רמת קושי 2

Trended Funnels בגוגל אנליטיקס 4

ויזואליזציה חדשה בגוגל אנליטיקס 4, Trended Funnels, המאפשרת לכם לבנות פאנלים המציגים את ההתנהגות על פני זמן

אסף טרפיקנט | 07 אוגוסט, 2022

פוסט זה מתוך ההרצאה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4" שהעברתי בכנס Analytics Mini-Summit (פספסתם? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק ווב אנליטיקס ישראל)

Funnels – תזכורת קצרה

בזמנו, כתבתי מאמר בשם "מפצחים את הפאנל" (שווה לכם לקרוא בכל זאת), שמתאר פרקטיקה חלופית לבניית פאנלים בגוגל אנליטיקס. פאנל במובן Funnel ולא Panel, כן?

בכל מקרה, כתבתי על זה שהמבנה הקלאסי של הפאנל בגוגל אנליטיקס מציג תהליך בן כמה שלבים בו ניתן לראות מה רמת הנטישה בכל שלב. החסרון במודל המובנה הזה, הוא שלא רואים שינוי בזמן ולמעשה התרשים סטטי לגמרי. 

ככה זה נראה באנליטיקס:

 

מה המגבלה של התרשים הזה? ייתכן שאחוז הגולשים שעובר משלב A לשלב B הוא אינו קבוע, אלא משתנה לאורך זמן, כלומר, יחס ההמרה בין אותם שלבים אינו באמת קבוע, אלא משתנה לאורך זמן. על מנת לראות את השינוי באופן ויזואלי, תאלצו לשחק עם טווחי התאריכים ולראות כיצד המספרים משתנים. זה מעט פרימיטיבי אבל זה עובד. במאמר ההוא הצעתי פתרון אחר, שמשתמש בסגמנטים, ומייצר את אותו התרשים אבל הפעם על ציר זמן. ככה זה נראה בסוף:

 

הכירו את Trended Funnels בגוגל אנליטיקס 4

אז עכשיו, לא צריך את כל הקומבינות שתארתי במאמר ההוא, ואפשר לבנות את זה באופן מובנה ופשוט.

(1) כנסו ל Explore על מנת לבנות דוח מותאם אישית

(2) תנו שם לדוח

(3) בחרו טווח תאריכים, נניח חצי שנה אחורה

(4) תחת Technique בחרו Funnel

(5) תחת Visualization  בחרו Trended Funnel

(6) בחרו Show elapsed Time כדי שגוגל יגיד לכם גם כמה זמן בשניות עובר בין השלבים (מומלץ).

 

 

מגדירים את שלבי  Funnel

באותו המסך, לחצו על Steps ויפתח לכם מסך בו תגדירו את שלבי הפאנל.

(1) הזינו את שם ה Step.

(2) בחרו את התנאי, נניח שהצעד הראשון יהיה אוונט בשם add_to_cart.

(3) ב Step2 שאתם מוסיפים, ניתן לקבוע אם אתם רוצים להתייחס למקרים בהם Step2 התרחש מיד אחרי Step1, או שמא אין לכם בעיה שיכולים להיות עוד כמה שלבים ביניהם.

(4) כאן תוכלו להגדיר את טווח הזמן בו Step2 על מנת שייכנס לפאנל. כלומר, אם תסמנו את זה, ויוזר ביצע את Step1 ועברו יותר מ 5 דקות והוא עדיין לא ביצע את Step2, אז הביקור שלו לא יכנס לחישוב הפאנל.

 

ולסיום, הדוח שלכם יראה בערך כך:

 

עכשיו תוכלו לראות האם יש שינוי בהתנהגות הפאנל כפונקציה של הזמן.

 

בשורה התחתונה

אחלה כלי שיחסוך לכם הרבה עבודה ויסייע לכם באופטימיזציית האתר

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

ויזואליזציה חדשה בגוגל אנליטיקס 4, Trended Funnels, המאפשרת לכם לבנות פאנלים המציגים את ההתנהגות על פני זמן

פוסט זה מתוך ההרצאה "עשרה דברים שאולי לא הכרתם בגוגל אנליטיקס 4" שהעברתי בכנס Analytics Mini-Summit (פספסתם? הצטרפו לקבוצת הפייסבוק ווב אנליטיקס ישראל)

Funnels – תזכורת קצרה

בזמנו, כתבתי מאמר בשם "מפצחים את הפאנל" (שווה לכם לקרוא בכל זאת), שמתאר פרקטיקה חלופית לבניית פאנלים בגוגל אנליטיקס. פאנל במובן Funnel ולא Panel, כן?

בכל מקרה, כתבתי על זה שהמבנה הקלאסי של הפאנל בגוגל אנליטיקס מציג תהליך בן כמה שלבים בו ניתן לראות מה רמת הנטישה בכל שלב. החסרון במודל המובנה הזה, הוא שלא רואים שינוי בזמן ולמעשה התרשים סטטי לגמרי. 

ככה זה נראה באנליטיקס:

 

מה המגבלה של התרשים הזה? ייתכן שאחוז הגולשים שעובר משלב A לשלב B הוא אינו קבוע, אלא משתנה לאורך זמן, כלומר, יחס ההמרה בין אותם שלבים אינו באמת קבוע, אלא משתנה לאורך זמן. על מנת לראות את השינוי באופן ויזואלי, תאלצו לשחק עם טווחי התאריכים ולראות כיצד המספרים משתנים. זה מעט פרימיטיבי אבל זה עובד. במאמר ההוא הצעתי פתרון אחר, שמשתמש בסגמנטים, ומייצר את אותו התרשים אבל הפעם על ציר זמן. ככה זה נראה בסוף:

 

הכירו את Trended Funnels בגוגל אנליטיקס 4

אז עכשיו, לא צריך את כל הקומבינות שתארתי במאמר ההוא, ואפשר לבנות את זה באופן מובנה ופשוט.

(1) כנסו ל Explore על מנת לבנות דוח מותאם אישית

(2) תנו שם לדוח

(3) בחרו טווח תאריכים, נניח חצי שנה אחורה

(4) תחת Technique בחרו Funnel

(5) תחת Visualization  בחרו Trended Funnel

(6) בחרו Show elapsed Time כדי שגוגל יגיד לכם גם כמה זמן בשניות עובר בין השלבים (מומלץ).

 

 

מגדירים את שלבי  Funnel

באותו המסך, לחצו על Steps ויפתח לכם מסך בו תגדירו את שלבי הפאנל.

(1) הזינו את שם ה Step.

(2) בחרו את התנאי, נניח שהצעד הראשון יהיה אוונט בשם add_to_cart.

(3) ב Step2 שאתם מוסיפים, ניתן לקבוע אם אתם רוצים להתייחס למקרים בהם Step2 התרחש מיד אחרי Step1, או שמא אין לכם בעיה שיכולים להיות עוד כמה שלבים ביניהם.

(4) כאן תוכלו להגדיר את טווח הזמן בו Step2 על מנת שייכנס לפאנל. כלומר, אם תסמנו את זה, ויוזר ביצע את Step1 ועברו יותר מ 5 דקות והוא עדיין לא ביצע את Step2, אז הביקור שלו לא יכנס לחישוב הפאנל.

 

ולסיום, הדוח שלכם יראה בערך כך:

 

עכשיו תוכלו לראות האם יש שינוי בהתנהגות הפאנל כפונקציה של הזמן.