רמת קושי 1

כיצד העדכונים של גוגל השפיעו על האתר שלכם בשנים האחרונות?

כיצד עדכוני גוגל משפיעים על האתר שלך? לוח שנה של כל העדכונים של גוגל, עכשיו בתוך גוגל אנליטיקס.

אסף טרפיקנט | 25 אוגוסט, 2012

כך, תוכלו להסתכל נניח שנה או אפילו שנתיים אחורה, ולומר בבירור – כאן היה עדכון X שהשפיע לרעה, ופה היה עדכון Y שהשפיע לטובה. כדי לעשות את זה, אתם צריכים שני דברים ואת שניהם אתם מקבלים כאן.

המצרכים

  1. ללמוד להשתמש ביכולת התיעוד של גוגל אנליטיקס, הידועה בשמה Annotations. אני קורא לה Captain's log (שם יותר צבעוני.)
  2. לוח שנה המתעד את כל העדכונים באלגוריתם של גוגל. יש כזה ממש למטה!
 

חלק א' – Captain's log!

נכנסים לגוגל אנליטיקס ובוחרים טווח המתחיל בתחילת השנה הקלנדרית הנוכחית, ולוחצים Apply.

לאחר שהגרף מחושב ומציג את כל הנתונים, מתחת לגרף יש חץ קטנטן.

לחצו עליו ותפתח מין רשימה. לחלקכם תהיה ריקה, ולחלקכם תכיל כל מיני דברים. לחצו על Create New annotation (מסומן בשחור):

מתחת לזה, תפתח לכם שורה בה תוכלו לבחור תאריך ולציין אירוע שקרה. למשל PR שפרסמתם, השרת נפל, אתר חדש עלה לאוויר, קמפיין שיצא לאור – כל אירוע שיכול להשפיע על האתר שלכם. אולי באותו הרגע זה יראה לכם מיותר, אבל כשמסתכלים אחורה, על תקופות ארוכות – מגלים שזה היה שווה את המאמץ.

בסיום לחצו על כפתור Save. אם תסתכלו על הגרף עכשיו, בדיוק בתאריך שהגדרתם עבורו הערה, תראו מין פתקית קטנה. לחיצה עליה תציג את המידע ששמרתם.

אגב, למה ביקשתי בהתחלה לפתוח שנה שלמה? כי אי אפשר לשים פתקית על תאריך שאינו גלוי לעין בגרף.

חלק ב' – עדכוני גוגל

עכשיו כשאתם יודעים מה זה Annotation, אתם מוזמנים לקפוץ לרשימה המפוארת שהכינו ב Moz ומכילה את כל עדכוני גוגל לדורותיהם.  נהדר! עכשיו תחזרו לגרף שלכם בתוך גוגל אנליטיקס, ותיצרו פתקים לפי לוח השנה הזה. בהצלחה!

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

כיצד עדכוני גוגל משפיעים על האתר שלך? לוח שנה של כל העדכונים של גוגל, עכשיו בתוך גוגל אנליטיקס.

כך, תוכלו להסתכל נניח שנה או אפילו שנתיים אחורה, ולומר בבירור – כאן היה עדכון X שהשפיע לרעה, ופה היה עדכון Y שהשפיע לטובה. כדי לעשות את זה, אתם צריכים שני דברים ואת שניהם אתם מקבלים כאן.

המצרכים

  1. ללמוד להשתמש ביכולת התיעוד של גוגל אנליטיקס, הידועה בשמה Annotations. אני קורא לה Captain's log (שם יותר צבעוני.)
  2. לוח שנה המתעד את כל העדכונים באלגוריתם של גוגל. יש כזה ממש למטה!
 

חלק א' – Captain's log!

נכנסים לגוגל אנליטיקס ובוחרים טווח המתחיל בתחילת השנה הקלנדרית הנוכחית, ולוחצים Apply.

לאחר שהגרף מחושב ומציג את כל הנתונים, מתחת לגרף יש חץ קטנטן.

לחצו עליו ותפתח מין רשימה. לחלקכם תהיה ריקה, ולחלקכם תכיל כל מיני דברים. לחצו על Create New annotation (מסומן בשחור):

מתחת לזה, תפתח לכם שורה בה תוכלו לבחור תאריך ולציין אירוע שקרה. למשל PR שפרסמתם, השרת נפל, אתר חדש עלה לאוויר, קמפיין שיצא לאור – כל אירוע שיכול להשפיע על האתר שלכם. אולי באותו הרגע זה יראה לכם מיותר, אבל כשמסתכלים אחורה, על תקופות ארוכות – מגלים שזה היה שווה את המאמץ.

בסיום לחצו על כפתור Save. אם תסתכלו על הגרף עכשיו, בדיוק בתאריך שהגדרתם עבורו הערה, תראו מין פתקית קטנה. לחיצה עליה תציג את המידע ששמרתם.

אגב, למה ביקשתי בהתחלה לפתוח שנה שלמה? כי אי אפשר לשים פתקית על תאריך שאינו גלוי לעין בגרף.

חלק ב' – עדכוני גוגל

עכשיו כשאתם יודעים מה זה Annotation, אתם מוזמנים לקפוץ לרשימה המפוארת שהכינו ב Moz ומכילה את כל עדכוני גוגל לדורותיהם.  נהדר! עכשיו תחזרו לגרף שלכם בתוך גוגל אנליטיקס, ותיצרו פתקים לפי לוח השנה הזה. בהצלחה!