Return On Investment – ROI

בעברית: החזר השקעה. אולי מילת הקסם הכי חשובה בעולם השיווק באינטרנט ובאנליטיקס בפרט. המונח מציין את היחס בין הכסף והמשאבים שהושקעו בפעילות שיווקית כלשהי לבין ההכנסות שנבעו מאותם מאמצים. מעבר לנוסחה הזו, ROI משמש גם מדד אחיד להשוואה בין ביצועים של אפיקי שיווק שונים.

נוסחת החישוב פשוטה למדי: (הכנסות פחות עלויות ) / עלויות. את התוצאה נכפיל ב 100 על מנת לקבל את התוצאה באחוזים. לדוגמא, אם השקעתי בבאנרים 1000$החודש, והם הניבו לי עסקאות בשווי 1400$, החישוב הוא:

  • 1400-1000=400.
  • 400/1000 = 0.4
  • 0.4*100 = החזר השקעה של 40%.

על מנת להגדיר החזר השקעה (ROI), יש להחליט באופן מדוייק מה זה בעצם הכנסות ומה זה הוצאות. הכנסות למשל יכולות להיות:

  • סך ההכנסות מהלקוחות
  • הרווחים ברוטו מהלקוחות  (מינוס עלות השירות/מוצר)
  • הרווחים נטו (מינוס הוצאות נוספות).
מן העבר השני, הוצאות יכולות לכלול או שלא לכלול:
  • הוצאות לפלטפורמת הפרסום (מה התשלום שהעברתי לגוגל על המודעות)
  • הוצאות על קופירייטינג ועיצוב המודעות
  • הוצאות למפתח
  • הוצאות על זמן שהושקע בתכנון וניהול הקמפיין וכן הלאה.
מתוך כך, נוסחת ה ROI הבסיסית יכולה ללבוש צורות ווריאציות שונות, המשתנות בהתאם לצורת החישוב האישית שלכם. אך לא משנה איך תעשו זאת, יש לשמור על אחידות ועקביות בשיטה.

התגובות שלכם


סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.

ווב אנליטיקס ישראל

עשרות אלפי בעלים אתרים, מנתחי אתרים, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ומקצועני ווב - כולם משתמשים בכלי אנליטיקס שונים לנתח את הפעילות באתרים שלהם.

זה המקום ללמוד דברים חדשים, לשמוע על מוצרים, לשתף ולחלוק מידע, לשאול ולענות. אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה המתפתחת של ווב אנליטיקס ישראל.

תוסף כרום להורדה!

עובדים עם Google url builder על מנת לעקוב אחרי כל הקישורים שאתם מפזרים ברשת? התקינו את תוסף הכרום שפותח על ידנו ומשתמשים בו מעל ל 30,000 איש ברחבי העולם!! לדף התוסף בחנות של כרום

סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.