רמת קושי 1

האם זה הסוף של דוח מילות המפתח? מה זה Not provided?

מדוע גוגל מחביאים את מילות המפתח שהביאו טראפיק אורגני לאתר שלכם ואיך עוקפים את זה?

אסף טרפיקנט | 21 אוקטובר, 2011

אני לא יודע אם זה בגלל התקנות האירופאיות החדשות לשמירה על פרטיות שגורמות לגוגל להתגונן, או שמדובר במשהו יותר עמוק, אבל הפעם עושה רושם שלמהלך של גוגל תהיה השפעה הרבה יותר רחבה ממה שנדמה לכם.
גוגל הכריזו השבוע כי בקרוב מאד, כאשר מישהו מבצע חיפוש במנוע החיפוש המאבוטח של גוגל (קרי, https://www.google.com) , אז מילות המפתח שהקליד במנוע החיפוש, לא יועברו לכלי הווב אנליטיקס השונים לרבות גוגל אנליטיקס.

מה זה אומר?

זה אומר שעד היום, הייתם נכנסים לדוח מילות המפתח ורואים אילו מילות מפתח אורגניות (כלומר, מתוך מנוע החיפוש ולא מפרסום) הביאו לאתר שלכם, ומה המאפיינים של הגולשים שהם הביאו (כמה דפים הם צפו, האם הם רכשו משהו באתר וכו').
מרגע שגוגל יתחילו לדחוף את השימוש בגרסה המאובטחת של מנוע החיפוש, בדומה לפייסבוק, הרי שדוחות מילות המפתח יתחילו להציג פחות ופחות נתונים ונאלץ לסמוך על הנתונים של אלו שטרם עברו לגרסה המאובטחת.

מה? ואיך זה עובר בשקט?

ההודעה הרשמית פורסמה לפני כמה ימים, והרשת בינתיים לא ממש גועשת כו שניתן היה לצפות, אבל זה מטיל צל מאד גדול על כל מקדמי האתרים שזהו הדוח הכי חשוב שלהם. מה יעשה מקדם אתרים העובד על קידום למילות מפתח מסויימות ובעתיד לא יוכל לראות בכלל אלו מילים הביאו גולשים לאתר?
הפתרון של גוגל הוא מאד מצומצם. לטענתם, הזיהוי של התעבורה כתעבורה אורגנית מגוגל יישאר, רק ללא מילות המפתח.

על מי זה עוד משפיע?

על כל כלי האנליטיקס באשר הם, כולל גוגל אנליטיקס. ברגע שמנוע החיפוש לא ישלח את המידע הזה לאתר – זה לא משנה באיזה כלי תעבדו.
איך אפשר לעקוף את זה? שתי דרכים – הראשונה, אם הגולשים יתחילו לחפש ב Bing או מנועי חיפוש אחרים. ואת הדרך השנייה לעקוף את זה נפרט בפסקה הבאה שמגיע לה כותרת משלה.

המוסר הכפול של גוגל

המגבלה הזו לא תקפה למי שמפרסם בגוגל Adwords שעדיין ימשיך לקבל את דוח מילות המפתח. כן, כן, פרטיות בחיפוש אורגני – כן. פרטיות בהקלקה על פרסומות – לא. לא נראה לכם כמו מוסר כפול? גם האנשים שהתייחסו להודעה הרשמית היו מאד מופתעים ולא חסכו ביקורת ובעיקר תהיות על ההגיון שמאחורי ההחלטה התמוהה הזו. ראוי להזכיר שגוגל לא סיפקו כל הסבר רשמי למהלך מעט טיעון ה"שמירה על הפרטיות". ואם זה הטיעון, מדוע ל CPC העקרון לא תקף?

אגב, ככה זה נראה בדוחות בפועל. הסתרתי את מילות המפתח בשורות 1-9. שימו לב לשורה עשר, Not Provided, כלומר – מילות המפתח לא מסופקות…

איך עוקפים את הדבר הזה?

קראו כאן

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

מדוע גוגל מחביאים את מילות המפתח שהביאו טראפיק אורגני לאתר שלכם ואיך עוקפים את זה?

אני לא יודע אם זה בגלל התקנות האירופאיות החדשות לשמירה על פרטיות שגורמות לגוגל להתגונן, או שמדובר במשהו יותר עמוק, אבל הפעם עושה רושם שלמהלך של גוגל תהיה השפעה הרבה יותר רחבה ממה שנדמה לכם.
גוגל הכריזו השבוע כי בקרוב מאד, כאשר מישהו מבצע חיפוש במנוע החיפוש המאבוטח של גוגל (קרי, https://www.google.com) , אז מילות המפתח שהקליד במנוע החיפוש, לא יועברו לכלי הווב אנליטיקס השונים לרבות גוגל אנליטיקס.

מה זה אומר?

זה אומר שעד היום, הייתם נכנסים לדוח מילות המפתח ורואים אילו מילות מפתח אורגניות (כלומר, מתוך מנוע החיפוש ולא מפרסום) הביאו לאתר שלכם, ומה המאפיינים של הגולשים שהם הביאו (כמה דפים הם צפו, האם הם רכשו משהו באתר וכו').
מרגע שגוגל יתחילו לדחוף את השימוש בגרסה המאובטחת של מנוע החיפוש, בדומה לפייסבוק, הרי שדוחות מילות המפתח יתחילו להציג פחות ופחות נתונים ונאלץ לסמוך על הנתונים של אלו שטרם עברו לגרסה המאובטחת.

מה? ואיך זה עובר בשקט?

ההודעה הרשמית פורסמה לפני כמה ימים, והרשת בינתיים לא ממש גועשת כו שניתן היה לצפות, אבל זה מטיל צל מאד גדול על כל מקדמי האתרים שזהו הדוח הכי חשוב שלהם. מה יעשה מקדם אתרים העובד על קידום למילות מפתח מסויימות ובעתיד לא יוכל לראות בכלל אלו מילים הביאו גולשים לאתר?
הפתרון של גוגל הוא מאד מצומצם. לטענתם, הזיהוי של התעבורה כתעבורה אורגנית מגוגל יישאר, רק ללא מילות המפתח.

על מי זה עוד משפיע?

על כל כלי האנליטיקס באשר הם, כולל גוגל אנליטיקס. ברגע שמנוע החיפוש לא ישלח את המידע הזה לאתר – זה לא משנה באיזה כלי תעבדו.
איך אפשר לעקוף את זה? שתי דרכים – הראשונה, אם הגולשים יתחילו לחפש ב Bing או מנועי חיפוש אחרים. ואת הדרך השנייה לעקוף את זה נפרט בפסקה הבאה שמגיע לה כותרת משלה.

המוסר הכפול של גוגל

המגבלה הזו לא תקפה למי שמפרסם בגוגל Adwords שעדיין ימשיך לקבל את דוח מילות המפתח. כן, כן, פרטיות בחיפוש אורגני – כן. פרטיות בהקלקה על פרסומות – לא. לא נראה לכם כמו מוסר כפול? גם האנשים שהתייחסו להודעה הרשמית היו מאד מופתעים ולא חסכו ביקורת ובעיקר תהיות על ההגיון שמאחורי ההחלטה התמוהה הזו. ראוי להזכיר שגוגל לא סיפקו כל הסבר רשמי למהלך מעט טיעון ה"שמירה על הפרטיות". ואם זה הטיעון, מדוע ל CPC העקרון לא תקף?

אגב, ככה זה נראה בדוחות בפועל. הסתרתי את מילות המפתח בשורות 1-9. שימו לב לשורה עשר, Not Provided, כלומר – מילות המפתח לא מסופקות…

איך עוקפים את הדבר הזה?

קראו כאן