרי שיגור דפים ואוונטים באתר שלכם ובדיקת Funnels איתור בעיות בזיהוי סשנים ומקורות הגעה ועוד כמה ממתקים סודיים. קצת קשה להסביר אותו במאמר אז החלטתי שהדרך הפשוטה להסביר עליו היא להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

כיצד להגן על האתר שלכם מקוד זדוני או קוד לא מוכר שמישהו שם ב Google Tag Manager

אסף טרפיקנט | 01 פברואר, 2017

בעבר כתבתי מאמר ארוך ומקיף על כל הסכנות הטמונות ב Google Tag Manager , החל מעניין ההרשאות ושבעצם זו מערכת של הזרקת קוד מבחוץ וכל ההשלכות הנגזרות מכך. עד היום זו אחת הכתבות הנקראות ביותר באתר, ובאמת כל אזהרה שם "נכתבה בדם" כמו שנהוג לומר בישראל. במאמר ההוא נתתי מספר המלצות כלליות לשמירה על החשבון להמשיך לקרוא...