איך מזהים את כל הקישורים היוצאים מהאתר שלכם בגוגל אנליטיקס?

לכולנו יש באתר קישורים המעבירים את הגולש לאתרים אחרים. לפעמים זה לפעילות אחרת שלנו ברשת, כמו לפייסבוק או לערוץ היוטיוב, או חשבון הטוויטר. במקרים אחרים, אלו קישורים ששמנו בתוך כתבות, בדף האודות שסיפרנו על חברה שותפה, או אפילו קישורים לכתבות במגזינים. כל גולש שמקליק על קישור כזה, למעשה יוצא "בסיוענו" מהאתר והיינו רוצים לדעת לאילו אתרים הגולשים הועברו.

איך זה עובד?

בגוגל אנליטיקס יש מושג הקרוי דפים וירטואליים (Virtual Pageviews). דפים וירטואליים, כשמם כן הם. קובץ PDF למשל, אין דף כזה באמת באתר, אבל פעולת ההורדה מתבצעת ע"י הגולשים ולא נספרת בגוגל אנליטיקס. גוגל אנליטיקס מאפשר לכם לזהות את הקבצים האלו כאילו היו דף רגיל באתר שלכם, ותוכלו לראות את הדף הזה בדוחות התוכן השונים. כלומר, אם גולשים הקליקו על הקישור המעביר אותם לדף הפייסבוק שלכם, אז תוכלו לראות בדוחות שלכם (Top Content למשל) בין שאר הדפים שלכם באתר, גם דפים שלא באמת קיימים וביניהם Facebook.com וכך תוכלו לדעת כמה הקליקו על הקישור החוצה.
(הערה – אפשר לעשות את אותו הדבר בעזרת Events אבל זה לפעם אחרת)

אז איך בונים דוח כזה שמתעד את כל ה"בריחה" של הגולשים החוצה?

קודם כל, בטכניקה זו ניתן להשתמש כדי לדעת כמה גולשים עברו לקישורים חיצוניים שאתם סיפקתם. אם הם סתם עברו ל Ynet מתפריט המועדפים בדפדפן למשל, לא נדע את זה.
בנוסף, מכיוון שאנו יוצרים דפים וירטואליים, הספירה שלהם מתבצעת בנוסף לצפייה בדפים האמיתיים, כך שתהיה עלייה במספר הדפים הנצפים (Pageviews). אם זה קריטי, אז מומלץ שתעבדו עם Events או לחלופין שתסננו את התוצאות האלו מהדוחות.

שלבי העבודה:

  • הורידו את הסקריפט הזה אם מוטמע אצלכם הקוד האסינכרוני החדש, או את הסקריפט הזה, אם מותקן לכם קוד האנליטיקס המסורתי הישן יותר. (איך אתם יודעים איזו גרסה יש לכם? קראו כאן)
  • הוסיפו אותו ל Head בכל האתר.
  • מה שהסקריפט עושה, זה לייצר דפים וירטואליים אשר הכתובת שלהם היא כזו: /outgoing/facebook.com/myfacebookpage
    /outgoing/myblog.com
    וכן הלאה.
  • כל ה"דפים הוירטואליים" מתחילים בטקסט Outgoing.
  • אחרי שהתקנתם את הקוד, המתינו יום יומיים, ואז כנסו לגוגל אנליטיקס וצפו בדוח Top Content. אם אתם עובדים בגרסה הישנה של גוגל אנליטיקס אז מתחת לדוח יש לכם שדה לסינון הדוח. בגרסה החדשה, השדה מופיע מעל הדוח. כך או כך  – הזינו שם /outgoing/ כולל הלוכסנים על מנת לסנן את הדוח כך שיציג את כל הקישורים היוצאים ואת כמות ההקלקות. בהצלחה!
האם המאמר עזר?
  • המאמר מאת:
    אסף טרפיקנט
    מנכ"ל Quickwin שיווק באינטרנט (קידום, פרסום ומדיה חברתית). מומחה ווב אנליטיקס ושיפור יחס המרה באתר. אוהב את השילוב האופטימלי בין רגש (התנהגות גולשים) וטכנולוגיה (האתר שלכם).

התגובות שלכם


סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.

ווב אנליטיקס ישראל

עשרות אלפי בעלים אתרים, מנתחי אתרים, מנהלי שיווק, מקדמי אתרים ומקצועני ווב - כולם משתמשים בכלי אנליטיקס שונים לנתח את הפעילות באתרים שלהם.

זה המקום ללמוד דברים חדשים, לשמוע על מוצרים, לשתף ולחלוק מידע, לשאול ולענות. אנו מזמינים אתכם להצטרף לקהילה המתפתחת של ווב אנליטיקס ישראל.

תוסף כרום להורדה!

עובדים עם Google url builder על מנת לעקוב אחרי כל הקישורים שאתם מפזרים ברשת? התקינו את תוסף הכרום שפותח על ידנו ומשתמשים בו מעל ל 30,000 איש ברחבי העולם!! לדף התוסף בחנות של כרום

סודות האנליטיקס

המדריך ששום מקצוען אנליטיקס לא מתחיל לעבוד בלעדיו.
בהורדה הינך מצטרף לרשימת התפוצה שלנו. תוכל להסיר את עצמך מהרשימה בכל עת.