בחלק הקודם (כל מה שרצית לדעת על Attribution - חלק א'), הסברתי באריכות איך עובד האטריביושן של כל פלטפורמה בפני עצמה. איך פייסבוק או גוגל או כל רשת אחרת, יודעים לקחת אוונט כלשהו ולשייך אותו לקמפיין או מודעה ספציפית בתוך מערכת הניהול שלהם. ואכן, ביקום שבו מפרסמים בפלטפורמה אחת, הכל מושלם ואוטופי. אבל ברור לכולנו להמשיך לקרוא...
כל המאמרים


כל מה שרצית לדעת על Attribution - חלק א'
(לגרסה באנגלית) פייסבוק, גוגל, טיקטוק, בינג, לינקדין, אאוטבריין, אורגני וכל השאר - כולם שולחים לכם טראפיק לאותם נכסים דיגיטליים בלי הפסקה. אתם מוציאים לא מעט כסף, לפעמים אתם מנהלים את הקמפיינים, לפעמים חברות חיצוניות, פרילנס או סוכנות או בכלל דרך יחידה אחרת בארגון. כשאנחנו, בתור בעלי האתר או האנליסטים, מסתכלים על כל הדבר הגדול הזה, להמשיך לקרוא...

Trended Funnels בגוגל אנליטיקס 4
פוסט זה מתוך ההרצאה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4" שהעברתי בכנס Analytics Mini-Summit (פספסתם? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק ווב אנליטיקס ישראל) Funnels - תזכורת קצרה בזמנו, כתבתי מאמר בשם "מפצחים את הפאנל" (שווה לכם לקרוא בכל זאת), שמתאר פרקטיקה חלופית לבניית פאנלים בגוגל אנליטיקס. פאנל במובן Funnel ולא Panel, כן? בכל מקרה, כתבתי להמשיך לקרוא...

Audience Conversions בגוגל אנליטיקס 4
מי שחבר בקבוצת "ווב אנליטיקס ישראל" שמע על אירוע ה Mini-Summit שהרמתי במשרדי Google For Startups, וההרשמה הסתיימה תוך שעות ספורות מבלי שהספקתי לפרסם במקומות אחרים. עם זאת, הבטחתי לכל מי שלא יכל להגיע או לא הספיק להירשם, שאני אעלה את החומרים לאתר. ההרצאה הראשונה הייתה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4", אבל להמשיך לקרוא...

הסבת גוגל אנליטיקס לגרסה 4
איפשהו באמצע 2019, גוגל הכריזו על מוצר חדש בשם Google Analytics v4, שזה למעשה רענון של מוצר אחר שהיה להם (שהיה למעשה גוגל אנליטיקס לאפליקציות+Web שכמעט לא היה בשימוש). עם ההכרזה הזו, גוגל דחפו את כל החשבונות החדשים שנוצרו לעבוד עם גרסה 4 והיה צריך בעוד כמה קליקים במקומות נסתרים כדי לפתוח חשבון בתצורתו הקודמת להמשיך לקרוא...

מעקב אחרי יעדים בדאטה סטודיו עם Gauge
אני מניח שאתם משתמשים בדאטה סטודיו כחלק אינטגרלי וטבעי בדשבורדים שלכם או של הלקוחות שלכם אם אתם סוכנות פרסום/מדידה, ואני גם מניח שאתם מכירים את כל האלמנטים הויזואלים שאתם יכולים להשתמש בהם, טבלאות, מטריקות, גרפים ועוד. אמנם המערכת מגיעה עם סט אלמנטים מצומצם אבל היא פתוחה לקהילה שתוכל לייצר אלמנטים גרפיים חדשים. אחד מהאלמנטים הויזואלים להמשיך לקרוא...

עסקאות איקומרס חסרות או שגויות בגוגל אנליטיקס - המדריך המלא [עודכן 2022]
אחת הבעיות הנפוצות באתרי איקומרס, היא שנתוני המכירות המופיעים בגוגל אנליטיקס לא ממש קשורים למספרים שמופיעים במערכת המסחר מאחורה (Shopify, מג'נטו וכו'). לפעמים מדובר בסטיות קטנות שלא מטרידות יותר מדי ומתוך 100 עסקאות מאבדים איזו אחת או שתיים, אבל לפעמים מדובר בטרלול מוחלט של מספרים. במאמר הזה אני אציג את התהליך המלא לבדיקה של כל להמשיך לקרוא...

נלחמים בסמפלינג - ניקוי פרמטרים אקראיים מכתובת האתר
אחת הדרכים להתמודד עם גזירת הסמפלינג של גוגל אנליטיקס היא פשוט לא לשלוח כל כך הרבה דאטה. במאמר הזה אני רוצה להציג טכניקה קלילה ומהירה ליישום שיכולה לפתור אולי לחלק מכם את הבעיה כי הפתרון המובנה של גוגל אנליטיקס לא בהכרח מספיק. למי זה מתאים לעיתים האתר שלכם כולל כתובות נורא יפות כמו domain.com/page ולפעמים להמשיך לקרוא...

עושים סדר - אינטליגנציה מלאכותית (AI), למידת מכונה (ML) ו Deep Learning
בשנה האחרונה אני עובד עם כמה מערכות מבוססות בינה מלאכותית או אם לדייק מבוססות Machine Learning ועוד כמה Buzzwords שמסתובבים. ברוב הקבוצות המקצועיות שאני חבר בהן המונחים האלה עולים תדיר ואין יום בלי שאני קורא מאמר או שניים בנושא. כך או כך, לפעמים מדובר בחרטוטים ולפעמים מדובר בדבר האמיתי. במאמר הזה אני אנסה לעשות סדר להמשיך לקרוא...

קבלת התראות על המרות בזמן אמת, היישר לטלגרם - המדריך המלא, צעד צעד
לפני כמה שבועות, בקמפיין מסויים היה לנו צורך לקבל עדכונים חיים לגבי ההמרות המתרחשות באתר. לא רצינו להכנס לאנליטיקס כי ממילא הנתונים מגיעים באיחור. ההמרות מגיעות באיחור גם מגוגל ופייסבוק. אבל יש דבר אחד שלא מגיע באיחור. ההמרה עצמה. כלומר, הנחת היסוד היא שכל מערכת שתופסת את ההמרה בזמן אמת, יכולה לדווח לי. במקרה הספציפי להמשיך לקרוא...