אינסטנט גוגל (Google Suggest) - מה זה ואיך זה משפיע על נתוני האתר שלכם?

אסף טרפיקנט | 16 אפריל, 2012
הורדת ספר

בספטמבר 2010, גוגל הוסיפו למנוע החיפוש תכונה חדשה ומעניינת המשלימה למעשה את החיפוש תוך כדי שאתם מקלידים את מילות החיפוש. אתם כבר מכירים את זה. כתבתם "איך להגמל מ.." וגוגל מיד נתן לכם אופציות להשלמה "מפייסבוק, מסמים, מאלכוהול…". לא רק זה, תוך כדי ההקלדה, תוצאות החיפוש הוצגו והוחלפו באופן דינמי בהתאם לכל מילה נוספת שהוספתם עוד לפני שלחצתם על Enter.

כשהשינוי עלה לאוויר היו הרבה קיטורים ברשת, אבל בסופו של דבר, עברו הרבה מים בנהר, ואחרי שנה וחצי כבר לא זוכרים שהיה משהו אחר. אז אחרי שהתרגלתם לזה, הגיע הזמן להעמיק את ההבנה והפעם אני רוצה לדבר על שני דברים הקשורים לאנליטיקס ולפיצ'ר החביב הזה.

חשיפות חשיפות חשיפות

מכירים את Google Webmaster tools? זה הכלי של גוגל שעוזר לכם לנתח את הנראות של האתר שלכם ברשת, שגיאות ריצה, זמני טעינה ועוד מידע חשוב כמו באילו חיפושים האתר שלכם הופיע וכמה הקליקו עליו. אם מישהו חיפש "שיפור יחס המרה" תראו שהאתר שלכם למשל הופיע 10000 פעם, הקליקו עליו 400 פעם בחודש, והמיקום הממוצע היה 2. זה מידע חשוב מאד למקדמים ובכלל, ולאחרונה גם ניתן לראות אותו בתוך גוגל אנליטיקס למי שיחבר את השניים. ככה זה נראה למשל:

אפשר לראות שעבור מילת חיפוש מסויימת האתר שלי הופיע 4500 פעם (בחודש) מתוכם הקליקו 700, כאשר המיקום הממוצע של האתר היה 5.3.

מה שלא כולם יודעים, זה שהיכולת הזו של גוגל להשלים לכם את המשפטים, משפיעה גם על ה Impressions, כלומר – אם האתר שלכם הופיע בתוך תוצאות החיפוש ואפילו לשנייה, אז זה נספר לצורך ה Impressions. ייתכן ומתוך 4500 פעם, האתר שלי הופיע 4000 פעם ונעלם מיד לגולש אחרי שחידד את שאילתת החיפוש שלו. מבאס קצת, לא?

אז זה הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתפארים במספר ה Impressions שלכם. עכשיו נעבור לדבר השני.

האם אפשר לדעת האם הגיעו אלי עקב חיפוש חלקי?

פעם היה טריק נחמד שהסתובב ברשת, שאפשר אחרי עבודה קטנה, לראות בדוחות של גוגל אנליטיקס את מילות החיפוש החלקיות שהביאו גולשים לאתר שלי. כלומר אם מישהו חיפש בגוגל  "ווב אנ.." וגוגל כבר הציגו לו את ווב אנליטיקס ישראל, והוא הקליק עליו מבלי שבחר להשלים את המשפט, אז הייתי רואה באנליטיקס את המילה ווב אנ.

לא עברו כמה שבועות וגוגל חסמו את האפשרות הזו. לא רק זה, אתם תראו בדוח מילות המפתח באנליטיקס, את המילים המלאות כאילו הגולש כתב אותן גם אם הוא לא כתב אותן. כלומר, חלק ממילות המפתח המופיעות לכם בדוח מילות החיפוש בגוגל אנליטיקס – הן למעשה המצאה של גוגל !
באופן מסויים זה מזכיר בדיחה ישנה על זה שפולניה מתווכחת עם בעלה, עונה במקומו ועוד אומרת לו שהוא טועה. כך או כך, עשו שימוש בשני הכלים האלה בתבונה ובמשורה ולא לקבל הכל כמובן מאליו. אל תתפלאו אם הגעתם למקומות הראשונים בגוגל ועדיין אתם לא מצליחים לממש את מלוא הפוטנציאל שלכם כפי שמוצג לכם ב Google Webmaster tool. מראה עיניים יכול להטעות כאמור…

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תודה רבה על התובנות, הוספת לי.
    רציתי להוסיף עוד נקודה. אם יש מישהו שבוכה על הפיצ'ר זה עד היום זה מקדמי אתרים אורגניים. הכלי הזה צמצם את גיוון הביטויים הארוכים, הנקראים ביטויי זנב ארוך. במקום הרבה מילות מפתח עם תנועה קטנה וללא תחרות מצד מקדמים אחרים ומשווקי PPC, הרבה ביטויי זנב ארוך צומצמו לביטויי זנב ארוך מרכזיים.
    הכלי הזה כמו הרבה שינויים שגוגל מבצע במנוע החיפוש שלו תואמים את המתודלוגיה שלהם: שיפור חווית החיפוש + הגדלת הפונים לשיווק ב-adwords.

    1. צודק. זה אכן טוב להערכה ראשונית אבל ב Long run זו הסתכלות צרה ש"מדחיקה" אותנו מה Long Tail.
      מצד שני, זה עדיף מכלום. זה לא שהמידע לא יעיל, רק צריך לקחת אותו בפרופורציות.

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

בספטמבר 2010, גוגל הוסיפו למנוע החיפוש תכונה חדשה ומעניינת המשלימה למעשה את החיפוש תוך כדי שאתם מקלידים את מילות החיפוש. אתם כבר מכירים את זה. כתבתם "איך להגמל מ.." וגוגל מיד נתן לכם אופציות להשלמה "מפייסבוק, מסמים, מאלכוהול…". לא רק זה, תוך כדי ההקלדה, תוצאות החיפוש הוצגו והוחלפו באופן דינמי בהתאם לכל מילה נוספת שהוספתם עוד לפני שלחצתם על Enter.

כשהשינוי עלה לאוויר היו הרבה קיטורים ברשת, אבל בסופו של דבר, עברו הרבה מים בנהר, ואחרי שנה וחצי כבר לא זוכרים שהיה משהו אחר. אז אחרי שהתרגלתם לזה, הגיע הזמן להעמיק את ההבנה והפעם אני רוצה לדבר על שני דברים הקשורים לאנליטיקס ולפיצ'ר החביב הזה.

חשיפות חשיפות חשיפות

מכירים את Google Webmaster tools? זה הכלי של גוגל שעוזר לכם לנתח את הנראות של האתר שלכם ברשת, שגיאות ריצה, זמני טעינה ועוד מידע חשוב כמו באילו חיפושים האתר שלכם הופיע וכמה הקליקו עליו. אם מישהו חיפש "שיפור יחס המרה" תראו שהאתר שלכם למשל הופיע 10000 פעם, הקליקו עליו 400 פעם בחודש, והמיקום הממוצע היה 2. זה מידע חשוב מאד למקדמים ובכלל, ולאחרונה גם ניתן לראות אותו בתוך גוגל אנליטיקס למי שיחבר את השניים. ככה זה נראה למשל:

אפשר לראות שעבור מילת חיפוש מסויימת האתר שלי הופיע 4500 פעם (בחודש) מתוכם הקליקו 700, כאשר המיקום הממוצע של האתר היה 5.3.

מה שלא כולם יודעים, זה שהיכולת הזו של גוגל להשלים לכם את המשפטים, משפיעה גם על ה Impressions, כלומר – אם האתר שלכם הופיע בתוך תוצאות החיפוש ואפילו לשנייה, אז זה נספר לצורך ה Impressions. ייתכן ומתוך 4500 פעם, האתר שלי הופיע 4000 פעם ונעלם מיד לגולש אחרי שחידד את שאילתת החיפוש שלו. מבאס קצת, לא?

אז זה הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת לפני שאתם מתפארים במספר ה Impressions שלכם. עכשיו נעבור לדבר השני.

האם אפשר לדעת האם הגיעו אלי עקב חיפוש חלקי?

פעם היה טריק נחמד שהסתובב ברשת, שאפשר אחרי עבודה קטנה, לראות בדוחות של גוגל אנליטיקס את מילות החיפוש החלקיות שהביאו גולשים לאתר שלי. כלומר אם מישהו חיפש בגוגל  "ווב אנ.." וגוגל כבר הציגו לו את ווב אנליטיקס ישראל, והוא הקליק עליו מבלי שבחר להשלים את המשפט, אז הייתי רואה באנליטיקס את המילה ווב אנ.

לא עברו כמה שבועות וגוגל חסמו את האפשרות הזו. לא רק זה, אתם תראו בדוח מילות המפתח באנליטיקס, את המילים המלאות כאילו הגולש כתב אותן גם אם הוא לא כתב אותן. כלומר, חלק ממילות המפתח המופיעות לכם בדוח מילות החיפוש בגוגל אנליטיקס – הן למעשה המצאה של גוגל !
באופן מסויים זה מזכיר בדיחה ישנה על זה שפולניה מתווכחת עם בעלה, עונה במקומו ועוד אומרת לו שהוא טועה. כך או כך, עשו שימוש בשני הכלים האלה בתבונה ובמשורה ולא לקבל הכל כמובן מאליו. אל תתפלאו אם הגעתם למקומות הראשונים בגוגל ועדיין אתם לא מצליחים לממש את מלוא הפוטנציאל שלכם כפי שמוצג לכם ב Google Webmaster tool. מראה עיניים יכול להטעות כאמור…

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תודה רבה על התובנות, הוספת לי.
    רציתי להוסיף עוד נקודה. אם יש מישהו שבוכה על הפיצ'ר זה עד היום זה מקדמי אתרים אורגניים. הכלי הזה צמצם את גיוון הביטויים הארוכים, הנקראים ביטויי זנב ארוך. במקום הרבה מילות מפתח עם תנועה קטנה וללא תחרות מצד מקדמים אחרים ומשווקי PPC, הרבה ביטויי זנב ארוך צומצמו לביטויי זנב ארוך מרכזיים.
    הכלי הזה כמו הרבה שינויים שגוגל מבצע במנוע החיפוש שלו תואמים את המתודלוגיה שלהם: שיפור חווית החיפוש + הגדלת הפונים לשיווק ב-adwords.

    1. צודק. זה אכן טוב להערכה ראשונית אבל ב Long run זו הסתכלות צרה ש"מדחיקה" אותנו מה Long Tail.
      מצד שני, זה עדיף מכלום. זה לא שהמידע לא יעיל, רק צריך לקחת אותו בפרופורציות.