רמת קושי 1

מה זה בדיוק Medium בגוגל אנליטיקס?

אז מה זה מדיום (Medium) בדיוק בגוגל אנליטיקס, האם יש סטנדרט לזה ולמה כדאי ליישר קו עם הסטנדרט?

אסף טרפיקנט | 24 יוני, 2012
הורדת ספר

עולם המונחים של גוגל אנליטיקס בפרט, וכלי ווב אנליטיקס בכלל, עשיר ומגוון אבל נוטה לפעמים להיות מבלבל, במיוחד שכלי אנליטיקס שונים קוראים לאותו הדבר בשמות שונים. אני רוצה להתמקד הפעם על המונח Medium החמקמק ולעזור לכם ליישר קו עם ההגדרות של גוגל אנליטיקס, גם כדי שתעבדו נכון, וגם כדי שדוח מאד מיוחד, שמעט עושים בו שימוש, יוכל לרוץ באופן תקין.

מדיום? מדיה?

לפני שנתחיל, רגע של עברית: מדיה זה ברבים ומדיום זה לשון יחיד. המונחים מדיות או מדיומים שגויים ויש לומר מדיה כאשר מתכוונים לדבר בלשון רבים. אז מה זה מדיום בגוגל אנליטיקס? מדיום זו סוג הפלטפורמה ממנה אתם רוצים לייצר תעבורה לאתר שלכם. בואו נניח ששמתם פרסומת מודפסת בתחנת רכבת. המדיום  יכול להיות למשל Printed Ad.
יש מדיה שגוגל אנליטיקס כבר מכיר ומקטלג באופן אוטומטי.  מנועי חיפוש למשל, מוגדרים כמדיום מסוג Search Engine, התעבורה שמגיעה אליכם מקישור ששמתם בוויקיפדיה תזוהה כמדיום מסוג Referral וכן הלאה.אבל לא להתבלבל – מדיום זה לא שם האתר שמביא לכם תעבורה, אלא סוג המדיה בה אתם עושים שימוש.

הקשר בין מדיום לתיוג קמפיינים

אני מניח שאתם מכירים כבר את כל נושא תיוג הקמפיינים, בעזרתו אתם יכולים להשוות ולבחון אפקטיביות של אפיקי השיווק השונים שלכם, ואם לא, אז תתחילו לקרוא כאן ואז תחזרו לפה, אחרת לא תבינו מה אני רוצה מכם וגם תעלו לי את ה Bounce Rate.

מי שמתייג קמפיינים בהצלחה כבר תקופה ארוכה יודע שיש שדה בשם Medium, ואנו שמים בו ערכים שונים בהתאם לסוג האפיק השיווקי בו אנו פועלים. מומלץ גם לשמור על מבנה תיוגים בעל תבנית קבועה, ולשם כך, בתוסף שפיתחתי ושאפשר להוריד אותו מכאן, אפשר לייצא ולייבא תיוגים ולשתף אותם בין כל עובדי השיווק או עובדי החברה, על מנת ליצור סטנדרטיזציה בתיוגים. אבל חוץ מזה כדאי שתדעו עוד משהו…

הסטנדרט של גוגל לשדה Medium

אז נכון שהרבה מתייגים לפי מה שבא להם, אבל גוגל הוציאו הנחיות די ברורות שנועדו לסייע לכם לתייג קישורים באופן מדוייק יותר ובאופן שנתמך באופן טבעי על ידי הדוחות של גוגל אנליטיקס (ובעיקר דוחות Multi Channel Funnels).
הרשימה הבאה מכילה ערכים שאתם יכולים לשים בשדה Medium. שימו את העכבר על המונח מנת לראות הסבר על המושג.

  • CPM
  • PPC
  • CPC
  • CPP
  • CPC
  • CPA
  • CPV
  • Display – מודעות מסוג באנר.
  • Content-Text  – למודעות טקסטואליות המופיעות באתרי תוכן, ואשר מתאימות עצמן לסוג התוכן, תוך שימוש ברשתות פרסום צד ג' שאינן Google Adwords.
  • Affiliate – לתיוג תעבורה המגיעה משותפים (Affiliates)
  • email – לתיוג תעבורה המגיעה למשל מניוזלטר, מהחתימה שלכם במייל וכו'.

כמובן שאתם יכולים להזין איזה ערך שאתם רוצים בשדה Medium אבל כדאי שתעשו זאת רק במידה ולא מצאתם ברשימה הזו מדיום שנתמך באופן טבעי ע"י גוגל אנליטיקס.

בהצלחה ותיוג נעים!

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היי אסף פוסט מעניין.
    שאלה: האם איי פעם יצא לך לעשות link בין AdWords לאנאליטיקס שהדאטה שהגיע הופיע לך עם Medium של cpm?

    כי כל מה שאני נתקלתי בו עד היום היה cpc.

    תודה מראש

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

אז מה זה מדיום (Medium) בדיוק בגוגל אנליטיקס, האם יש סטנדרט לזה ולמה כדאי ליישר קו עם הסטנדרט?

עולם המונחים של גוגל אנליטיקס בפרט, וכלי ווב אנליטיקס בכלל, עשיר ומגוון אבל נוטה לפעמים להיות מבלבל, במיוחד שכלי אנליטיקס שונים קוראים לאותו הדבר בשמות שונים. אני רוצה להתמקד הפעם על המונח Medium החמקמק ולעזור לכם ליישר קו עם ההגדרות של גוגל אנליטיקס, גם כדי שתעבדו נכון, וגם כדי שדוח מאד מיוחד, שמעט עושים בו שימוש, יוכל לרוץ באופן תקין.

מדיום? מדיה?

לפני שנתחיל, רגע של עברית: מדיה זה ברבים ומדיום זה לשון יחיד. המונחים מדיות או מדיומים שגויים ויש לומר מדיה כאשר מתכוונים לדבר בלשון רבים. אז מה זה מדיום בגוגל אנליטיקס? מדיום זו סוג הפלטפורמה ממנה אתם רוצים לייצר תעבורה לאתר שלכם. בואו נניח ששמתם פרסומת מודפסת בתחנת רכבת. המדיום  יכול להיות למשל Printed Ad.
יש מדיה שגוגל אנליטיקס כבר מכיר ומקטלג באופן אוטומטי.  מנועי חיפוש למשל, מוגדרים כמדיום מסוג Search Engine, התעבורה שמגיעה אליכם מקישור ששמתם בוויקיפדיה תזוהה כמדיום מסוג Referral וכן הלאה.אבל לא להתבלבל – מדיום זה לא שם האתר שמביא לכם תעבורה, אלא סוג המדיה בה אתם עושים שימוש.

הקשר בין מדיום לתיוג קמפיינים

אני מניח שאתם מכירים כבר את כל נושא תיוג הקמפיינים, בעזרתו אתם יכולים להשוות ולבחון אפקטיביות של אפיקי השיווק השונים שלכם, ואם לא, אז תתחילו לקרוא כאן ואז תחזרו לפה, אחרת לא תבינו מה אני רוצה מכם וגם תעלו לי את ה Bounce Rate.

מי שמתייג קמפיינים בהצלחה כבר תקופה ארוכה יודע שיש שדה בשם Medium, ואנו שמים בו ערכים שונים בהתאם לסוג האפיק השיווקי בו אנו פועלים. מומלץ גם לשמור על מבנה תיוגים בעל תבנית קבועה, ולשם כך, בתוסף שפיתחתי ושאפשר להוריד אותו מכאן, אפשר לייצא ולייבא תיוגים ולשתף אותם בין כל עובדי השיווק או עובדי החברה, על מנת ליצור סטנדרטיזציה בתיוגים. אבל חוץ מזה כדאי שתדעו עוד משהו…

הסטנדרט של גוגל לשדה Medium

אז נכון שהרבה מתייגים לפי מה שבא להם, אבל גוגל הוציאו הנחיות די ברורות שנועדו לסייע לכם לתייג קישורים באופן מדוייק יותר ובאופן שנתמך באופן טבעי על ידי הדוחות של גוגל אנליטיקס (ובעיקר דוחות Multi Channel Funnels).
הרשימה הבאה מכילה ערכים שאתם יכולים לשים בשדה Medium. שימו את העכבר על המונח מנת לראות הסבר על המושג.

  • CPM
  • PPC
  • CPC
  • CPP
  • CPC
  • CPA
  • CPV
  • Display – מודעות מסוג באנר.
  • Content-Text  – למודעות טקסטואליות המופיעות באתרי תוכן, ואשר מתאימות עצמן לסוג התוכן, תוך שימוש ברשתות פרסום צד ג' שאינן Google Adwords.
  • Affiliate – לתיוג תעבורה המגיעה משותפים (Affiliates)
  • email – לתיוג תעבורה המגיעה למשל מניוזלטר, מהחתימה שלכם במייל וכו'.

כמובן שאתם יכולים להזין איזה ערך שאתם רוצים בשדה Medium אבל כדאי שתעשו זאת רק במידה ולא מצאתם ברשימה הזו מדיום שנתמך באופן טבעי ע"י גוגל אנליטיקס.

בהצלחה ותיוג נעים!

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. היי אסף פוסט מעניין.
    שאלה: האם איי פעם יצא לך לעשות link בין AdWords לאנאליטיקס שהדאטה שהגיע הופיע לך עם Medium של cpm?

    כי כל מה שאני נתקלתי בו עד היום היה cpc.

    תודה מראש