רמת קושי 1

6 סיבות לעקוב בזמן אמת אחרי הגולשים באתר (Real Time)

למה אתם חייבים להתחיל להשתמש בכלי Real Time אנליטיקס ולהכניס את זה לשגרת העבודה? 6 סיבות מצויינות לשימוש בריל טיים (גם של גוגל אנליטיקס).

אסף טרפיקנט | 11 נובמבר, 2012

רובכם משתמשים בגוגל אנליטיקס, אז אני מניח שרובכם מכירים את מודול הריל טיים, המציג בזמן אמת מה קורה אצלכם באתר (ואם אתם לא מכירים יש סרטון הדגמה למטה). אז יש עוד כלים חוץ מגוגל אנליטיקס, למשל Chartbeat, Lucky Orange, Woopra ולמען האמת רוב הכלים החדשים, אבל הפעם אני לא סוקר כלים אלא מציג בפניכם 10 סיבות נהדרות מדוע כדי לכם להתחיל להציץ בריל טיים מפעם לפעם, ואפילו להכניס את זה לשגרת העבודה.

כי אתם מבינים שיש אנשים אמיתיים מאחורי המסך

כשמסתכלים בנתוני האנליטיקס באופן שוטף, כל מה שאנחנו רואים זה מספרים בתצוגות שונות ובחיתוכים שונים וברוב הזמן הנתונים מקובצים ומסוכמים. עבודה בריל-טיים משנה את כל פרספקטיבת ההסתכלות שלכם ואנו רואים שבאמת יש מישהו כרגע באתר. לא מספרים, אלא בני אדם. מסתכלים, בוחנים, מתלבטים, נוטשים.

כי זו הזדמנות נהדרת ליצור איתם קשר

ישנם לא מעט כלים המאפשרים לכם לפתוח צ'אט ישירות עם גולש ספציפי. למשל אפשר להתחיל בצ'אט עם גולש שהגיע ממילת חיפוש מסויימת מגוגל, צפה בדף הבית ובעוד שני דפים ואז אתם מחליטים בנקודה מסויימת שזה הזמן להקפיץ את ה Popup ולפתוח איתו בשיחה אחד על אחד.
פעילות זו נפוצה בהרבה אתרים ואני ממליץ ליישם אותה גם באתרי B2B בעלי תעבורה נמוכה אך איכותית, זה יכול לשפר את אחוזי ההמרה פלאים!

כי כיף להסתכל על זה

אם אודה על האמת, יש בתצוגות ריל טיים משהו מאד ממכר. אפשר לבהות בזה שעות. לקוחות יודעים שאני תמיד דואג לתלות איזה מסך גדול עם תצוגת ריל טיים במסדרונות ובמקומות קריטיים במשרדי החברה. זה מייצר אנרגיה חיובית, זה מזכיר לכולם שבסוף אנו עובדים עם אנשים, וזה מדרבן להמשיך לעשות עבודה טובה כי הנה – היא עובדת בשידור חי ולא צריך לחכות להרמת כוסית חגיגית או לפרסום דוחות רבעוניים.

כי אפשר לראות איך אפיקי השיווק שלכם פועלים בריל טיים

מי שקרא את הראיון המרתק עם גבריאל מנשה, עורך המדיה ב Xnet, זוכר שהם מסתכלים ב Real Time כדי לדעת האם החלונית הקטנה שהם מקבלים מ Ynet אכן מביאה טראפיק עכשיו. האם התמונה מספיק מעניינת, האם הטקסט מושך את העין, כי אם לא, הם יכולים לשנות את התמונה והטקסט ולמשוך יותר קהל. לא אחר כך ולא מחר. עכשיו.

כי אפשר לראות האם קהל היעד שלכם פעיל בריל טיים

אני לא מדבר על האם אפיק שיווקי אפקטיבי או לא, אלא האם הוא רלוונטי בכלל לאותו הרגע. דיוור של ניוזלטר למשל. נניח שאני שולח היום בשעה 14:00 דיוור. ברגע השליחה ולמשך כרבע שעה, אני מסתכל על הריל טיים. אם תייגתם את הקמפיינים כמו שצריך, תראו בתצוגת הרילטיים איזה טראפיק מגיע בדיוק מהדיוור הספציפי.
אם אתם מסתכלים בריל טיים ולמשך רבע שעה אין כניסות או שמספר הכניסות שולי יחסית לגודל רשימת התפוצה, זה יכול להגיד שאפיק המייל שלכם, מול קהל היעד שלכם, אינו פועל בריל טיים. ייתכן ואנשים מקבלים ולא פותחים אותו עכשיו. ייתכן וקהל היעד שלכם בכלל לא נמצא מול המחשב עכשיו (הפרשי שעות בין מדינות) וסיבות אחרות.
אם למשל יש לי קבוצת פייסבוק (יש לנו קבוצה) ואני מפרסם קישור למאמר הזה, ואני רואה ברילטיים, שניות אחרי הפרסום, שיש כרגע 30 צופים מתוך הקבוצה, אני יכול להניח שהקבוצה היא אפקטיבית גם בריל טיים, ולא מעט אנשים מבלים בפייסבוק בשעה שפרסמתי את הקישור וגם מעניין אותם להכנס (והם גם מקבלים Notification מהקבוצה שזה בכלל נהדר). זה יכול ללמד אותי המון על היחס של אנשים לקבוצה, על האפקטיביות שלה ואולי על היחס של הקבוצה כלפי מי שמפרסם שם תכנים.

כדי לראות האם שינויים שעשיתם משפיעים מיידית (ולא מחר)

מקרה מהשבוע שעבר. אתר מכירה של מערכת SAAS. שיא התעבורה מגיע לאתר בשעה 17:00 שעון ישראל. וזו השעה שבה בדקנו גם השפעה של שינוי טקסט בכפתור ה Call to Action במסגרת A/B Testing. לא רצינו לחכות לתוצאות מסכמות אחרי כמה ימים, אלא רצינו לדעת איך השינוי השפיע.
לפני שעשינו את השינוי, ניסינו לקבל התנהגות ממוצעת בימי עבודה רגילים על מנת שנוכל לקבל נקודת ייחוס. בסוף ביצענו את השינוי ובאופן מיידי הקהל הצביע ברגליים וברח לאפשרויות אחרות באתר באופן מורגש. אחרי למעלה משעה נוספת של צפייה בריל טיים וכסיסת ציפורניים, החזרנו את הכפתור לקדמותו. לאחר יומיים הסתכלנו בדוחות הרגילים וממש ראינו את ה"נפילה" במספר ההמרות. הפעם הנפילה ארכה שעתיים בלבד ולא יום למשל.
לא תמיד זה מתאים אגב, זה די תלוי בכמות התעבורה ובמאפיינים נוספים, אבל אני מניח שהבנתם את העקרון.

עכישו מה שנשאר לכם זה להתארגן על מסך נוסף. אם יש לכם כזה, מוזמנים לצלם ולהעלות לקבוצה בפייסבוק.

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

למה אתם חייבים להתחיל להשתמש בכלי Real Time אנליטיקס ולהכניס את זה לשגרת העבודה? 6 סיבות מצויינות לשימוש בריל טיים (גם של גוגל אנליטיקס).

רובכם משתמשים בגוגל אנליטיקס, אז אני מניח שרובכם מכירים את מודול הריל טיים, המציג בזמן אמת מה קורה אצלכם באתר (ואם אתם לא מכירים יש סרטון הדגמה למטה). אז יש עוד כלים חוץ מגוגל אנליטיקס, למשל Chartbeat, Lucky Orange, Woopra ולמען האמת רוב הכלים החדשים, אבל הפעם אני לא סוקר כלים אלא מציג בפניכם 10 סיבות נהדרות מדוע כדי לכם להתחיל להציץ בריל טיים מפעם לפעם, ואפילו להכניס את זה לשגרת העבודה.

כי אתם מבינים שיש אנשים אמיתיים מאחורי המסך

כשמסתכלים בנתוני האנליטיקס באופן שוטף, כל מה שאנחנו רואים זה מספרים בתצוגות שונות ובחיתוכים שונים וברוב הזמן הנתונים מקובצים ומסוכמים. עבודה בריל-טיים משנה את כל פרספקטיבת ההסתכלות שלכם ואנו רואים שבאמת יש מישהו כרגע באתר. לא מספרים, אלא בני אדם. מסתכלים, בוחנים, מתלבטים, נוטשים.

כי זו הזדמנות נהדרת ליצור איתם קשר

ישנם לא מעט כלים המאפשרים לכם לפתוח צ'אט ישירות עם גולש ספציפי. למשל אפשר להתחיל בצ'אט עם גולש שהגיע ממילת חיפוש מסויימת מגוגל, צפה בדף הבית ובעוד שני דפים ואז אתם מחליטים בנקודה מסויימת שזה הזמן להקפיץ את ה Popup ולפתוח איתו בשיחה אחד על אחד.
פעילות זו נפוצה בהרבה אתרים ואני ממליץ ליישם אותה גם באתרי B2B בעלי תעבורה נמוכה אך איכותית, זה יכול לשפר את אחוזי ההמרה פלאים!

כי כיף להסתכל על זה

אם אודה על האמת, יש בתצוגות ריל טיים משהו מאד ממכר. אפשר לבהות בזה שעות. לקוחות יודעים שאני תמיד דואג לתלות איזה מסך גדול עם תצוגת ריל טיים במסדרונות ובמקומות קריטיים במשרדי החברה. זה מייצר אנרגיה חיובית, זה מזכיר לכולם שבסוף אנו עובדים עם אנשים, וזה מדרבן להמשיך לעשות עבודה טובה כי הנה – היא עובדת בשידור חי ולא צריך לחכות להרמת כוסית חגיגית או לפרסום דוחות רבעוניים.

כי אפשר לראות איך אפיקי השיווק שלכם פועלים בריל טיים

מי שקרא את הראיון המרתק עם גבריאל מנשה, עורך המדיה ב Xnet, זוכר שהם מסתכלים ב Real Time כדי לדעת האם החלונית הקטנה שהם מקבלים מ Ynet אכן מביאה טראפיק עכשיו. האם התמונה מספיק מעניינת, האם הטקסט מושך את העין, כי אם לא, הם יכולים לשנות את התמונה והטקסט ולמשוך יותר קהל. לא אחר כך ולא מחר. עכשיו.

כי אפשר לראות האם קהל היעד שלכם פעיל בריל טיים

אני לא מדבר על האם אפיק שיווקי אפקטיבי או לא, אלא האם הוא רלוונטי בכלל לאותו הרגע. דיוור של ניוזלטר למשל. נניח שאני שולח היום בשעה 14:00 דיוור. ברגע השליחה ולמשך כרבע שעה, אני מסתכל על הריל טיים. אם תייגתם את הקמפיינים כמו שצריך, תראו בתצוגת הרילטיים איזה טראפיק מגיע בדיוק מהדיוור הספציפי.
אם אתם מסתכלים בריל טיים ולמשך רבע שעה אין כניסות או שמספר הכניסות שולי יחסית לגודל רשימת התפוצה, זה יכול להגיד שאפיק המייל שלכם, מול קהל היעד שלכם, אינו פועל בריל טיים. ייתכן ואנשים מקבלים ולא פותחים אותו עכשיו. ייתכן וקהל היעד שלכם בכלל לא נמצא מול המחשב עכשיו (הפרשי שעות בין מדינות) וסיבות אחרות.
אם למשל יש לי קבוצת פייסבוק (יש לנו קבוצה) ואני מפרסם קישור למאמר הזה, ואני רואה ברילטיים, שניות אחרי הפרסום, שיש כרגע 30 צופים מתוך הקבוצה, אני יכול להניח שהקבוצה היא אפקטיבית גם בריל טיים, ולא מעט אנשים מבלים בפייסבוק בשעה שפרסמתי את הקישור וגם מעניין אותם להכנס (והם גם מקבלים Notification מהקבוצה שזה בכלל נהדר). זה יכול ללמד אותי המון על היחס של אנשים לקבוצה, על האפקטיביות שלה ואולי על היחס של הקבוצה כלפי מי שמפרסם שם תכנים.

כדי לראות האם שינויים שעשיתם משפיעים מיידית (ולא מחר)

מקרה מהשבוע שעבר. אתר מכירה של מערכת SAAS. שיא התעבורה מגיע לאתר בשעה 17:00 שעון ישראל. וזו השעה שבה בדקנו גם השפעה של שינוי טקסט בכפתור ה Call to Action במסגרת A/B Testing. לא רצינו לחכות לתוצאות מסכמות אחרי כמה ימים, אלא רצינו לדעת איך השינוי השפיע.
לפני שעשינו את השינוי, ניסינו לקבל התנהגות ממוצעת בימי עבודה רגילים על מנת שנוכל לקבל נקודת ייחוס. בסוף ביצענו את השינוי ובאופן מיידי הקהל הצביע ברגליים וברח לאפשרויות אחרות באתר באופן מורגש. אחרי למעלה משעה נוספת של צפייה בריל טיים וכסיסת ציפורניים, החזרנו את הכפתור לקדמותו. לאחר יומיים הסתכלנו בדוחות הרגילים וממש ראינו את ה"נפילה" במספר ההמרות. הפעם הנפילה ארכה שעתיים בלבד ולא יום למשל.
לא תמיד זה מתאים אגב, זה די תלוי בכמות התעבורה ובמאפיינים נוספים, אבל אני מניח שהבנתם את העקרון.

עכישו מה שנשאר לכם זה להתארגן על מסך נוסף. אם יש לכם כזה, מוזמנים לצלם ולהעלות לקבוצה בפייסבוק.