שיפור חדש ל Events של גוגל אנליטיקס

אתמול גוגל אנליטיקס הוסיפו שיפור משמעותי נוסף למערכת, והפעם בגזרת ה Events שזוכה להתייחסות מיוחדת לאחרונה. נפצח בהסבר קצר על מה זה בכלל ואחר כך נספר על השינוי החדש.

אז מה זה Event?

גוגל אנליטיקס כמו רוב מערכות הווב אנליטיקס, סופר דפים, מנתח גולשים, ומשווה זמנים, אבל באופן כללי אינו סופר הקלקות בתוך האתר. למשל על כפתור הורדה של PDF, הקלקה על האייקון של פייסבוק שמוציא את הגולשים לדף הפייסבוק שלכם וכו'. אירועים כאלו אינם מוטמעים כברירת מחדל וצריך לכתוב מעט קוד על מנת להגיד לגוגל למדוד אותם.

איזו מגבלה (או יתרון) יש ל Events טרום השינוי?

אנסה להסביר מתוך דוגמא. גולש א' נכנס לאתר שלכם, נניח לדף הבית. הוא מסתובב בדף, גולל למעלה ולמטה ובסוף יוצא מהאתר מבלי שצפה בדף נוסף. בעקרון, הגולש הזה נספר ל Bounce Rate, כלומר, גולש שנכנס לאתר, ראה דף אחד ויצא (להסבר מורחב מה זה Bounce Rate)
גולש ב' מגיע לאותו אתר, נכנס לדף הבית ורואה שם כפתור להורדת PDF. אתם אמרתם לגוגל שיספור את ההקלקה הזו כ Event על מנת שתוכלו לתעד כמות הורדות של PDF. עכשיו הגולש מקליק על זה, מוריד את ה PDF למחשב ויוצא מהאתר, בלי לעבור לדפים אחרים. לכאורה שני המקרים האלו דומים, אבל במקרה השני, גולש ב' לא נכנס לחישוב ה Bounce Rate. שימו לב, זה לא קרה בגלל שהוא הוריד PDF, אלא בגלל שהתרחש אירוע שהגדרתם מראש! גוגל אנליטיקס מתייחסים ל Event כאל אינטראקציה של הגולש, ואם יש כזו, סימן שהוא גולש "טוב" ולכן אין להכניס אותו לחישובי ה Bounce Rate.

הבנו (אחרי שקראנו פעמיים). אז מה השינוי החדש?

השינוי החדש שעלה לפני כמה ימים, הוא היכולת לבנות אירועים חרישיים (התרגום זה המצאה שלי) – Silent Events, כלומר, ליצור אירועים בגוגל אנליטיקס, אבל לומר לגוגל אנליטיקס שלא מדובר באינטראקציה עם הגולש, ולכן בתרחיש שהצגתי מקודם, שני הגולשים נספרים באותו האופן ל Bounce Rate.

למה זה טוב?

נשתמש בדוגמא שגוגל אנליטיקס הציגו בבלוג שלהם.
נניח ויש לכם דף בית עם תמונות המתחלפות באופן אוטומטי. בכל החלפה כזו, אתם סופרים את ההחלפה ע"י Event (שהגדרתם מראש) כדי לדעת לאיזו תמונה נחשפים הכי הרבה, או לכמה החלפות נחשפים הגולשים. מצד שני, אתם לא רוצים שהאירועים האלו שאתם סופרים ייחשבו כאינטראקציה עם הגולש וישפיעו על המדדים, כי הם קורים מאליהם. אז הנה מצאנו לזה שימוש.

איך מטמיעים את זה בפועל? הסברים טכניים פה.

האם המאמר עזר?
  • המאמר מאת:
    אסף טרפיקנט
    מנכ"ל Quickwin שיווק באינטרנט (קידום, פרסום ומדיה חברתית). מומחה ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה באתר. אוהב את השילוב האופטימלי בין רגש (התנהגות גולשים) וטכנולוגיה (האתר שלכם).

התגובות שלכם

  • מאת יוראי‏:

    בונה… הייתי מודע לבעיה ולפיצ'ר החדש אבל לא הצלחתי לקשר ביניהם אני והאנגלית העילגת שלי – הבעיה כתובה שם בגוגל תחת Implementation Considerations שם הם מסבירים על הבעיה אבל לא מציינים שהחידוש מתקן אותה :\
    תודה – שברתי תראש מלא בשביל לחשוב על פיתרונות לזה.
    אגב הבעיה נופלת באותה מידה על שימוש ב-custom variables שמשתמש באיבנט בעת שליחת הנתונים.

    נ.ב אם תוכל לעשות טובה קטנה למען המשתמש – יש לך קובץ בשם anova.css, שורה 225 חוק .comment-form textarea
    שנה שם את הצבע ל-#434343 – הטקסט פה בתגובה בהיר מדי.


סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.

ווב אנליטיקס ישראל

עשרות אלפי בעלים אתרים, מנתחי אתרים, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ומקצועני ווב - כולם משתמשים בכלי אנליטיקס שונים לנתח את הפעילות באתרים שלהם.

זה המקום ללמוד דברים חדשים, לשמוע על מוצרים, לשתף ולחלוק מידע, לשאול ולענות. אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה המתפתחת של ווב אנליטיקס ישראל.

תוסף כרום להורדה!

עובדים עם Google url builder על מנת לעקוב אחרי כל הקישורים שאתם מפזרים ברשת? התקינו את תוסף הכרום שפותח על ידנו ומשתמשים בו מעל ל 30,000 איש ברחבי העולם!! לדף התוסף בחנות של כרום

סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.