רמת קושי 3

זיהוי השעה המקומית של הגולשים באתר באמצעות Google Tag Manager

גוגל אנליטיקס לא מתמודד עם אתרים גלובליים מבחינת חישוב שעת ההגעה של המשתמש. הגיע הזמן לתקן את זה ולדעת מתי הגולשים שלכם מגיעים לאתר על פיה השעון המקומי שלהם בעזרת Google Tag Manager

אסף טרפיקנט | 09 אוקטובר, 2015

את הדוח הבא והמידע היקר שתגלו מאחוריו אני ממש אוהב ורק בעקבות שאלה שהופנתה אלי, נזכרתי שאפשר גם לכתוב על זה מאמר נהדר ויעיל. הטכניקה עצמה וותיקה מאד וניתן ליישם אותה במגוון אופנים, אבל למי שיש Tag Manager זה הולך להיות הרבה יותר פשוט.
אז הכל התחיל כשמישהו שאל אותי בפורום שאלה פשוטה:

האם שעת הביקור שגוגל אנליטיקס מציג לנו היא השעה המקומית של המשתמש או השעה שעל פיה מוגדר החשבון?

התשובה שלי הייתה "לפי השעה שמוגדרת בחשבון". כלומר, אם משתמש מאנגליה נכנס לאתר ובאותו הזמן נכנס משתמש מישראל, הרי שבדוחות של השעות, שני הביקורים ייספרו על אותה שעה למרות שברור לנו שהשעה המקומית של שני המשתמשים שונה (הפרש של 2-3 שעות במקרה הזה, בהתאם לשעון קיץ).

שאלה: רגע, אם שניהם ייספרו על אותה שעה, מה תהיה השעה?
תשובה: לפי הגדרות החשבון! אם החשבון שלכם הוגדר על פי שעון ישראל למשל, ושני המשתמשים ביקרו בשעה תשע בבוקר (שעון ישראל), אז זוהי השעה שתופיע עבור שניהם, למרות שבשביל האנגלי השעה בכלל 6 בבוקר.
עוד דוגמא – משתמש מרוסיה נכנס באחת בלילה, לפי השעון שלו,  לאתר שלכם וממיר. משתמש בלונדון נכנס באחת בלילה (שעון שלו) וממיר. האם תראו בדוחות שתי המרות באחת בלילה? לא. גוגל יתקן את השעות האלה לשעה שמוגדרת לכם בחשבון, כך שאם למשל מוגדר לכם בחשבון שעון ישראל, ההמרה מלונדון תחשב כהמרה בשעה 4 בבוקר וההמרה של רוסיה תחשב כהמרה ב 12 בלילה. כלומר לכאורה, גוגל מציג מצב בו יש פער של 4 שעות בין שתי ההמרות.

מה אני מציע?

אם האתר שלכם גלובלי ובאים אליו מבקרים מכל רחבי העולם, ברור למדי שהשעה כפי שהיא מוצגת בגוגל אנליטיקס כמעט חסרת משמעות. לכן בכל אתר כזה אני מטמיע בגוגל אנליטיקס את השעה המקומית של המשתמשים ומקבל למשל את התוצאה הסופית הבאה:


Full hours

הסבר:

העמודה הראשונה מציגה את השעה כפי שגוגל אנליטיקס מבין אותה. זה שדה שמגיע מוכן וכאמור, לא ממש יעיל באתרים גלובליים. העמודה השלישית מציגה את השעה המקומית (מיד אלמד איך).

בעמודה הרביעית לקחתי את זה צעד אחד קדימה והצגתי את החלק ביממה בה התבצע הביקור על פי השעון המקומי של המשתמש. ככה זה נראה באופן מסוכם יותר:

By PART OF DAY

אפשר לראות בעמודה Local Part of Day, ששיא המבקרים שלי ביום הזה הוא בין אחת בלילה ל 6 בבוקר, שעון מקומי של המשתמשים, תוך התעלמות מאיזו מדינה הם. אם תהיתי מהם השעות החמות באתר שלי, זו התשובה. אם רציתם לדעת באמת באיזה חלק של היממה יש הכי הרבה המרות, זו התשובה. העמודה הזו, Local Part of day לא קיימת בגוגל אנליטיקס ומיד אלמד גם איך אתם תוכלו לעשות זאת.

שימוש ב Local Time למעשה מנרמל את כל המשתמשים על אותו ציר של היממה ומאפשר לכם בין היתר לטרגט ביעילות קמפיינים במדינות שונות.

אז איך הקסם הזה מתבצע?

עכשיו כשיש לנו Google Tag Manager ההטמעה הרבה יותר פשוטה מבעבר. תעקבו אחרי הצעדים במצגת שהכנתי, וזה אצלכם. אפס ידע בתכנות, כבר אמרתי?

הערה קטנה: במהלך המצגת יוצג קטע קוד קצר שתצטרכו אותו.  במקום שתקלידו אותו, תוכלו להעתיק אותו מכאן. קדימה להוראות:

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

גוגל אנליטיקס לא מתמודד עם אתרים גלובליים מבחינת חישוב שעת ההגעה של המשתמש. הגיע הזמן לתקן את זה ולדעת מתי הגולשים שלכם מגיעים לאתר על פיה השעון המקומי שלהם בעזרת Google Tag Manager

את הדוח הבא והמידע היקר שתגלו מאחוריו אני ממש אוהב ורק בעקבות שאלה שהופנתה אלי, נזכרתי שאפשר גם לכתוב על זה מאמר נהדר ויעיל. הטכניקה עצמה וותיקה מאד וניתן ליישם אותה במגוון אופנים, אבל למי שיש Tag Manager זה הולך להיות הרבה יותר פשוט.
אז הכל התחיל כשמישהו שאל אותי בפורום שאלה פשוטה:

האם שעת הביקור שגוגל אנליטיקס מציג לנו היא השעה המקומית של המשתמש או השעה שעל פיה מוגדר החשבון?

התשובה שלי הייתה "לפי השעה שמוגדרת בחשבון". כלומר, אם משתמש מאנגליה נכנס לאתר ובאותו הזמן נכנס משתמש מישראל, הרי שבדוחות של השעות, שני הביקורים ייספרו על אותה שעה למרות שברור לנו שהשעה המקומית של שני המשתמשים שונה (הפרש של 2-3 שעות במקרה הזה, בהתאם לשעון קיץ).

שאלה: רגע, אם שניהם ייספרו על אותה שעה, מה תהיה השעה?
תשובה: לפי הגדרות החשבון! אם החשבון שלכם הוגדר על פי שעון ישראל למשל, ושני המשתמשים ביקרו בשעה תשע בבוקר (שעון ישראל), אז זוהי השעה שתופיע עבור שניהם, למרות שבשביל האנגלי השעה בכלל 6 בבוקר.
עוד דוגמא – משתמש מרוסיה נכנס באחת בלילה, לפי השעון שלו,  לאתר שלכם וממיר. משתמש בלונדון נכנס באחת בלילה (שעון שלו) וממיר. האם תראו בדוחות שתי המרות באחת בלילה? לא. גוגל יתקן את השעות האלה לשעה שמוגדרת לכם בחשבון, כך שאם למשל מוגדר לכם בחשבון שעון ישראל, ההמרה מלונדון תחשב כהמרה בשעה 4 בבוקר וההמרה של רוסיה תחשב כהמרה ב 12 בלילה. כלומר לכאורה, גוגל מציג מצב בו יש פער של 4 שעות בין שתי ההמרות.

מה אני מציע?

אם האתר שלכם גלובלי ובאים אליו מבקרים מכל רחבי העולם, ברור למדי שהשעה כפי שהיא מוצגת בגוגל אנליטיקס כמעט חסרת משמעות. לכן בכל אתר כזה אני מטמיע בגוגל אנליטיקס את השעה המקומית של המשתמשים ומקבל למשל את התוצאה הסופית הבאה:


Full hours

הסבר:

העמודה הראשונה מציגה את השעה כפי שגוגל אנליטיקס מבין אותה. זה שדה שמגיע מוכן וכאמור, לא ממש יעיל באתרים גלובליים. העמודה השלישית מציגה את השעה המקומית (מיד אלמד איך).

בעמודה הרביעית לקחתי את זה צעד אחד קדימה והצגתי את החלק ביממה בה התבצע הביקור על פי השעון המקומי של המשתמש. ככה זה נראה באופן מסוכם יותר:

By PART OF DAY

אפשר לראות בעמודה Local Part of Day, ששיא המבקרים שלי ביום הזה הוא בין אחת בלילה ל 6 בבוקר, שעון מקומי של המשתמשים, תוך התעלמות מאיזו מדינה הם. אם תהיתי מהם השעות החמות באתר שלי, זו התשובה. אם רציתם לדעת באמת באיזה חלק של היממה יש הכי הרבה המרות, זו התשובה. העמודה הזו, Local Part of day לא קיימת בגוגל אנליטיקס ומיד אלמד גם איך אתם תוכלו לעשות זאת.

שימוש ב Local Time למעשה מנרמל את כל המשתמשים על אותו ציר של היממה ומאפשר לכם בין היתר לטרגט ביעילות קמפיינים במדינות שונות.

אז איך הקסם הזה מתבצע?

עכשיו כשיש לנו Google Tag Manager ההטמעה הרבה יותר פשוטה מבעבר. תעקבו אחרי הצעדים במצגת שהכנתי, וזה אצלכם. אפס ידע בתכנות, כבר אמרתי?

הערה קטנה: במהלך המצגת יוצג קטע קוד קצר שתצטרכו אותו.  במקום שתקלידו אותו, תוכלו להעתיק אותו מכאן. קדימה להוראות: