אבינש וניק עונים על שאלות גוגל אנליטיקס (פרק 23)

למי שלא יודע, מדי חודש אבינש קאושיק (גוגל אנליטיקס) וניק מיכאלובסקי מעלים סרטון ליוטיוב במסגרת מה שהם קוראים "Web Analytics TV". החודש הם העלו את הפרק ה 23, הכולל כרגיל שאלות שנשלחו ע"י הקהל הרחב.

אז הנה הסרטון, ולאחריו תמצות בעברית של השאלות המעניינות והתשובות שניתנו.

ש: לאור החקיקה האחרונה באיחוד האירופי, לפיה יש לציין בפני הגולשים כי האתר אוסף תכנים באמצעות עוגיות, האם יש פתרון עקיף לגוגל אנליטיקס?
ת: גוגל אנליטיקס כמו כמו כל שאר חברות האנליטיקס, עומד בקשר עם האיחוד בנושא, וברגע שתהיה התקדמות סופית בנושא, נפרסם הודעה רשמית בנושא. הנושא יחסית רגיש וכנראה לא יהיו פתרונות שעוקפים את המצב הקיים שהרי זו לא הסיבה עבורה נכתב החוק.

ש: אני אוהבת לבדוק את ה Bounce Rate בדפי הנחיתה שלי, אבל האם אני יכולה לסמוך על הנתון הזה?
האם אני יכולה להוסיף למשל Set time out כדי להגביל את המדידה שלו?
ת: את לא יכולה להתחשב ב Bounce Rate כשלעצמו. יש מקרים שהגולש מגיע לאתר, פותח מאמר ואז עוזב את האתר לקריאה בערב. יש עוד פתרונות חוץ מהגבלת זמן לשינוי ה Bounce Rate. מומלץ למשל להרחיב את המדידה ולמדוד למשל את הגלילה באתר (שימוש בScroll)  כי שימוש בגלילה מהווה אינטראקציה של הגולש. נסו תמיד לעודד אינטראקציה עם הגולש ולמדוד אותה בעזרת Events.

ש: האם אנו יכולים לדעת לאן הגולשים שלנו הולכים אחרי שהם יוצאים מהאתר שלנו?
ת: אם המעקב הוא מקישורים יוצאים אז כדאי כמובן לתעד את זה (מעקב אחר קישורים יוצאים) וכך נדע כמה מקליקים על קישורים באתר. אפשרות אחרת היא כאשר הגולש פשוט משנה כתובת בדפדפן או לוחץ על קיצור דרך וכן הלאה. גוגל אנליטיקס לא יכול לדעת מה הגולש עושה אבל אפשר להשתמש בכלים אחרים כגון Compete.com או Hitwise שיכולים לתת מידע כזה. לגוגל גם יש כלי בשם AdPlanner אבל הוא לא אומר בדיוק לאן הגולש הלך, אלא לאיזה סוגי אתרים הוא הלך לאחר שיצא מן האתר.

ש: אני רוצה למדוד את ההתנהגות של לקוחות חוזרים (לקוחות שכבר שילמו/הומרו בעבר). הגדרתי משתנה מותאם אישית ברמת המבקר, המוגדר לאחר הרכישה השנייה של הלקוח. האם זו הדרך הנכונה?
ת: אנו עובדים כרגע על פתרון יותר נוח מזה (יש גם מגבלות הקשורות לנושא הפרטיות – א.ט.) אז כרגע אפשר לעשות את זה במשתנה מותאם אישית ברמת המבקר. אפשר אגב, לחולל קוד ייחודי (למשל חותמת זמן) אנונימית שתוצמד לגולש ע"י משתנה מותאם אישית, ואז לעקוב אחרי ההתנהגות שלו באתר. עם זאת, זה הופך להיות יותר מורכב אם רוצים לראות ממש מספר הפעמים שהוא רכש, או הפרשי זמן בין רכישות וכו', וגם את זה עושים בעזרת שימוש במשתנים מותאמים אישית (Custom Variables).

ש: אני שם לב להפרשים משמעותיים בין הנתונים בדוח Time Lag (באיזור ה Multi channel) לבין הנתונים בדוח Time to Purchase באיזור ה e-Commerce. כיצד זה יכול להיות?
ת: דוחות ה e-Commerce מופיעים נתונים הרלוונטים אך ורק להטמעת ה e-Commerce באתר ולא להמרות אחרות. אלו שני עולמות תוכן שונים עם חפיפה מסויימת.

ש: כיצד עוקבים אחרי כמה אתרים במקביל עם סאב דומיינים?
ת: זה מורכב בכל כלי אנליטיקס, וזה תמיד כולל עבודה רבה, ויש כמה שיטות. אני ממליץ לעבוד עם מומחי אנליטיקס על מנת לעשות זאת.

ש: האם אפשר לעשות Funnel Vizuallization דרך ה API?
ת: אפשרי, תוך שימוש בתכונות Next Page, Previous Page. יש גם כלי בשם Padi Track שעושה את זה והוא מומלץ מאד. (אכן מומלץ, והוא יבנה לכם גם Funnels רטרואקטיבית – א.ט.)

ש: האם אירועים (Events) נספרים על ידי גוגל ומהווים חלק מהמגבלה הקיימת של גוגל אנליטיקס?
(המגבלה היא 500 מדידות פר Visit)?
ת: כן.

ש: כיצד ניתן לעקוב אחרי קמפיינים שאני עושה בתוך האתר שלי לחלקים אחרים באתר?
ת: ניתן לעשות זאת באמצעות Events כמובן, אבל יש דרך אחרת לעשות זאת בעזרת תיוג קמפיינים.

ש: כיצד ניתן להשוות בין אותו היום בשבועות שונים (למשל כל ימי שני)?
ת: דרך API כמובן, ודרך כלי אנליטיקס שונים שעובדים על ה API (רשימת כלים ליצוא ובניית דוחות גוגל אנליטיקס).

אם אתם רוצים לשאול אותם שאלה, אתם יכולים להציע שאלות ולהצביע עבור שאלות קיימות. אבינש וניק בוחרים את הכי מעניינות ועונים עליהם מדי חודש. מומלץ לעשות מנוי לערוץ היוטיוב שלהם וכמובן לבלוג של גוגל אנליטיקס.

האם המאמר עזר?
  • המאמר מאת:
    אסף טרפיקנט
    מנכ"ל Quickwin שיווק באינטרנט (קידום, פרסום ומדיה חברתית). מומחה ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה באתר. אוהב את השילוב האופטימלי בין רגש (התנהגות גולשים) וטכנולוגיה (האתר שלכם).

התגובות שלכם


סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.

ווב אנליטיקס ישראל

עשרות אלפי בעלים אתרים, מנתחי אתרים, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ומקצועני ווב - כולם משתמשים בכלי אנליטיקס שונים לנתח את הפעילות באתרים שלהם.

זה המקום ללמוד דברים חדשים, לשמוע על מוצרים, לשתף ולחלוק מידע, לשאול ולענות. אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה המתפתחת של ווב אנליטיקס ישראל.

תוסף כרום להורדה!

עובדים עם Google url builder על מנת לעקוב אחרי כל הקישורים שאתם מפזרים ברשת? התקינו את תוסף הכרום שפותח על ידנו ומשתמשים בו מעל ל 30,000 איש ברחבי העולם!! לדף התוסף בחנות של כרום

סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.