המספרים מאחורי קמפיין Kony2012

kony2012 - הקמפיין הכי מהותי ומשפיע של 2012 שרק התחילה, צובר עשרות מיליונים של צפיות, אז מה אפשר ללמוד מהאנליטיקס של יוטיוב?

אסף טרפיקנט | 11 מרץ, 2012
הורדת ספר

בחמישי למרץ עלה סרטון בן 30 דקות ליוטיוב. הסרטון מתאר את מעלליו של מנהיג המורדים באוגנדה החוטף ילדים לצבאו הפרטי. רבות נכתב על הסרטון והקמפיין, וגם ביקורת לא נחסכו ממנו, כולל הכרזות לא מעטות שמדובר בלא פחות מהונאה או בקשקוש חסר שחר (ואני משאיר לכם לעשות את שיעורי הבית), אבל אני רוצה לנסות לצלול קצת למספרים שמאחורי הקמפיין הזה.

Kony 2012 ב Youtube

מאז העלתו הסרטון צבר כמאה מליון צפיות. שימו לב לסטטיסטיקות של יוטיוב כפי שנגזרו ביום ראשון, ה 11 למרץ, שישה ימים לאחר פרסום הוידאו:

קטגוריית Significant discovery events, מכילה בדר"כ נקודות ציון שונות שמייצרות את ה Picks בצפיות. מכיוון שמדובר באירוע שזכה להתפרצות מהירה מאד ברשת, כל ציוני הדרך התרחשו באותו היום כמעט. שימו לב שמכשירים ניידים (Mobile) הם מקור הצפייה מספר אחת ולאחריו הפניות מפייסבוק ורק לאחר מכן חיפושים בתוך יוטיוב ולבסוף ממוקם לו טוויטר.

איך זה יכול להיות שצפייה במובייל זה מקום ראשון? מה עם פייסבוק? מי שיש לו סמארטפון מכיר את זה. אתם גולשים בפייסבוק ורואים קישור לוידאו. מקליקים עליו ומה שקורה זה שאתם לא רואים את הוידאו כחלק מתוך הרשת החברתית ששהיתם בה, אלא נפתח נגן הוידאו הפנימי של המכשיר והוא טוען את הסרטון. וזאת להבדיל ממצב בו אתם צופים בסרטון במחשב שולחני רגיל, פייסבוק נשאר פתוח והסרטון מוצג בתוכו. אז יש כאן מין בלבול של פלטפורמה טכנולוגית ואתר מקשר. הייתי מניח שמתוך 21 המליון שמוצגים במקום הראשון , לפחות 80% מקורם ברשת חברתית כלשהי שאינה Youtube.

אבל עכשיו לנתון מעניין עוד יותר. בקטגוריית ה Audience, רואים כי הוידאו מאד פופולרי בקרב נערות בגילאי 13-17, ולאחר מכן גברים בגילאי 17-24 ולבסוף נערים בגילאי 13-17. אולי לא מה שציפיתם, אבל עושה רושם שהנוער (ובעיקר נערות שבהכללה מתפתחות רגשית מהר יותר מנערים) מוביל את הטבלה, להבדיל מבני שלושים ומעלה נניח שאולי הייתי מצפה לראות אותם בטבלה. אז איפה כל המבוגרים? האם הנוער באמת יכול לייצר שינוי? האם אפשר להגיד שדור ה Z, הופך מבלי לשים לב לאקטיביסט? אני משאיר את השאלה לסוציולוגים ולהיסטוריה, אבל הנה לכם קהל יעד שיכול להעביר מסר מורכב (30 דקות) באדיקות מבלי שידע שהוא כזה.

ומה קורה בטוויטר ופייסבוק?

אפשר היה לראות שמעבר לבאזז הראשוני העוצמתי, טוויטר הולך ודועך ומשאיר את פייסבוק לטפל בכל השאר, למרות שה Feed עדיין חי נכון ליום פרסום הפוסט. אבל אל תזלזלו בטוויטר, כי טוויטר הוא בדר"כ הקטליזטור הראשוני שמצית את האש ופייסבוק בתפקיד הרוח שגורם לה להתפשט. תופעות ויראליות נוטות לצמוח בטוויטר וההתנהגות הזו היא די צפויה.

לסיום – הסרט המדובר למי שיש 30 דקות פנויות.

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אסף טרפיקנט
רוצה לקרוא אחר כך?

kony2012 - הקמפיין הכי מהותי ומשפיע של 2012 שרק התחילה, צובר עשרות מיליונים של צפיות, אז מה אפשר ללמוד מהאנליטיקס של יוטיוב?

בחמישי למרץ עלה סרטון בן 30 דקות ליוטיוב. הסרטון מתאר את מעלליו של מנהיג המורדים באוגנדה החוטף ילדים לצבאו הפרטי. רבות נכתב על הסרטון והקמפיין, וגם ביקורת לא נחסכו ממנו, כולל הכרזות לא מעטות שמדובר בלא פחות מהונאה או בקשקוש חסר שחר (ואני משאיר לכם לעשות את שיעורי הבית), אבל אני רוצה לנסות לצלול קצת למספרים שמאחורי הקמפיין הזה.

Kony 2012 ב Youtube

מאז העלתו הסרטון צבר כמאה מליון צפיות. שימו לב לסטטיסטיקות של יוטיוב כפי שנגזרו ביום ראשון, ה 11 למרץ, שישה ימים לאחר פרסום הוידאו:

קטגוריית Significant discovery events, מכילה בדר"כ נקודות ציון שונות שמייצרות את ה Picks בצפיות. מכיוון שמדובר באירוע שזכה להתפרצות מהירה מאד ברשת, כל ציוני הדרך התרחשו באותו היום כמעט. שימו לב שמכשירים ניידים (Mobile) הם מקור הצפייה מספר אחת ולאחריו הפניות מפייסבוק ורק לאחר מכן חיפושים בתוך יוטיוב ולבסוף ממוקם לו טוויטר.

איך זה יכול להיות שצפייה במובייל זה מקום ראשון? מה עם פייסבוק? מי שיש לו סמארטפון מכיר את זה. אתם גולשים בפייסבוק ורואים קישור לוידאו. מקליקים עליו ומה שקורה זה שאתם לא רואים את הוידאו כחלק מתוך הרשת החברתית ששהיתם בה, אלא נפתח נגן הוידאו הפנימי של המכשיר והוא טוען את הסרטון. וזאת להבדיל ממצב בו אתם צופים בסרטון במחשב שולחני רגיל, פייסבוק נשאר פתוח והסרטון מוצג בתוכו. אז יש כאן מין בלבול של פלטפורמה טכנולוגית ואתר מקשר. הייתי מניח שמתוך 21 המליון שמוצגים במקום הראשון , לפחות 80% מקורם ברשת חברתית כלשהי שאינה Youtube.

אבל עכשיו לנתון מעניין עוד יותר. בקטגוריית ה Audience, רואים כי הוידאו מאד פופולרי בקרב נערות בגילאי 13-17, ולאחר מכן גברים בגילאי 17-24 ולבסוף נערים בגילאי 13-17. אולי לא מה שציפיתם, אבל עושה רושם שהנוער (ובעיקר נערות שבהכללה מתפתחות רגשית מהר יותר מנערים) מוביל את הטבלה, להבדיל מבני שלושים ומעלה נניח שאולי הייתי מצפה לראות אותם בטבלה. אז איפה כל המבוגרים? האם הנוער באמת יכול לייצר שינוי? האם אפשר להגיד שדור ה Z, הופך מבלי לשים לב לאקטיביסט? אני משאיר את השאלה לסוציולוגים ולהיסטוריה, אבל הנה לכם קהל יעד שיכול להעביר מסר מורכב (30 דקות) באדיקות מבלי שידע שהוא כזה.

ומה קורה בטוויטר ופייסבוק?

אפשר היה לראות שמעבר לבאזז הראשוני העוצמתי, טוויטר הולך ודועך ומשאיר את פייסבוק לטפל בכל השאר, למרות שה Feed עדיין חי נכון ליום פרסום הפוסט. אבל אל תזלזלו בטוויטר, כי טוויטר הוא בדר"כ הקטליזטור הראשוני שמצית את האש ופייסבוק בתפקיד הרוח שגורם לה להתפשט. תופעות ויראליות נוטות לצמוח בטוויטר וההתנהגות הזו היא די צפויה.

לסיום – הסרט המדובר למי שיש 30 דקות פנויות.

תגובות

Please Post Your Comments & Reviews

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *