רמת קושי 3

קבלת התראות על המרות בזמן אמת, היישר לטלגרם - המדריך המלא, צעד צעד

איך שולחים לטלגרם שלכם נוטיפיקיישן בריל-טיים על כל המרה באתר ואפילו משרשרים מידע על מכירות, מקורות הגעה ועוד? המדריך המקיף והמלא

אסף טרפיקנט | 08 יולי, 2019

לפני כמה שבועות, בקמפיין מסויים היה לנו צורך לקבל עדכונים חיים לגבי ההמרות המתרחשות באתר. לא רצינו להכנס לאנליטיקס כי ממילא הנתונים מגיעים באיחור. ההמרות מגיעות באיחור גם מגוגל ופייסבוק. אבל יש דבר אחד שלא מגיע באיחור. ההמרה עצמה. כלומר, הנחת היסוד היא שכל מערכת שתופסת את ההמרה בזמן אמת, יכולה לדווח לי.

במקרה הספציפי הזה, אפשר היה להביא את זאפייר ודומיו, לחבר ל CRM או למג'נטו ולהתחיל לקבל התראות לאן שרוצים ומתי שרוצים. אבל מי שמכיר אותי ועוקב אחרי, יודע שאני לא אוהב להסתמך על צד ג' וספציפית לא על זאפייר. אם יש תהליך שאני יכול לבנות לבד מבלי להזדקק לצד ג', ואפילו בחינם – זה הכיוון שאני אקח. עכשיו השאלה  הייתה – איך בדיוק אני עושה את זה.

תוך כדי חשיבה על הפתרון, קיבלתי את הסיכום היומי בטלגרם על הקמפיינים שלנו, ואז ירד האסימון, שגם את זה צריך לעשות בטלגרם. יש להם API חייתי, יציב, יעיל ופשוט, וממילא אני והלקוחות שלנו משתמשים בטלגרם, אז למה לא. 

אז איך עושים את זה? הכל מונח לפניכם במאמר הזה שבנוי בדומה לתהליך החשיבה שעברנו בעת הבנייה שלו. קודם, סקיצה של התוצר הסופי, ואז התחלנו מגרסה בסיסית ולאט לאט שכללנו אותה. אני ממליץ לקרוא מההתחלה כמובן כדי לקבל את ההקשר המלא. ועוד דבר…כל התמונות כאן הן תמונות אילוסטרציה יען כי לא יכלתי להראות הודעות אמיתיות.

הצורך

לקבל התראות (Notifications) בריל-טיים בטלגרם כאשר מתבצעת המרה באתר. ההתראות יגיעו לכמה נמענים במקביל. ככה זה יראה בסוף (לא כולל שגיאת הכתיב ב Remarketing):

אבטיפוס

האבטיפוס היה מטופש ויעיל – יצרנו ערוץ טלגרם (Channel) ייעודי ללקוח שלנו (נניח Tesla), וקראנו לו Quickwin Conversions – Tesla.  בכל פעם שיש המרה, נדחפת הודעה לערוץ הזה. מי מנוי לערוץ? מנהלי הקמפיינים אצלי בחברה, הלקוחות ואנוכי. הצ'אנל הוא פרטי כמובן, כלומר שלא ניתן למצוא אותו בטלגרם אלא אם יש לכם את הקישור אליו. הטקסט של ההודעה היה פשוט בהתחלה: "קמפיין טסט – יש המרה!".הקמפיין התחיל, ההמרות הגיעו לכולם והכל היה טוב ונחמד.

גרסת אלפא

מכיוון שהיו כמה קמפיינים במקביל, רצינו לדעת בקירוב מה היה מקור ההגעה של ההמרה. פייסבוק? גוגל? אולי דיוור שהוצאנו? אז החלטנו לקחת את זה שלב אחד קדימה. למה שלא ניקח מהביקור של המשתמש את ה UTM-ים (אם יש) ונדחף אותם בהודעה. הוספנו למגנון תהליך שקורא את ה UTM ומצרף אותו להודעה. עכשיו זה כבר נראה ככה:

הערכים בסוגריים מייצגים את ה UTM's.

אבל מה עם קמפיינים של Google Ads?

בקמפיינים שאין להם UTM, כמו בקמפיינים של Google Ads, יש לנו את ה GCLID של גוגל, אבל ברמה הטכנית לא ניתן לתשאל את גוגל על ה GCLID ולקבל את המידע על הקמפיינים, והדרך היחידה לעשות כוללת סיבוב ארוך למדי שלא רצינו להכנס אליו. אז הוספנו לוגיקה שפשוט בודקת אם יש GCLID. לא חשוב הערך, רק רצינו לדעת אם יש או אין. אם יש אז במקום ה UTM's כתוב פשוט (Google Ads).

עכשיו, אין פה Attribution אמיתי ועמוק. יכול להיות שהיוזר הגיע עכשיו בפעם השנייה מאורגני למרות שלפני שבוע הקליק על מודעה בפייסבוק ואלוהים יודע מה עשה בין לבין. זה רק כדי לתת לכם כיוון מאיפה נראה שההמרה הגיעה. לא פחות ולא יותר.

וזה עבד Fuckin' awesome.

התחילו להגיע נוטיפיקיישנס בשניה שההמרה התרחשה ואפילו קיבלנו מידע על מקור ההמרה. בשלב מאוחר יותר, שילבנו את הסקריפט של יניר קליסר שולקח את ה UTM של הביקור הראשון והאחרון ושומר אותם בקוקיז. אז שלפנו את המידע הזה מהקוקיז כדי לגלגל מידע בנוטיפיקיישן גם על מקור ההגעה הראשון והאחרון…סוג של אטריביושן למתחילים.  וכולם היו שמחים. עד ש.

גרסת Beta

"הלו אסף? אתה יכול להוסיף את המספר של הטרנזקציה וגם את הסכום ואם אפשר את רשימת המוצרים?"
– "תגיד, מה נסגר? זה כולה נוטיפיקיישן, כדי שנדע שהכל בסדר. זה לא מערכת דיווח. כנס למג'נטו כבר"
"כן, אבל אם כבר שלחתם את זה – מה הבעיה להוסיף?"

וואלה, מוצרים כדרכם של מוצרים, יש להם חיים משל עצמם. אז אפשר כבר להוסיף מידע על הטרנזקציה כמו מספר טרנזקציה וסכום. אני באופן אישי לא מקבל כבר התראות בשוטף, אבל לקוחות מקבלים מה שהם רוצים, ועכשיו הם מקבלים גם UTM, גם מספר טרנזקציה, גם רשימת מוצרים גם הכנסה, הכל. רק תעזבו אותי בשקט.

כל התהליך – שלב שלב

בקשה קטנה לפני שמתחילים: עקבתם אחרי ההוראות וזה עובד? אתם והלקוחות שלכם נהנים מזה? אני מאד אשמח שתכתבו בתגובות שעשיתם ושזה עובד (או לא עובד..). מי שרוצה להתמקצע בנושאים נוספים הקשורים לדשבורדים, אוטומציות וסופרמטריקס, מוזמן להירשם לסדנה ביום חמישי הקרוב.
יאללה מתחילים.

תשתית – המצרכים, איך זה עובד, ומתי זה לא עובד

  • המנגנון מיועד להמרות שמתבצעות באתר שלכם. טפסים שמילאו באתר, עסקאות איקומרס, הרשמות לדיוור, וואטאבר. כל עוד זה באתר שלכם, זה יעבוד. מכאן, שלקמפיין לידים בפייסבוק למשל – זה לא יעבוד.
  • המנגנון מבוסס על עבודה עם Google Tag Manager. כל עוד יש ב GTM טריגר של המרה שאתם שולחים את כל הפיקסלים של גוגל, פייסבוק וכו', וגם את פרטי הטרנזקציה – אתם מסודרים. אבל, אם הפיקסלים שלכם ברגע ההמרה נשלחים Hard Coded – זה לא נתמך כאן. זה אפשרי כמובן, אבל דורש כבר התעסקות בקוד של האתר ואנחנו יותר בקטע של Quick & Dirty, כן?
  • דפדפנים שונים לא ממש מתים על הטכניקה הזו. אז יש מצב שתראו כל מיני הודעות אזהרה בקונסול. זה עדיין ירוץ, אל דאגה.
  • אם אתם עושים טסטים, ומשום מה מקבלים את אותה הנוטיפיקציה כמה פעמים בו זמנית למרות שהייתה המרה אחת, אז זה גליץ' שקורה רק בדפדפן Chorme ורק למי שמותקן אצלו התוסף Tag Assistant מבית גוגל. למה זה קורה? אני לא יודע. אבל זה מפריע רק בטסטים.
  • המדריך הזה קריא וברור במובייל, אבל כדי לעשות את זה בפועל, תצטרכו לעבוד ב Desktop. אז אם אתם במובייל, תוכלו להקליק על Save To Facebook בחלק העליון של המאמר, או סתם לחזור לפה אחר כך.
  • קודים קוראים. אחר כך מיישמים.

שלב א' – יצירת ערוץ טלגרם

בשלב הראשון צריך לייצר ערוץ טלגרם (Telegram Channel). הערוצים בטלגרם, משמשים לשליחת הודעות לקבוצה מבלי שהקבוצה יכולה לענות. יש להכנס לטלגרם מהנייד, ליצור Channel  חדש מסוג Private ולתת לו שם שכולל את השם שלכם או הסוכנות ואת השם של הלקוח. נניח אם אני עושה את זה עבור לקוח Pampers, אני קורא לערוץ – Pampers Live Conversions by Quickwin וגם נותן לערוץ איזה אוואטאר ממותג. בסוף התהליך יופיע לכם לינק מיוחד שאפשר לשלוח אותו לכל מי שאתם רוצים שיצטרף לצ'אנל הזה. לאחר יצירת הערוץ אתם תגיעו למסך של בחירת אנשי קשר לערוץ. אם אין לכם כרגע אנשי קשר להוסיף, אל תבחרו אף אחד. יש למעלה חץ לחזרה לשלבים הקודמים. עשו זאת וחזרו אחורה עד שתגיעו לדף הבית והערוץ יחכה לכם:

כנסו עכשיו לטלגרם שוב, אבל הפעם דרך הדפדפן בדסקטופ (Telegram Web). אתם תראו את הערוץ שיצרתם מופיע בראש הרשימה. הקליקו על שם הערוץ ושימו לב ל URL בדפדפן. אמור להיות כתוב שם משהו כמו:


https://web.telegram.org/#/im?p=c4443332221_6534534534534534789.

את המספר שצבעתי באדום (10 ספרות) העתיקו ושמרו בצד להמשך. תיכף נעשה בו שימוש. סיימנו שלב א'.

שלב ב' – יצירת בוט טלגרם

השלב הבא, זה לייצר את המנוע ששולח הודעות לצ'אנל, ולדבר הזה קוראים Bot. כן, לטלגרם יש שירות בוטים אדיר ופשוט יחסית לבנייה והוא זה שיהיה אחראי על השליחה בפועל של ההודעות לערוץ הטלגרם.

כדי לבנות בוט חדש, וודאו שה Telegram Web עדיין פתוח לכם בדפדפן בדסקטופ, ורק אז מקליקים פה. עכשיו תראו מולכם איזה בחור חדש בטלגרם הקרוי בשם The BotFather, וזה הבוט של טלגרם שיודע לייצר בוטים בשבילכם. בוט שמייצר בוטים!! כמה עתידני… אז כדי לדבר איתו, כתבו לו פשוט start/

כתגובה, הבוט יתן לכם את כל מילון הפקודות כדי שתוכלו לדבר איתו, וזה נראה ככה:

עכשיו צעד צעד:

  • כתבו ל botfather את הפקודה newbot/
  • תנו שם לבוט. לא משנה איזה. רק אתם תראו את זה. עדיף לתת לו שם כמו Conversion Bot For Pampers.
  • עכשיו, ה BotFather יבקש מכם לתת שם משתמש ייחודי לבוט הזה. זה חייב להית שם שעדיין לא השתמשו בו בעולם. סוג של Username או בלשון מקצועית, @Handle. אם השם תפוס כבר, הסנדק יודיע לכם. אין להשתמש ברווחים, והשם חייב להסתיים בטקסט bot. נניח PampersConversionsBot
  • בסוף התהליך, תקבלו הודעה מה BotFather שהתהליך הצליח ואפילו תקבלו Token בצבע אדום. שמרו את ה Token הזה בצד. עוד רגע משתמשים בו. אם תרצו, אפשר לאפס אותו אחר כך ולקבל טוקן אחר.

בשלב הבא, אתם צריכים לתת לבוט הרשאות לכתוב ל Channel. אז כנסו לצ'אנל (מומלץ דרך המובייל), לחצו על שם ה Channel למעלה ותראו מסך המכיל את רשימת המנויים. לחצו על Administrators, ואז Add Administrator. לחצו כעת על אייקון החיפוש בצד ימין למעלה, וחפשו את שם הבוט שיצרתם, לא השם הארוך, אלא השם המקוצר שנתתם ושחייב להסתיים במילה bot. אין צורך בשטרודל לפני זה. הוסיפו אותו כאדמין וסיימנו עם טלגרם (:

שלב ג' – חוזרים ל GTM

אז יש לנו בוט שיודע לשלוח הודעות לערוץ. מעולה. השלב האחרון זה לדאוג ש GTM ישלח מסר לבוט, והבוט כבר יגלגל את זה הלאה לקבוצה.

בואו נתחיל עם הודעה ממש ממש פשוטה, נניח שבכל פעם שיש המרה, שנקבל את ההודעה Nana Banana. בשביל זה אתם צריכים להוסיף Tag חדש מסוג Custom HTML. הטאג יכיל את הסקריפט הבא:

 
  • במקום XXXXXX, שימו את ה Token שקיבלתם מקודם מה BotFather.
  • במקום AAAAAA, שימו את המספר בן עשר הספרות ששמרתם מתחילת המאמר.
  • במקום המילה MESSAGE שימו את הטקסט Nana Banana.

החלק האחרון, הוא להוסיף טריגר לטאג הזה. אז תבחרו כל טריגר של המרה שאתם רוצים ושכבר קיים לכם ב GTM. זה יכול להיות המרה של איקומרס, הרשמה לדיוור, מה שבא לכם.

כל שנשאר זה לדבג, לעשות טסטים, לפבלש את הקונטיינר ולחכות להמרות אמיתיות שישלחו לכם הודעות לצ'אנל. קיבלתם ננה בננהבכל פעם שיש המרה? אחלה. אבלל הגיע הזמן לשפצר את הטקסט לדברים קצת יותר רציניים.

שלב ד' – משכללים את ההודעות

אז יש לנו בוט, ויש לנו צ'אנל ויש לנו פקודה שרצה בעת ההמרה ושולחת איזה טקסט שאנחנו רוצים לכל המנויים של הצ'אנל. אם אתם יודעים GTM קצת, אפשר לשחק עם ה Variables שכבר יש לכם ב GTM, ולשלוח כל מידע שכבר אגרתם/תפסתם מבעוד מועד. כדי לעשות את זה, צרו Variable בשם Telegram Message. זה יהיה Variable מסוג Constant והוא יכול להיות שרשור של Variables אחרים וטקסטים חופשיים. למשל, נראה קודם כל את הטקסט המקדים Sale ואחר כך את מספר הטרנזקציה, ואת הסכום ופרמטרים נוספים. אז ה Variable יכול להיראות ככה או איך שבא לכם:

ועכשיו צריך לחזור ל Tag של טלגרם שיצרנו ממקודם ולהחליף את הטקסט החופשי ששמנו מקודם ב Variable  שיצרנו:

 

וסיימנו! יש לכם הודעת טלגרם, בריל טיים בכל פעם שיש המרה וזה מכיל את כל מה שאתם צריכים ואתם יכולים להתפרע עם תוכן הטקסט.

מוזמנים לשאול שאלות בתגובות, ומי שצריך אינטגרציות יותר מורכבות, מוזמן ליצור איתנו קשר.

בשורה התחתונה

לא רק לבדיקות, יש לקוחות שממש עפים על זה.

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

איך שולחים לטלגרם שלכם נוטיפיקיישן בריל-טיים על כל המרה באתר ואפילו משרשרים מידע על מכירות, מקורות הגעה ועוד? המדריך המקיף והמלא

לפני כמה שבועות, בקמפיין מסויים היה לנו צורך לקבל עדכונים חיים לגבי ההמרות המתרחשות באתר. לא רצינו להכנס לאנליטיקס כי ממילא הנתונים מגיעים באיחור. ההמרות מגיעות באיחור גם מגוגל ופייסבוק. אבל יש דבר אחד שלא מגיע באיחור. ההמרה עצמה. כלומר, הנחת היסוד היא שכל מערכת שתופסת את ההמרה בזמן אמת, יכולה לדווח לי.

במקרה הספציפי הזה, אפשר היה להביא את זאפייר ודומיו, לחבר ל CRM או למג'נטו ולהתחיל לקבל התראות לאן שרוצים ומתי שרוצים. אבל מי שמכיר אותי ועוקב אחרי, יודע שאני לא אוהב להסתמך על צד ג' וספציפית לא על זאפייר. אם יש תהליך שאני יכול לבנות לבד מבלי להזדקק לצד ג', ואפילו בחינם – זה הכיוון שאני אקח. עכשיו השאלה  הייתה – איך בדיוק אני עושה את זה.

תוך כדי חשיבה על הפתרון, קיבלתי את הסיכום היומי בטלגרם על הקמפיינים שלנו, ואז ירד האסימון, שגם את זה צריך לעשות בטלגרם. יש להם API חייתי, יציב, יעיל ופשוט, וממילא אני והלקוחות שלנו משתמשים בטלגרם, אז למה לא. 

אז איך עושים את זה? הכל מונח לפניכם במאמר הזה שבנוי בדומה לתהליך החשיבה שעברנו בעת הבנייה שלו. קודם, סקיצה של התוצר הסופי, ואז התחלנו מגרסה בסיסית ולאט לאט שכללנו אותה. אני ממליץ לקרוא מההתחלה כמובן כדי לקבל את ההקשר המלא. ועוד דבר…כל התמונות כאן הן תמונות אילוסטרציה יען כי לא יכלתי להראות הודעות אמיתיות.

הצורך

לקבל התראות (Notifications) בריל-טיים בטלגרם כאשר מתבצעת המרה באתר. ההתראות יגיעו לכמה נמענים במקביל. ככה זה יראה בסוף (לא כולל שגיאת הכתיב ב Remarketing):

אבטיפוס

האבטיפוס היה מטופש ויעיל – יצרנו ערוץ טלגרם (Channel) ייעודי ללקוח שלנו (נניח Tesla), וקראנו לו Quickwin Conversions – Tesla.  בכל פעם שיש המרה, נדחפת הודעה לערוץ הזה. מי מנוי לערוץ? מנהלי הקמפיינים אצלי בחברה, הלקוחות ואנוכי. הצ'אנל הוא פרטי כמובן, כלומר שלא ניתן למצוא אותו בטלגרם אלא אם יש לכם את הקישור אליו. הטקסט של ההודעה היה פשוט בהתחלה: "קמפיין טסט – יש המרה!".הקמפיין התחיל, ההמרות הגיעו לכולם והכל היה טוב ונחמד.

גרסת אלפא

מכיוון שהיו כמה קמפיינים במקביל, רצינו לדעת בקירוב מה היה מקור ההגעה של ההמרה. פייסבוק? גוגל? אולי דיוור שהוצאנו? אז החלטנו לקחת את זה שלב אחד קדימה. למה שלא ניקח מהביקור של המשתמש את ה UTM-ים (אם יש) ונדחף אותם בהודעה. הוספנו למגנון תהליך שקורא את ה UTM ומצרף אותו להודעה. עכשיו זה כבר נראה ככה:

הערכים בסוגריים מייצגים את ה UTM's.

אבל מה עם קמפיינים של Google Ads?

בקמפיינים שאין להם UTM, כמו בקמפיינים של Google Ads, יש לנו את ה GCLID של גוגל, אבל ברמה הטכנית לא ניתן לתשאל את גוגל על ה GCLID ולקבל את המידע על הקמפיינים, והדרך היחידה לעשות כוללת סיבוב ארוך למדי שלא רצינו להכנס אליו. אז הוספנו לוגיקה שפשוט בודקת אם יש GCLID. לא חשוב הערך, רק רצינו לדעת אם יש או אין. אם יש אז במקום ה UTM's כתוב פשוט (Google Ads).

עכשיו, אין פה Attribution אמיתי ועמוק. יכול להיות שהיוזר הגיע עכשיו בפעם השנייה מאורגני למרות שלפני שבוע הקליק על מודעה בפייסבוק ואלוהים יודע מה עשה בין לבין. זה רק כדי לתת לכם כיוון מאיפה נראה שההמרה הגיעה. לא פחות ולא יותר.

וזה עבד Fuckin' awesome.

התחילו להגיע נוטיפיקיישנס בשניה שההמרה התרחשה ואפילו קיבלנו מידע על מקור ההמרה. בשלב מאוחר יותר, שילבנו את הסקריפט של יניר קליסר שולקח את ה UTM של הביקור הראשון והאחרון ושומר אותם בקוקיז. אז שלפנו את המידע הזה מהקוקיז כדי לגלגל מידע בנוטיפיקיישן גם על מקור ההגעה הראשון והאחרון…סוג של אטריביושן למתחילים.  וכולם היו שמחים. עד ש.

גרסת Beta

"הלו אסף? אתה יכול להוסיף את המספר של הטרנזקציה וגם את הסכום ואם אפשר את רשימת המוצרים?"
– "תגיד, מה נסגר? זה כולה נוטיפיקיישן, כדי שנדע שהכל בסדר. זה לא מערכת דיווח. כנס למג'נטו כבר"
"כן, אבל אם כבר שלחתם את זה – מה הבעיה להוסיף?"

וואלה, מוצרים כדרכם של מוצרים, יש להם חיים משל עצמם. אז אפשר כבר להוסיף מידע על הטרנזקציה כמו מספר טרנזקציה וסכום. אני באופן אישי לא מקבל כבר התראות בשוטף, אבל לקוחות מקבלים מה שהם רוצים, ועכשיו הם מקבלים גם UTM, גם מספר טרנזקציה, גם רשימת מוצרים גם הכנסה, הכל. רק תעזבו אותי בשקט.

כל התהליך – שלב שלב

בקשה קטנה לפני שמתחילים: עקבתם אחרי ההוראות וזה עובד? אתם והלקוחות שלכם נהנים מזה? אני מאד אשמח שתכתבו בתגובות שעשיתם ושזה עובד (או לא עובד..). מי שרוצה להתמקצע בנושאים נוספים הקשורים לדשבורדים, אוטומציות וסופרמטריקס, מוזמן להירשם לסדנה ביום חמישי הקרוב.
יאללה מתחילים.

תשתית – המצרכים, איך זה עובד, ומתי זה לא עובד

  • המנגנון מיועד להמרות שמתבצעות באתר שלכם. טפסים שמילאו באתר, עסקאות איקומרס, הרשמות לדיוור, וואטאבר. כל עוד זה באתר שלכם, זה יעבוד. מכאן, שלקמפיין לידים בפייסבוק למשל – זה לא יעבוד.
  • המנגנון מבוסס על עבודה עם Google Tag Manager. כל עוד יש ב GTM טריגר של המרה שאתם שולחים את כל הפיקסלים של גוגל, פייסבוק וכו', וגם את פרטי הטרנזקציה – אתם מסודרים. אבל, אם הפיקסלים שלכם ברגע ההמרה נשלחים Hard Coded – זה לא נתמך כאן. זה אפשרי כמובן, אבל דורש כבר התעסקות בקוד של האתר ואנחנו יותר בקטע של Quick & Dirty, כן?
  • דפדפנים שונים לא ממש מתים על הטכניקה הזו. אז יש מצב שתראו כל מיני הודעות אזהרה בקונסול. זה עדיין ירוץ, אל דאגה.
  • אם אתם עושים טסטים, ומשום מה מקבלים את אותה הנוטיפיקציה כמה פעמים בו זמנית למרות שהייתה המרה אחת, אז זה גליץ' שקורה רק בדפדפן Chorme ורק למי שמותקן אצלו התוסף Tag Assistant מבית גוגל. למה זה קורה? אני לא יודע. אבל זה מפריע רק בטסטים.
  • המדריך הזה קריא וברור במובייל, אבל כדי לעשות את זה בפועל, תצטרכו לעבוד ב Desktop. אז אם אתם במובייל, תוכלו להקליק על Save To Facebook בחלק העליון של המאמר, או סתם לחזור לפה אחר כך.
  • קודים קוראים. אחר כך מיישמים.

שלב א' – יצירת ערוץ טלגרם

בשלב הראשון צריך לייצר ערוץ טלגרם (Telegram Channel). הערוצים בטלגרם, משמשים לשליחת הודעות לקבוצה מבלי שהקבוצה יכולה לענות. יש להכנס לטלגרם מהנייד, ליצור Channel  חדש מסוג Private ולתת לו שם שכולל את השם שלכם או הסוכנות ואת השם של הלקוח. נניח אם אני עושה את זה עבור לקוח Pampers, אני קורא לערוץ – Pampers Live Conversions by Quickwin וגם נותן לערוץ איזה אוואטאר ממותג. בסוף התהליך יופיע לכם לינק מיוחד שאפשר לשלוח אותו לכל מי שאתם רוצים שיצטרף לצ'אנל הזה. לאחר יצירת הערוץ אתם תגיעו למסך של בחירת אנשי קשר לערוץ. אם אין לכם כרגע אנשי קשר להוסיף, אל תבחרו אף אחד. יש למעלה חץ לחזרה לשלבים הקודמים. עשו זאת וחזרו אחורה עד שתגיעו לדף הבית והערוץ יחכה לכם:

כנסו עכשיו לטלגרם שוב, אבל הפעם דרך הדפדפן בדסקטופ (Telegram Web). אתם תראו את הערוץ שיצרתם מופיע בראש הרשימה. הקליקו על שם הערוץ ושימו לב ל URL בדפדפן. אמור להיות כתוב שם משהו כמו:


https://web.telegram.org/#/im?p=c4443332221_6534534534534534789.

את המספר שצבעתי באדום (10 ספרות) העתיקו ושמרו בצד להמשך. תיכף נעשה בו שימוש. סיימנו שלב א'.

שלב ב' – יצירת בוט טלגרם

השלב הבא, זה לייצר את המנוע ששולח הודעות לצ'אנל, ולדבר הזה קוראים Bot. כן, לטלגרם יש שירות בוטים אדיר ופשוט יחסית לבנייה והוא זה שיהיה אחראי על השליחה בפועל של ההודעות לערוץ הטלגרם.

כדי לבנות בוט חדש, וודאו שה Telegram Web עדיין פתוח לכם בדפדפן בדסקטופ, ורק אז מקליקים פה. עכשיו תראו מולכם איזה בחור חדש בטלגרם הקרוי בשם The BotFather, וזה הבוט של טלגרם שיודע לייצר בוטים בשבילכם. בוט שמייצר בוטים!! כמה עתידני… אז כדי לדבר איתו, כתבו לו פשוט start/

כתגובה, הבוט יתן לכם את כל מילון הפקודות כדי שתוכלו לדבר איתו, וזה נראה ככה:

עכשיו צעד צעד:

  • כתבו ל botfather את הפקודה newbot/
  • תנו שם לבוט. לא משנה איזה. רק אתם תראו את זה. עדיף לתת לו שם כמו Conversion Bot For Pampers.
  • עכשיו, ה BotFather יבקש מכם לתת שם משתמש ייחודי לבוט הזה. זה חייב להית שם שעדיין לא השתמשו בו בעולם. סוג של Username או בלשון מקצועית, @Handle. אם השם תפוס כבר, הסנדק יודיע לכם. אין להשתמש ברווחים, והשם חייב להסתיים בטקסט bot. נניח PampersConversionsBot
  • בסוף התהליך, תקבלו הודעה מה BotFather שהתהליך הצליח ואפילו תקבלו Token בצבע אדום. שמרו את ה Token הזה בצד. עוד רגע משתמשים בו. אם תרצו, אפשר לאפס אותו אחר כך ולקבל טוקן אחר.

בשלב הבא, אתם צריכים לתת לבוט הרשאות לכתוב ל Channel. אז כנסו לצ'אנל (מומלץ דרך המובייל), לחצו על שם ה Channel למעלה ותראו מסך המכיל את רשימת המנויים. לחצו על Administrators, ואז Add Administrator. לחצו כעת על אייקון החיפוש בצד ימין למעלה, וחפשו את שם הבוט שיצרתם, לא השם הארוך, אלא השם המקוצר שנתתם ושחייב להסתיים במילה bot. אין צורך בשטרודל לפני זה. הוסיפו אותו כאדמין וסיימנו עם טלגרם (:

שלב ג' – חוזרים ל GTM

אז יש לנו בוט שיודע לשלוח הודעות לערוץ. מעולה. השלב האחרון זה לדאוג ש GTM ישלח מסר לבוט, והבוט כבר יגלגל את זה הלאה לקבוצה.

בואו נתחיל עם הודעה ממש ממש פשוטה, נניח שבכל פעם שיש המרה, שנקבל את ההודעה Nana Banana. בשביל זה אתם צריכים להוסיף Tag חדש מסוג Custom HTML. הטאג יכיל את הסקריפט הבא:

 
  • במקום XXXXXX, שימו את ה Token שקיבלתם מקודם מה BotFather.
  • במקום AAAAAA, שימו את המספר בן עשר הספרות ששמרתם מתחילת המאמר.
  • במקום המילה MESSAGE שימו את הטקסט Nana Banana.

החלק האחרון, הוא להוסיף טריגר לטאג הזה. אז תבחרו כל טריגר של המרה שאתם רוצים ושכבר קיים לכם ב GTM. זה יכול להיות המרה של איקומרס, הרשמה לדיוור, מה שבא לכם.

כל שנשאר זה לדבג, לעשות טסטים, לפבלש את הקונטיינר ולחכות להמרות אמיתיות שישלחו לכם הודעות לצ'אנל. קיבלתם ננה בננהבכל פעם שיש המרה? אחלה. אבלל הגיע הזמן לשפצר את הטקסט לדברים קצת יותר רציניים.

שלב ד' – משכללים את ההודעות

אז יש לנו בוט, ויש לנו צ'אנל ויש לנו פקודה שרצה בעת ההמרה ושולחת איזה טקסט שאנחנו רוצים לכל המנויים של הצ'אנל. אם אתם יודעים GTM קצת, אפשר לשחק עם ה Variables שכבר יש לכם ב GTM, ולשלוח כל מידע שכבר אגרתם/תפסתם מבעוד מועד. כדי לעשות את זה, צרו Variable בשם Telegram Message. זה יהיה Variable מסוג Constant והוא יכול להיות שרשור של Variables אחרים וטקסטים חופשיים. למשל, נראה קודם כל את הטקסט המקדים Sale ואחר כך את מספר הטרנזקציה, ואת הסכום ופרמטרים נוספים. אז ה Variable יכול להיראות ככה או איך שבא לכם:

ועכשיו צריך לחזור ל Tag של טלגרם שיצרנו ממקודם ולהחליף את הטקסט החופשי ששמנו מקודם ב Variable  שיצרנו:

 

וסיימנו! יש לכם הודעת טלגרם, בריל טיים בכל פעם שיש המרה וזה מכיל את כל מה שאתם צריכים ואתם יכולים להתפרע עם תוכן הטקסט.

מוזמנים לשאול שאלות בתגובות, ומי שצריך אינטגרציות יותר מורכבות, מוזמן ליצור איתנו קשר.