9 פיצ'רים קטנים ש(אולי) לא הכרתם בגוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס מפוצצת בפיצ'רים, כפתורים סודיים, ואינסוף מידע שמתחבא אם רק מישהו יגיע אליו. לצערי, גם כשיוצא משהו חדש, בטח אם הוא קטן, גוגל לא טורחת לספר עליו ואני נוטה לגלות פיצ'רים תוך כדי עבודה. עוזר גם לעקוב אחרי כל מיני מקצוענים אחרים בעולם, לראות אם מישהו גילה את זה קודם. אז הכנתי רשימה של כל מיני טוויקים קטנטנים בממשק ובכלל, שכדאי להכיר ויכולים לחסוך לכם זמן וכאב ראש. מוזמנים להוסיף בתגובות את שלכם.

Change log

כל פעם שמישהו נוגע בחשבון האנליטיקס, משנה איזו הגדרה, יוצר View, מגדיר Goal, משנה הרשאות וכולי, גוגל מתעד את זה ושומר את זה תחת ה Change History שמתחבא בתפריט ה Admin, תחת הטור של Account. המקום הראשון ללכת אליו אם אתם תוהים למה דברים הפסיקו לעבוד פתאום. מתחתיו מתחבא גם ה Trash can למקרה שמחקתם איזה View חשוב.

googelanalyticschangelog

 

הפעמון

אתם מנהלי מוצר במקרה? הנה דוגמא נהדרת ל"איך שורפים פיצ'ר". בוא נמציא פיצ'ר חשוב עם המון הייפ, אבל כשנשיק אותו, זה יהיה כזה דרדלה, לא נשים שם כלום, כולם יפסיקו להשתמש בו אחרי שתי דקות כי אין שם כלום, ואחרי שנה נתחיל להפעיל אותו כמו שצריך אבל לא נספר לאף אחד על זה. רעיון נהדר, לא?

אז ככה זה הפיצ'ר המאד מאד חשוב הזה של גוגל אנליטיקס, שאני קורא לו "הפעמון", מתחבא בצד ימין למעלה ובתחילת דרכו הכיל התראות מאד שטחיות במקרה הטוב, ופרסומות לגוגל אנליטיקס פרימיום במקרה הנפוץ. כיום ניתן למצוא שם בעיות בסנכרון הנתונים בין ה Adwords לאנליטיקס, פרמטרים שנמחקים בדרך, בעיה בזיהוי URL-ים ועוד כל מיני סוכריות. כל הבעיות שיש לכם מול Adwords – זה שם. ראוי לציין, שכל ההתראות שמופיעות שם קשורות לקונפיגורציה של החשבון, ההגדרות שלו ותקינות הנתונים, ואינו מתייחס דווקא לנתונים עצמם (כלומר לא תקבלו התראה אם יחס ההמרה נפל בחמישים אחוז). כאמור, רוב ההתראות דורשות התייחסות רצינית ופתרון מהיר. תדאגו שהרשימה שמוצגת לכם תישאר ריקה ויאללה לעבודה.

alerts

Shortcut

בניתם דוח מופלא בכוחות עצמכם. לפני ששלחתם אותו לכל העולם ואשתו, הפעלתם עליו כמה סמגנטים ועכשיו הוא נראה בהחלט מכובד ואפילו אפקטיבי. אממה – הסגמנטים לא נשמרים ביחד עם הדוח וכל פעם צריך "להדביק" אותם מחדש לדוח. אז No more.

מעל לכל דוח שבניתם, יש כפתור בשם Shortcut שמאגד את הדוח ביחד עם הסגמנטים שהפעלתם, ויוצר "קיצור דרך" בתפריטים בצד שמאל. מעבר לזה, זה מאפשר לכם לגשת לדוחות שבניתם באופן ישיר מבלי לעבור קודם כל לאיזור הדוחות המותאמים אישית (Customization).

shortcut

Hostname

לעיתים אותו קוד אנליטיקס מותקן על כמה אתרים בו זמנית, מה שמאגד את הדאטה של כולם באותו המקום. לפעמים הוא מותקן על כמה סביבות פיתוח בנוסף לסביבת הייצור. מעבר לזה שאתם יכולים לייצר View נפרד לכל דומיין, לא תמיד זה נדרש ולעיתים יותר נוח לעבוד על ה View שמכיל את הדאטה של כל האתרים. אממה, אם למשל מסתכלים בדוחות ה Pages, תופיע רשימה מרוכזת של כל הדפים, ולעיתים גוגל אנליטיקס עלול "למזג" בין דפים עם כתובות זהות (למרות שהם בדומיינים שונים), כך למשל, ייתכן והדף שמופיע במקום הראשון ברשימה הוא "/" וכידוע זה מייצג את דף הבית של האתר, במקרה כזה, זה גוגל יתייחס לדף הבית של כלל האתרים ביחד. וזה כבר לא טוב.

הפתרון בעבר הרחוק היה להוסיף פילטר מיוחד בגוגל אנליטיקס ש"מדביק" את הדומיין של האתר לכתובת שנקלט. זה היה מייצר בעיות אחרות, אבל אין כבר בזה צורך. יש Dimension בשם Hostname והוא מאכלס את הדומיין עצמו. ניתן ואף רצוי לעשות בו שימוש בדוחות ובדשבורדים שאתם בונים. מעבר לזה, אם תקליקו כאן, תקבלו דוח שיגלה לכם באיזה דומיינים או סביבות קוד האנליטיקס שלכם מותקן, והוא עושה שימוש באותו ה Dimension בדיוק.

Second page

אם חשבתם ש Landing page זה אחלה, עוד לא הכרתם את Second Page. הDimension הזה מכיל את הדף השני בכל ביקור והוא חשוב לא פחות מה Landing page. שניהם ביחד יכולים לתת לכם תובנות מצוינות לגבי הצעד השני של המשתמשים שלכם באתר ואני יכול להבטיח שזה מתנהג אחרת לגמרי במובייל מול הדסקטופ. אם תקליקו כאן, תוכלו לגלות בדיוק איך זה אצלכם. מוזמנים להוסיף פילטר או סגמנט למובייל/דסקטופ כמובן. אגב, אם הערך ב Dimension הזה מכיל Not set, זה אומר שזה ביקור שהמשתמש צפה בדף אחד ואין Second page, אז לא להיבהל.

Annotations

פיצ'ר ישן נושן שאני מתפלא איך רבים לא עושים בו שימוש וחבל. Annotations נותן לכם יכולת לשים פתקאות קטנות על גרף הנתונים על מנת שתוכלו לציין אירועים שקרו ויכולים או עלולים להשפיע על נתוני האתר והביצועים, למשל שהעברתם שרת, שהתחלתם קמפיין, שהעליתם גרסה וכו'. סוג של פוליסת ביטוח שתעזור לכם בהמשך, תאמינו לי. כשמישהו פתאום ישאל אתכם מה קרה בראשון לנובמבר שגרם לירידה או עלייה, דבר ראשון שתעשו זה לבדוק את הפתקאות האלה.

איך מפעילים? מתחת לגרף (לא משנה איזה) יש צ'ופצ'יקון קטן. לחיצה עליו תציג את ה Annotations הקיימים בטווח התאריכים המוצג. אפשר להוסיף לערוך ולמחוק כמובן. אפשר גם לגשת לרשימת כל ה Annotations דרך ה Admin.

annotation

Custom Alerts

מספר הביקורים באתר צנח ב 50% יחסית לאתמול? יחס ההמרה נפל לאפס? הטראפיק מקמפיין Adwords מתחיל לג'עג'ע? אולי הגיע הזמן שתפעילו את ההתראות (Alerts) ותעלו על זה בזמן? למען האמת, זה לא כזה בזמן. ההתראה הכי קצרה שתקבלו זה יום אחד, כלומר, אם תרצו לדעת למשל מתי יחס ההמרה ירד ב 50% יחסית ליום שלפניו, רק אחרי שהיום יסתיים במלואו, תקבלו את ההתראה. תוכלו אגב, להגדיר האם נקודת ההשוואה היא היום שלפני, השבוע שלפני וכו'.

את ההתראות תקבלו למייל שלכם, וניתן להוסיף כתובות מייל נוספות ואף לקבל SMS במידה ויש לכם מספר אמריקאי.

איך עושים את זה? דרך ה Admin:

googlealerts

Select Month

כאשר אתם בוחרים טווח תאריכים ומעוניינים לבחור בחודש שלם, במקום לבחור את ה 1 ואז את ה 31 נניח, לחיצה על שם החודש תבחר את החודש כולו. טריוויאלי, נכון. אפילו טיפשי. אבל אני רואה כל כך הרבה אנשים עושים את זה בדרך המייגעת אז כנראה זה לא כל כך מוכר. אז הנה:

month

Move Property

פיצ'ר חדש מאד וקטנטן אבל חשוב מאד וללא ספק נמצא ברישמת הפיצ'רים שהכי מצופים על ידי קהל המשתמשים. הכפתור הקסום הזה נותן את היכולת להעתיק Property מחשבון אחד לאחר. הכפתור המיוחל הזה נמצא ב Admin תחת Property Settings.  לאחר שתלחצו עליו תוכלו לבחור מהו חשבון היעד. מומלץ לכל הסוכנויות שהקימו Properties לכלל הלקוחות שלהם תחת חשבון הסוכנות. הגיע הזמן לקונסולידציה!

עד כאן! אני מקווה שלפחות הצלחתי לפגוע באחד שישרת אתכם נאמנה, שנה טובה וחג שמח!

האם המאמר עזר?
  • המאמר מאת:
    אסף טרפיקנט
    מנכ"ל Quickwin שיווק באינטרנט (קידום, פרסום ומדיה חברתית). מומחה ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה באתר. אוהב את השילוב האופטימלי בין רגש (התנהגות גולשים) וטכנולוגיה (האתר שלכם).

התגובות שלכם

  • מאת אבישי‏:

    אחלה טיפים, תודה אדם יקר

  • מאמר מצויין ומועיל.
    יש באמנת אנשים שמנהלים כמה דומיינים על חשבון אנליטיקס אחד?

  • מאת שלומי‏:

    מאמר קליל ומענין

  • מאת איתמר‏:

    אחלה טיפים! שנה טובה אסף

  • מאת skywalker‏:

    Thanks for the second page report. Very good one indeed!
    Any other useful reports that can be automatically created on my analytics account?


סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.

ווב אנליטיקס ישראל

עשרות אלפי בעלים אתרים, מנתחי אתרים, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ומקצועני ווב - כולם משתמשים בכלי אנליטיקס שונים לנתח את הפעילות באתרים שלהם.

זה המקום ללמוד דברים חדשים, לשמוע על מוצרים, לשתף ולחלוק מידע, לשאול ולענות. אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה המתפתחת של ווב אנליטיקס ישראל.

תוסף כרום להורדה!

עובדים עם Google url builder על מנת לעקוב אחרי כל הקישורים שאתם מפזרים ברשת? התקינו את תוסף הכרום שפותח על ידנו ומשתמשים בו מעל ל 30,000 איש ברחבי העולם!! לדף התוסף בחנות של כרום

סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.