רמת קושי 1

מחקר חדש: לחוץ בזמן, קורא מעט ונוטה לנטוש. הכירו את הגולשים מהנייד

מהם הרגלי השימוש במובייל נכון לעכשיו? האם מהפיכה לפנינו?

אסף טרפיקנט | 23 נובמבר, 2011
הורדת ספר

מחקר חדש שנערך על ידנו ומרכז נתונים מכ 250 אתרים, מגלה נתונים מבהילים מעט אך לא מפתיעים לגבי הרגלי הגלישה של אלו המבקרים באתרים בעזרת טלפון נייד (לא בהכרח סמארטפונים). המגמה בשוק ברורה לכולם: יותר רכישות של סמארטפונים, הרגלי השימוש משתנים ואיתם הצרכים.

שאלת המחקר

עבור טווח התאריכים 1/1/2011 – 31/10/2011 נשאלו ארבעת השאלות הבאות המבקשות להשוות יחסים בין תעבורה רגילה באתר לתעבורה הסלולרית:

  • מה אחוז התעבורה מסלולרי מתוך סך התעבורה לאתר?
  • מה ההבדל בין מספר הדפים הממוצע?
  • מה ההבדל בין ה Bounce Rate
  • מה ההבדל בין זמני השהייה?

לצורך השאלון נבחנו אתרים ישראלים (גם אם פונים לחו"ל) בעלי תעבורה של למעלה מ 250 מבקרים ייחודיים ביום ועד כ 10,000 מבקרים ייחודיים ביום. לרוב האתרים עדיין אין גרסת מובייל ומיעוטם בשלבי תכנון. רצינו בנוסף לברר על גידול בשימוש בסמארטפונים בכלל, אך נתונים אלו משתנים מאתר לאתר בהתאם לפעילות השיווקית שלו ומאמציו לייצר גידול בתעבורה בכל מקרה. כך שנקודה זו נשארה בינתיים פתוחה ונתמודד איתה באופן ספציפי יותר בעתיד.

מסקנות המחקר

כאמור נתונים "מבהילים" אך לא מפתיעים:

  • אחוז התעבורה מסלולרי מתוך סך התעבורה לאתר עומד על ממוצע של 4.5% כאשר הערך הגבוה ביותר עמד על 6.5% והנמוך ביותר על 1.5%. אלו מספרים נמוכים אך עדיין משמעותיים.
  • כל גולש סלולרי צופה במספר דפים ממוצע הנמוך בכ 30% מהממוצע הכללי באתר. בכל האתרים שבדקנו מספר הדפים הממוצע היה נמוך ולא היה אפילו מקרה אחד בו מספר הדפים שנצפו דרך ניידים היה שווה או גדול מהממוצע באתר.
  • גולשים סלולריים שוהים באתר 32% פחות מהזמן הממוצע באתר כולו.
  • יחס ה Bounce Rate של הגולשים הסלולריים גבוה ב 30% מה Bounce Rate הממוצע באתר.

בקצרה: הגולשים שוהים פחות זמן, קוראים פחות תוכן, נוטים לנטוש מהר יותר

כיצד ניתן להסביר את הנתונים?

  • גולשים נכנסים לאתרים דרך סלולרי עם מטרה מאד ברורה יחסית. מכיוון שהפלטפורמה לא הכי נוחה, הם נכנסים לאתרים "כשצריך" או כשאין ברירה. זכרו שלא כל אתר זה אתר חדשות שמותאם באופן מיטבי או שיש לו אפליקציה. אלו מיעוט זניח בים האתרים בחוץ.
  • מכיוון שמטרת הגולשים יחסית מוגדרת וברורה, הם נוטים שלא לבזבז זמן בגלישה, ומוותרים על קריאת דפים שלא תורמים להם בהשגת היעד.
  • Bounce Rate גבוה יותר מוסבר באופן הפשוט ביותר: לא נוח לקרוא את האתר, אין התאמה לסלולרי, אז נוטשים. אתרים בארץ לא תומכים אפילו בתצורתם הבסיסית בגלישה הסלולרית. לא פעם אנו נתקלים באתר עם כפתורים שלא עובדים או קטנים מדי, לינקים חמקמקים, טקסט קטן ובעייתי, חלונות PopUp ועוד. לא חסרות סיבות לנטוש. בדרך כלל יש יותר מדי סיבות. זה הגולשים שמתעקשים למצוא את המידע הזה למרות שהאתרים מתעללים בהם.

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני מניח ש2 הסיבות הראשונות גם נכונות אבל כל עוד השלישית קיימת, היא המהותית ואין לך כל כך דרך להוכיח את הראשונות.

    1. נכון, אבל היו כבר מחקרים שאיששו את ההנחות הראשונות שגולשים בסמארטפונים ממוקדים יותר. זה יכול להסביר את מספר הדפים הנמוך או את זמני השהייה, אבל לא את ה Bounce Rate.

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

מהם הרגלי השימוש במובייל נכון לעכשיו? האם מהפיכה לפנינו?

מחקר חדש שנערך על ידנו ומרכז נתונים מכ 250 אתרים, מגלה נתונים מבהילים מעט אך לא מפתיעים לגבי הרגלי הגלישה של אלו המבקרים באתרים בעזרת טלפון נייד (לא בהכרח סמארטפונים). המגמה בשוק ברורה לכולם: יותר רכישות של סמארטפונים, הרגלי השימוש משתנים ואיתם הצרכים.

שאלת המחקר

עבור טווח התאריכים 1/1/2011 – 31/10/2011 נשאלו ארבעת השאלות הבאות המבקשות להשוות יחסים בין תעבורה רגילה באתר לתעבורה הסלולרית:

  • מה אחוז התעבורה מסלולרי מתוך סך התעבורה לאתר?
  • מה ההבדל בין מספר הדפים הממוצע?
  • מה ההבדל בין ה Bounce Rate
  • מה ההבדל בין זמני השהייה?

לצורך השאלון נבחנו אתרים ישראלים (גם אם פונים לחו"ל) בעלי תעבורה של למעלה מ 250 מבקרים ייחודיים ביום ועד כ 10,000 מבקרים ייחודיים ביום. לרוב האתרים עדיין אין גרסת מובייל ומיעוטם בשלבי תכנון. רצינו בנוסף לברר על גידול בשימוש בסמארטפונים בכלל, אך נתונים אלו משתנים מאתר לאתר בהתאם לפעילות השיווקית שלו ומאמציו לייצר גידול בתעבורה בכל מקרה. כך שנקודה זו נשארה בינתיים פתוחה ונתמודד איתה באופן ספציפי יותר בעתיד.

מסקנות המחקר

כאמור נתונים "מבהילים" אך לא מפתיעים:

  • אחוז התעבורה מסלולרי מתוך סך התעבורה לאתר עומד על ממוצע של 4.5% כאשר הערך הגבוה ביותר עמד על 6.5% והנמוך ביותר על 1.5%. אלו מספרים נמוכים אך עדיין משמעותיים.
  • כל גולש סלולרי צופה במספר דפים ממוצע הנמוך בכ 30% מהממוצע הכללי באתר. בכל האתרים שבדקנו מספר הדפים הממוצע היה נמוך ולא היה אפילו מקרה אחד בו מספר הדפים שנצפו דרך ניידים היה שווה או גדול מהממוצע באתר.
  • גולשים סלולריים שוהים באתר 32% פחות מהזמן הממוצע באתר כולו.
  • יחס ה Bounce Rate של הגולשים הסלולריים גבוה ב 30% מה Bounce Rate הממוצע באתר.

בקצרה: הגולשים שוהים פחות זמן, קוראים פחות תוכן, נוטים לנטוש מהר יותר

כיצד ניתן להסביר את הנתונים?

  • גולשים נכנסים לאתרים דרך סלולרי עם מטרה מאד ברורה יחסית. מכיוון שהפלטפורמה לא הכי נוחה, הם נכנסים לאתרים "כשצריך" או כשאין ברירה. זכרו שלא כל אתר זה אתר חדשות שמותאם באופן מיטבי או שיש לו אפליקציה. אלו מיעוט זניח בים האתרים בחוץ.
  • מכיוון שמטרת הגולשים יחסית מוגדרת וברורה, הם נוטים שלא לבזבז זמן בגלישה, ומוותרים על קריאת דפים שלא תורמים להם בהשגת היעד.
  • Bounce Rate גבוה יותר מוסבר באופן הפשוט ביותר: לא נוח לקרוא את האתר, אין התאמה לסלולרי, אז נוטשים. אתרים בארץ לא תומכים אפילו בתצורתם הבסיסית בגלישה הסלולרית. לא פעם אנו נתקלים באתר עם כפתורים שלא עובדים או קטנים מדי, לינקים חמקמקים, טקסט קטן ובעייתי, חלונות PopUp ועוד. לא חסרות סיבות לנטוש. בדרך כלל יש יותר מדי סיבות. זה הגולשים שמתעקשים למצוא את המידע הזה למרות שהאתרים מתעללים בהם.

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אני מניח ש2 הסיבות הראשונות גם נכונות אבל כל עוד השלישית קיימת, היא המהותית ואין לך כל כך דרך להוכיח את הראשונות.

    1. נכון, אבל היו כבר מחקרים שאיששו את ההנחות הראשונות שגולשים בסמארטפונים ממוקדים יותר. זה יכול להסביר את מספר הדפים הנמוך או את זמני השהייה, אבל לא את ה Bounce Rate.