כל המאמרים

הורדת ספר
רמת קושי 2

מעקב אחרי יעדים בדאטה סטודיו עם Gauge

אסף טרפיקנט | 04 מאי, 2021

אני מניח שאתם משתמשים בדאטה סטודיו כחלק אינטגרלי וטבעי בדשבורדים שלכם או של הלקוחות שלכם אם אתם סוכנות פרסום/מדידה, ואני גם מניח שאתם מכירים את כל האלמנטים הויזואלים שאתם יכולים להשתמש בהם, טבלאות, מטריקות, גרפים ועוד. אמנם המערכת מגיעה עם סט אלמנטים מצומצם אבל היא פתוחה לקהילה שתוכל לייצר אלמנטים גרפיים חדשים.  אחד מהאלמנטים הויזואלים להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

עסקאות איקומרס חסרות או שגויות בגוגל אנליטיקס - המדריך המלא

אסף טרפיקנט | 05 אוגוסט, 2020

אחת הבעיות הנפוצות באתרי איקומרס, היא שנתוני המכירות המופיעים בגוגל אנליטיקס לא ממש קשורים למספרים שמופיעים במערכת המסחר מאחורה (Shopify, מג'נטו וכו'). לפעמים מדובר בסטיות קטנות שלא מטרידות יותר מדי ומתוך 100 עסקאות מאבדים איזו אחת או שתיים, אבל לפעמים מדובר בטרלול מוחלט של מספרים. במאמר הזה אני אציג את התהליך המלא לבדיקה של כל להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

נלחמים בסמפלינג - ניקוי פרמטרים אקראיים מכתובת האתר

אסף טרפיקנט | 11 אפריל, 2020

אחת הדרכים להתמודד עם גזירת הסמפלינג של גוגל אנליטיקס היא פשוט לא לשלוח כל כך הרבה דאטה. במאמר הזה אני רוצה להציג טכניקה קלילה ומהירה ליישום שיכולה לפתור אולי לחלק מכם את הבעיה כי הפתרון המובנה של גוגל אנליטיקס לא בהכרח מספיק. למי זה מתאים לעיתים האתר שלכם כולל כתובות נורא יפות כמו domain.com/page ולפעמים להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

עושים סדר - אינטליגנציה מלאכותית (AI), למידת מכונה (ML) ו Deep Learning

אסף טרפיקנט | 31 דצמבר, 2019

בשנה האחרונה אני עובד עם כמה מערכות מבוססות בינה מלאכותית או אם לדייק מבוססות Machine Learning ועוד כמה Buzzwords שמסתובבים. ברוב הקבוצות המקצועיות שאני חבר בהן המונחים האלה עולים תדיר ואין יום בלי שאני קורא מאמר או שניים בנושא. כך או כך, לפעמים מדובר בחרטוטים ולפעמים מדובר בדבר האמיתי. במאמר הזה אני אנסה לעשות סדר להמשיך לקרוא...

רמת קושי 3

קבלת התראות על המרות בזמן אמת, היישר לטלגרם - המדריך המלא, צעד צעד

אסף טרפיקנט | 08 יולי, 2019

לפני כמה שבועות, בקמפיין מסויים היה לנו צורך לקבל עדכונים חיים לגבי ההמרות המתרחשות באתר. לא רצינו להכנס לאנליטיקס כי ממילא הנתונים מגיעים באיחור. ההמרות מגיעות באיחור גם מגוגל ופייסבוק. אבל יש דבר אחד שלא מגיע באיחור. ההמרה עצמה. כלומר, הנחת היסוד היא שכל מערכת שתופסת את ההמרה בזמן אמת, יכולה לדווח לי. במקרה הספציפי להמשיך לקרוא...

רמת קושי 4

מאיץ הפרפורמנס של Supermetrics, דאטה סטודיו ו Google Sheets

אסף טרפיקנט | 05 מאי, 2019

לפני כעשר שנים, כאשר הקמתי את חברת Quickwin הכל היה קטן וקומפקטי. כמה קמפיינים גדולים, כמה לקוחות יפים, מעט פרילנסרים תומכים, אתרי אפיליאצייה מספקת והכל זרם בשקט. לאט לאט (סתם, זה היה מהר), החברה התחילה לצמוח ולגדול, לקוחות רבים התווספו, מספר הקמפיינים המנוהלים גדל בצורה אקספוננציאלית, ובעיקר תקציבי הפרסום של הלקוחות גדלו מסכומים זעומים לתקציבים להמשיך לקרוא...

רמת קושי 1

התאמת דשבורדים ב Data Studio למובייל

אסף טרפיקנט | 04 מרץ, 2019

מת על Data Studio. אחלה כלי, בחינם, מחבר אותו לאן שאני רוצה ובונה ללקוחות ולי דשבורדים מופלאים. מהכותרת אתם כבר מבינים שיש חסרון אחד גדול למערכת. מערכת הדשבורדים של Data Studio היא לצורך העניין מערכת Canvas. מערכת שמציירים עליה כמו על בד. ולבד הזה יש גודל, ואנו מפזרים עליו מטריקות וגרפים וטבלאות. וכמו רוב מערכות להמשיך לקרוא...

הטמעת פיקסל Outbrain - המדריך המלא

אסף טרפיקנט | 19 נובמבר, 2018

ב 22 לנובמבר 2018 התארחתי בוובינר של Outbrain ובו שוחחתי עם גיל לדרר (Head of sales, Outbarin) על סוגי הקמפיינים השונים שיש, איך מתחילים, איך מתכננים, ואיך מבצעים אופטימיזציה עד לשלב הדיווח. הוובינר הוקלט כמובן וניתן לצפייה כאן. כחלק מהוובינר הצגתי גם את הצד הטכני של הטמעות הפיקסלים והתשתית הנדרשת, ובשביל זה הכנתי את המדריך להמשיך לקרוא...

אנליטיקס בניהול מוצר: אסף טרפיקנט מתארח בפודקאסט "מוצרלה"

אסף טרפיקנט | 16 אוקטובר, 2018

אני חושב שלפני שהייתי איש שיווק, הייתי איש מוצר, מאפיין וחובב ממשקים. איכשהו נהיה שבעשור האחרון אני משלב את הידע שצברתי בכל עולמות התוכן האלה, ומרגיש שמדובר בסימביוזה מושלמת. היכולת לתכנן ולאפיין אבל גם להבין את הצד השיווקי והצד המדידתי, והכל באותו הזמן. גיליתי גם שהפוליטיקה הארגונית, התרבות הארגונית ומאזני הכוחות בתוך הארגון מונעים עבודת להמשיך לקרוא...

מדברים אנליטיקס - מאחורי המספרים של "כאן - תאגיד השידור"

אסף טרפיקנט | 24 יוני, 2018

אי שם באמצע 2016, תאגיד השידור החדש עמד במרכז החדשות. כן יפתחו, לא יפתחו, וויכוחים ודרמות פוליטיות. במקביל להכנות של הדבר עצמו, קם לו גם דף הפייסבוק הרשמי, קטן בהתחלה, קרא לעצמו פשוט התאגיד (לימים יגיע לרבע מיליון אוהדים) והעלה תוכן שמתבסס בעיקר על וידאו ועוסק בכל מה שמעניין את הציבור הישראלי. העמוד, כמו התאגיד, להמשיך לקרוא...