רמת קושי 3

Audience Conversions בגוגל אנליטיקס 4

יצירת קהלים זה האובבייס, אבל בגוגל אנליטיקס 4 יש טריק חדש שלא כולם מכירים וזו היכולת לייצר אוונט כשמישהו הופך להיות חלק מקהל

אסף טרפיקנט | 24 יולי, 2022
הורדת ספר

מי שחבר בקבוצת "ווב אנליטיקס ישראל" שמע על אירוע ה Mini-Summit שהרמתי במשרדי Google For Startups, וההרשמה הסתיימה תוך שעות ספורות מבלי שהספקתי לפרסם במקומות אחרים.

עם זאת, הבטחתי לכל מי שלא יכל להגיע או לא הספיק להירשם, שאני אעלה את החומרים לאתר. ההרצאה הראשונה הייתה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4", אבל במקום לשים את כל העשרה כאן, ולהפוך למאמר ענק ומייגע, החלטתי שכל אחד מהם יקבל פוסט מפורט משל עצמו, וזה הפיצר הראשון – Audience conversion, אבל לפני זה, דיסקליימר קצר.

גוגל אנליטיקס 4 היא מערכת עם המון בעיות. טובי המקצוענים בארץ ובעולם תמימי דעים באשר ליכולות של המערכת, לארכיטקטורה שלה, ולשלל הבעיות המובנות בתוכה וזה עוד לפני שאני מדבר על הממשק המסורבל. לא רק זה, הקהילה המקצועית עסוקה בביצוע מחקרים קטנים, קייס סטאדיס וטסטים לרוב כי הדוקומטנציה הרשמית מאד חסרה והמערכת מלאה בתופעות שאין להסבירן אלא כ black magic. עם זאת, גוגל טוענים שיעשו Shutdown ליוניברסל ביולי 23 (אני בספק, אבל מי שואל אותי בכלל) אז מי שלא עובר למערכות אחרות, ונשאר עם גוגל 4, צריך להתחיל ללמוד את המערכת. אז בואו נתחיל:

מה זה Audience Conversions

בדומה ליוניברסל אנליטיקס, גם בגוגל אנליטיקס 4 ניתן ליצור קהלים, עם הבדל אחד. עכשיו תוכלו לדעת כשיוזר עונה על הקריטריונים של להיות חלק מקהל, ולשלוח Event כשזה קורה. לא רק זה, לא רק שיש לכם אוונט, תוכלו להגדיר אותו כ Conversion! 

דוגמא? בבקשה. נניח שבניתם קהל בגוגל אנליטיקס של כל האנשים שהגיעו מקמפיין פייסבוק וגם צפו בוידאו הדגמה של מוצר, הוסיפו אותו לסל אבל לא רכשו אותו בסוף. אתם רוצים בהמשך לקחת את הקהל הזה ולשאוב אותו לתוך Google Ads לקמפיין רימרקטינג שלכם. באנליטיקס "הישן", בניתם את הקהל והוא הולך וגדל אבל אתם לא יודעים בכמה הוא גדל מדי יום. כן, אפשר לבנות סגמנטים ולהתחכם, אבל בתהליך בניית הקהל אתם לא מקבלים מידע על הצמיחה שלו. עכשיו, בגרסה 4, בכל פעם שיוזר יבצע את התהליך שתיארתי מקודם, ברגע שכל הקריטריונים ימולאו, ישלח event שאתם יכולים להגדיר את שמו.

שלב 1 – בניית קהל

נתחיל בשלב הראשון, יצירת הקהל. את זה עושים דרך תפריט
Configure->Audience->New Audience->Create a Custom Audience 
ולייצר קהל חדש לפי הקריטריונים שבא לכם. שימו לב לתמונה ולמספרים:

 

  1. כאן מזינים את שם הקהל החדש
  2. כאן בונים את סט הפעולות שמזהה את הקהל. אפשר לייצר יוזרים שעשו פעולות מסויימות, הגיעו מקמפיינים מסויימים, מדינות וכו'.
  3. אפשר לייצר רצף של פעולות. נניח פעולה ראשונה תהיה יוזרים שצפו בדף מסוים, ולאחר מכן התרחש event מסויים.
  4. אם יוזר צפה בדף מוצר ביום ראשון, וביום שני, בביקור אחר שלו, ביצע add to cart הרי שאלו שני אוונטים שונים, שבוצעו על ידי אותו היוזר, בשני מועדים שונים. לחלופין, יוזר אחר, יכול לבצע את שתי הפעולות באותו הסשן. כך או כך, הדרופדאון הזה מאפשר לכם לבחור איזה סנריו מתאים לכם. האם רק יוזרים שעוברים את כל התהליך באותו הסשן ייכסנו לקהל, או שזה בסדר אם הפעולות מתפרשות על פני כמה סשנים.
  5. כאן אתם קובעים את אורך חיי היוזר בקהל. נניח, מהרגע שהיוזר עונה על הקריטריונים, הוא "צבוע" למשך 30 יום, ואז "נמחק" מהקהל.
  6. פה תראו את סימולטור שמציג לכם על סמך 30 הימים האחרונים – כמה יוזרים בעצם עונים על הקריטריונים שלכם ומה גדול הקהל.

שלב 2 – יצירת אוונט

עד הנקודה הזו רק הגדרנו את הקהל ואפשר לסיים ולייבא אותו ל Google Ads, אבל זה לא הטריק שרציתי לספר עליו. שימו לב, שמתחת לטווח הימים של הקהל, כתוב Audience Trigger.

גוגל בעצם אומרים לנו, שברגע שיוזר עונה על הקריטריונים האלה, לא רק שהוא יצטרף לקהל, אלא יישלח event שנוכל לראות כל יום בדוחות כמה אוונטים כאלה יש לנו, כלומר, כמה יוזרים הצטרפו לקהל:

בנוסף, במסך הזה לא רק שתוכלו לקבוע את שם ה Event, יש אופציה נוספת (Log an additional…). אם תסמנו את הצ'קבוקס הזה, זה אומר שאם אותו היוזר, עונה על התנאי של הקהל כמה פעמים, האם תרצו לשלוח אוונטים נוספים או שמספיקה פעם אחת. 

שלב 3 – יצירת המרה מבוססת על האוונט

אחלה, אז יש לנו קהל, ויש לנו גם אוונט שמספר לנו מתי יוזר הצטרף לקהל, ועכשיו כל מה שנשאר, זה לחכות יום יומיים שנראה את האוונטים האלה בדוח האוונטים כמו שצריך ואז כל מה שנשאר, זה לסמן את האוונט כהמרה!

 

עכשיו תוכלו למדוד את הקמפיינים שלכם לא רק ביכולות שלהם להביא המרות, אלא ביכולת שלהם לצרף אנשים לקהלים איכותיים.

בשורה התחתונה

פיצ'ר טוב שעוזר לנו קבלת סיגנלים על קצהב הגידול של קהלים איכותיים ועל ניתוח קמפיינים ומקורות הגעה לפי היכולת שלהם לתרום לגידול בקהל.

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר.

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

יצירת קהלים זה האובבייס, אבל בגוגל אנליטיקס 4 יש טריק חדש שלא כולם מכירים וזו היכולת לייצר אוונט כשמישהו הופך להיות חלק מקהל

מי שחבר בקבוצת "ווב אנליטיקס ישראל" שמע על אירוע ה Mini-Summit שהרמתי במשרדי Google For Startups, וההרשמה הסתיימה תוך שעות ספורות מבלי שהספקתי לפרסם במקומות אחרים.

עם זאת, הבטחתי לכל מי שלא יכל להגיע או לא הספיק להירשם, שאני אעלה את החומרים לאתר. ההרצאה הראשונה הייתה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4", אבל במקום לשים את כל העשרה כאן, ולהפוך למאמר ענק ומייגע, החלטתי שכל אחד מהם יקבל פוסט מפורט משל עצמו, וזה הפיצר הראשון – Audience conversion, אבל לפני זה, דיסקליימר קצר.

גוגל אנליטיקס 4 היא מערכת עם המון בעיות. טובי המקצוענים בארץ ובעולם תמימי דעים באשר ליכולות של המערכת, לארכיטקטורה שלה, ולשלל הבעיות המובנות בתוכה וזה עוד לפני שאני מדבר על הממשק המסורבל. לא רק זה, הקהילה המקצועית עסוקה בביצוע מחקרים קטנים, קייס סטאדיס וטסטים לרוב כי הדוקומטנציה הרשמית מאד חסרה והמערכת מלאה בתופעות שאין להסבירן אלא כ black magic. עם זאת, גוגל טוענים שיעשו Shutdown ליוניברסל ביולי 23 (אני בספק, אבל מי שואל אותי בכלל) אז מי שלא עובר למערכות אחרות, ונשאר עם גוגל 4, צריך להתחיל ללמוד את המערכת. אז בואו נתחיל:

מה זה Audience Conversions

בדומה ליוניברסל אנליטיקס, גם בגוגל אנליטיקס 4 ניתן ליצור קהלים, עם הבדל אחד. עכשיו תוכלו לדעת כשיוזר עונה על הקריטריונים של להיות חלק מקהל, ולשלוח Event כשזה קורה. לא רק זה, לא רק שיש לכם אוונט, תוכלו להגדיר אותו כ Conversion! 

דוגמא? בבקשה. נניח שבניתם קהל בגוגל אנליטיקס של כל האנשים שהגיעו מקמפיין פייסבוק וגם צפו בוידאו הדגמה של מוצר, הוסיפו אותו לסל אבל לא רכשו אותו בסוף. אתם רוצים בהמשך לקחת את הקהל הזה ולשאוב אותו לתוך Google Ads לקמפיין רימרקטינג שלכם. באנליטיקס "הישן", בניתם את הקהל והוא הולך וגדל אבל אתם לא יודעים בכמה הוא גדל מדי יום. כן, אפשר לבנות סגמנטים ולהתחכם, אבל בתהליך בניית הקהל אתם לא מקבלים מידע על הצמיחה שלו. עכשיו, בגרסה 4, בכל פעם שיוזר יבצע את התהליך שתיארתי מקודם, ברגע שכל הקריטריונים ימולאו, ישלח event שאתם יכולים להגדיר את שמו.

שלב 1 – בניית קהל

נתחיל בשלב הראשון, יצירת הקהל. את זה עושים דרך תפריט
Configure->Audience->New Audience->Create a Custom Audience 
ולייצר קהל חדש לפי הקריטריונים שבא לכם. שימו לב לתמונה ולמספרים:

 

  1. כאן מזינים את שם הקהל החדש
  2. כאן בונים את סט הפעולות שמזהה את הקהל. אפשר לייצר יוזרים שעשו פעולות מסויימות, הגיעו מקמפיינים מסויימים, מדינות וכו'.
  3. אפשר לייצר רצף של פעולות. נניח פעולה ראשונה תהיה יוזרים שצפו בדף מסוים, ולאחר מכן התרחש event מסויים.
  4. אם יוזר צפה בדף מוצר ביום ראשון, וביום שני, בביקור אחר שלו, ביצע add to cart הרי שאלו שני אוונטים שונים, שבוצעו על ידי אותו היוזר, בשני מועדים שונים. לחלופין, יוזר אחר, יכול לבצע את שתי הפעולות באותו הסשן. כך או כך, הדרופדאון הזה מאפשר לכם לבחור איזה סנריו מתאים לכם. האם רק יוזרים שעוברים את כל התהליך באותו הסשן ייכסנו לקהל, או שזה בסדר אם הפעולות מתפרשות על פני כמה סשנים.
  5. כאן אתם קובעים את אורך חיי היוזר בקהל. נניח, מהרגע שהיוזר עונה על הקריטריונים, הוא "צבוע" למשך 30 יום, ואז "נמחק" מהקהל.
  6. פה תראו את סימולטור שמציג לכם על סמך 30 הימים האחרונים – כמה יוזרים בעצם עונים על הקריטריונים שלכם ומה גדול הקהל.

שלב 2 – יצירת אוונט

עד הנקודה הזו רק הגדרנו את הקהל ואפשר לסיים ולייבא אותו ל Google Ads, אבל זה לא הטריק שרציתי לספר עליו. שימו לב, שמתחת לטווח הימים של הקהל, כתוב Audience Trigger.

גוגל בעצם אומרים לנו, שברגע שיוזר עונה על הקריטריונים האלה, לא רק שהוא יצטרף לקהל, אלא יישלח event שנוכל לראות כל יום בדוחות כמה אוונטים כאלה יש לנו, כלומר, כמה יוזרים הצטרפו לקהל:

בנוסף, במסך הזה לא רק שתוכלו לקבוע את שם ה Event, יש אופציה נוספת (Log an additional…). אם תסמנו את הצ'קבוקס הזה, זה אומר שאם אותו היוזר, עונה על התנאי של הקהל כמה פעמים, האם תרצו לשלוח אוונטים נוספים או שמספיקה פעם אחת. 

שלב 3 – יצירת המרה מבוססת על האוונט

אחלה, אז יש לנו קהל, ויש לנו גם אוונט שמספר לנו מתי יוזר הצטרף לקהל, ועכשיו כל מה שנשאר, זה לחכות יום יומיים שנראה את האוונטים האלה בדוח האוונטים כמו שצריך ואז כל מה שנשאר, זה לסמן את האוונט כהמרה!

 

עכשיו תוכלו למדוד את הקמפיינים שלכם לא רק ביכולות שלהם להביא המרות, אלא ביכולת שלהם לצרף אנשים לקהלים איכותיים.

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר.