אנליטיקס בקבוצות Linkedin

השבוע Linkedin השיקו מודול סטטיסטי המציג נתונים שונים על הפעילות בקבוצות. בניגוד לכל מוסכמה אחרת ובאופן מפתיע ולא מאפיין לרשת השמרנית, הנתונים חשופים למעשה לכל החברים ב Linkedin, ולא רק לחברי הקבוצה או רק למנהלים, ומוגשים באופן גרפי נעים לעין, ברור וקריא בדומה לאינפוגרפיקות המרהיבות שמסתובבות ברשת.

אז נכנסתי לאחת הקבוצות שאני חבר בה, בשם "Innovative Marketing, PR, Sales, Word-of-Mouth & Buzz Innovators…" ובצד ימין למטה הופיעה לי המודעה המזמינה הבאה:

לאחר לחיצה על המודעה נפתח מסך המכיל ארבעה מסכי משנה המציגים נתונים שונים על הקבוצה – Summary, Demographics, Growth, Activity ואפרט מעט על כל אחד מהם למרות שהעיניים עושות עבודה יותר טובה.

Summary

במסך הזה מרוכזים נתונים כללים על הקבוצה:

מסך ראשי לסטטיסטיקות קבוצות בלינקדאין

 Demographics

את הנתונים האלו ניתן גם למצוא במערכת הפרסום של Linkedin וזו הפעם הראשונה שהנתונים מונגשים גם למי שאינו מפרסם, למרות הקמצנות. המסך הבא מכיל ארבעה דוחות משנה:

  • Seniority – גרפים ומספרים אודות דרגות הבכירות של המשתתפים בקבוצה, מה התחום המקצועי בו הם עוסקים כעת (למשל שיווק), ומה הריכוז הגיאוגרפי הגדול ביותר של חברי הקבוצה, במקרה זה ניו יורק. אגב, זה ש Linkedin שמו דגש על נושא הבכירות, זה לא אומר שככל שיש יותר בכירים כך הקבוצה יותר איכותית, אלא שיש יותר סיכוי שתתקלו במקבלי החלטות בקבוצה זו.
  • Function – מה התחום המקצועי של חברי הקבוצה. שיווק, פרסום וכו'.
  • Location – האיזורים הגיאוגרפיים בעלי הריכוז הגבוה ביותר של חברי קבוצה. הבעיה היא שמוצגים רק ששת המקומות הראשונים ולא ניתן לראות את שאר הרשימה. (מה יהיה? רק חצי עבודה?)
  • Industry – באיזו תעשייה (החברה בה הם מועסקים) הם נמצאים.
נתונים דמוגרפיים על קבוצות בלינקדאין

Growth

אלו נתוני ה Show Off של הקבוצה בה מוצגים מספר החברים בקבוצה וקצב הגידול. לא שזה מעיד באיזשהו אופן על איכות הקבוצה…

נתוני גידול בקבוצות לינקדאין

Activity

אולי הלשונית הכי חשובה במערך הנתונים. לשונית זו מציגה את נתוני המעורבות (Engagement) של חברי הקבוצה – כמה דיונים נוצרים וכמה מגיבים להם, מספר המישרות שמתפרסמות ו Promotions שזה למעשה דיונים הממוקמים בלשונית נפרדת ומיועדת לתוכן שיווקי. בקבוצות שלא מנוהלות היטב, אגב, התוכן השיווקי חודר עמוק ללשונית ה Discussions והופכת את הקבוצה לקבוצת זבל. אפשר לשים לב שבתמונה הנ"ל למרות שמספר הדיונים הולך ועולה, הגרף של התגובות לא ממש נדבק אליו ובסופו של דבר רמת המעורבות החוזרת נשארת קבועה.

נתוני Engagement ב Linkedin

שוב ראוי לציין לטובת לינקדאין שהם חושפים את הנתונים האלו לכלל החברים ברשת ועושה רושם שהם רוצים לדחוף את הקבוצות, ובעיקר לעזור לכם לבחור קבוצות בעלות רמת מעורבות גבוהה או שהתמהיל האנושי והמקצועי בהם תואם את צרכיכם, עוד לפני שאתם מצטרפים. לא רק זאת, תוכלו לשתף את הנתונים הסטטיסטיים ברשתות אחרות ובקרב קולגות, אבל לא ברור לי למה שאנשים ירצו לעשות את זה, אלא אם הם מנהלים קבוצות בעצמם ורוצים לעשות קצת פרומושן.

האם המאמר עזר?
  • המאמר מאת:
    אסף טרפיקנט
    מנכ"ל Quickwin שיווק באינטרנט (קידום, פרסום ומדיה חברתית). מומחה ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה באתר. אוהב את השילוב האופטימלי בין רגש (התנהגות גולשים) וטכנולוגיה (האתר שלכם).

התגובות שלכם

  • מאת רויטל‏:

    אני מתה(!) על הקבוצות בלינקדאין ויצרתי שם מלא קשרים עסקיים, וכן יש גם קבוצות זבל אבל את זה יש בכל מקום. שמחה לראות שלינקדאין משפרים סוף סוף משהו. באמת אני צריכה להחליט איזה קבוצות להעיף.


סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.

ווב אנליטיקס ישראל

עשרות אלפי בעלים אתרים, מנתחי אתרים, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ומקצועני ווב - כולם משתמשים בכלי אנליטיקס שונים לנתח את הפעילות באתרים שלהם.

זה המקום ללמוד דברים חדשים, לשמוע על מוצרים, לשתף ולחלוק מידע, לשאול ולענות. אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה המתפתחת של ווב אנליטיקס ישראל.

תוסף כרום להורדה!

עובדים עם Google url builder על מנת לעקוב אחרי כל הקישורים שאתם מפזרים ברשת? התקינו את תוסף הכרום שפותח על ידנו ומשתמשים בו מעל ל 30,000 איש ברחבי העולם!! לדף התוסף בחנות של כרום

סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.