דוחות גוגל אנליטיקס משקרים לכם? מראה עין עלול להטעות…

קיבלתי מייל בהול מלקוח שסיפר שהאתר שלו כנראה נפגע באחד מהעדכונים האחרונים של גוגל. האתר בעל תעבורה אורגנית מכובדת (כ 2000 מבקרים ביום ממנועי חיפוש בלבד) וקולט מבקרים מכל העולם, ממאות מילות חיפוש במנועי חיפוש שונים. אז דבר ראשון רצתי לדוח התנועה האורגנית הטהורה שלי. זה דוח של תנועה המגיעה ממנועי חיפוש בלבד, ללא חיפושים המכילים את שמות המותג, וללא Not Provided.

הרצתי את הדוח על תקופה של 8 שבועות בדיוק, והסתכלתי על הגרף ברזולוציה שבועית:

 

אם תשימו לב בצד ימין למטה, תראו פתקית קטנה. זו הפתקית (Annotaion) שבתוכה כתבתי שבתאריך הזה בוצע עדכון נוסף בגוגל (Panda). ואם לא ידעתם, אז אני ממליץ בחום להשתמש ביכולת הזו של גוגל אנליטיקס על מנת לתעד כל מיני דברים שקורים סביב האתר שלכם. מין סוג של יומן הקפטן.

אז כמו שאפשר לראות אפילו בעין בלתי מזויינת, יש ירידה ואפילו משמעותית. מספר הכניסות בשבוע האחרון של יוני הוא 13,000 בעוד בשבוע שלפניו מספר הכניסות היה 14,400. ירידה של 9% ! אבל לפני שהתחלנו להבהל, הסתכלתי למעלה בצד ימין ושמתי לב שמכיוון שמדובר בהמון נתונים, גוגל אנליטיקס בנה את הגרף על סמך דגימה של  19.09% מכלל הביקורים. אז החלטתי לבקש ממנו להגדיל את רמת הדיוק, אולי זה יתן תמונת מצב מדוייקת יותר על הדוח.
הקלקתי על הקובייה בצד ימין, וגררתי את הכדור עד לקצה הימני.

לאחר מכן הדוח נראה כך:

אז עכשיו יש ירידה של 6.5% בלבד שזה הרבה יותר טוב, אבל עדיין ראיתי שלמרות שביקשתי מקסימום דיוק, עדיין כתוב למעלה שהמדידה נעשתה על סמך 37% מהביקורים. השלב הבא שלי, היה לצמצם את תקופת הדוח. במקום שמונה שבועות, להוריד לארבעה שבועות על מנת להקל על גוגל אנליטיקס בחישוב המספרים,  וזה מה שיצא:

נראה הרבה יותר טוב. כל כך טוב שיש ירידה של 2% בלבד! אבל עדיין הקוביה הזו מופיעה בצד ימין למעלה וכנראה יש יותר מדי נתונים כך שגוגל מריץ את הדוח על 76% מהתעבורה בלבד. הגיע הזמן לתת גז ולהשוות אך ורק בין השבוע האחרון לשבוע שלפניו. אולי זה יעזור…

אז קודם כל, הקובייה בצד ימין למעלה נשארה, אבל ההודעה על מרחב הדגימה נעלמה, שזה אומר שגוגל הצליח לבנות את הדוח על סמך כלל הנתונים. לא רק זאת, נתברר שלא רק שלא הייתה ירידה, הייתה עלייה של 2% בתעבורה בהשוואה לשבוע שעבר! עלייה של שני אחוז זו בהחלט לא ירידה של 9%. במובן הנומינלי, מדובר בפער של 1300 מבקרים בערך ובשיחת טלפון מלקוח שהתבררה כמיותרת.

אז שימו לב שיש סיכוי שאתם רואים רק חלק מהנתונים (אם אתם רואים את הקובייה בצד ימין זה אומר שמודול הדגימה הופעל) וזה עלול להשפיע, כמו במקרה הזה, על התוצאות הסופיות המוצגות לכם.

האם המאמר עזר?
  • המאמר מאת:
    אסף טרפיקנט
    מנכ"ל Quickwin שיווק באינטרנט (קידום, פרסום ומדיה חברתית). מומחה ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה באתר. אוהב את השילוב האופטימלי בין רגש (התנהגות גולשים) וטכנולוגיה (האתר שלכם).

התגובות שלכם

  • מאת יוראי‏:

    בסימפול גבוה ממש אסור להסתכל על הגרף – הוא נורא מטעה.

    הנתונים שבטבלה ונתונים המסכמים הם טובים מאד. לא מדוייקים לגמרי אבל לפחות לא מטעים ומציגים תמיד דוגמא הגיונית למצב.

  • מאת אנסטסיה‏:

    תודה שהאתר את עניינו – אכן משמעותי ביותר הבדלי אחוזים כאלו – ובעיקר כשמדובר בכמויות טראפיק גבוהות כאלו.
    תודה

  • תודה רבה, לא ידעתי את זה. כיף ללמוד אצלך.

  • מאת לימור‏:

    ממש כייף ללמוד אצלך.


סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.

ווב אנליטיקס ישראל

עשרות אלפי בעלים אתרים, מנתחי אתרים, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ומקצועני ווב - כולם משתמשים בכלי אנליטיקס שונים לנתח את הפעילות באתרים שלהם.

זה המקום ללמוד דברים חדשים, לשמוע על מוצרים, לשתף ולחלוק מידע, לשאול ולענות. אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה המתפתחת של ווב אנליטיקס ישראל.

תוסף כרום להורדה!

עובדים עם Google url builder על מנת לעקוב אחרי כל הקישורים שאתם מפזרים ברשת? התקינו את תוסף הכרום שפותח על ידנו ומשתמשים בו מעל ל 30,000 איש ברחבי העולם!! לדף התוסף בחנות של כרום

סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.